Förbättra The Witcher (uppdaterad)

Robot
Medlem
Förbättra The Witcher (uppdaterad)

trevligt. kommer denna version släppas i butik? isåfall kanske det är dags att införskaffa det nu. vad ligger det på i pris ungefär?

Medlem

Fullpris spel... runt 500:- Det är ett jädrans skit nu med nerladdningen i allafall som det dägs här på FZ.. har försökt i ett par timmar och det slår av och sen får man börja om och allt möjligt... SKYNDA FZ så man kan slanga den av er...


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Fileshack.com har patcharna.

You're welcome


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

QRT
Medlem

Äntligen! Köpte detta när det kom men spelade inte långt, sen jag hörde talas om denna så bestämde jag mig för att vänta.

Inaktiv

ska testa att ladda ner filerna på filehack.com och efter det så är det bara att försöka att ladda ner allt bonusmaterial på den polska servern "suck":(


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Medlem

Jag bokade Enhanced Edition från Webhallen för ett tag sedan. Hade räknat med att få hem det idag men tyvärr blev inte det fallet, så jag får helt enkelt vänta tills nästa vecka med denna godbit.

Förutom det uppdaterade materialet som går att ladda ner får man med en hel del skoj i butiksvarianten av Enhanced Edition; remastered "Making Of" DVD, soundtrack, CD med musik som har inspirerats av The Witcher, officiell spelguide, novell av Andrzej Sapkowski samt en karta över spelvärlden

Allt detta för under 400kr, det är mycket mums för pengarna!


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Treeevligt, dags att spela om Witcher med andra ord.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Redaktör

Patchen och den tillhörande språkfilen finns nu i filarkivet. Extramaterialet har vi inte lyckats få tag på (den polska filspeglaren är lindrigt sagt instabil...), men dessa två ska såvitt jag vet räcka för att uppdatera spelet till EE.

Patchen
Språkfilen


signatur
Medlem

Åh, blir till att bestämma mig för om jag ska köpa gamla versionen och tanka patcher eller köpa nya versionen för 350:-.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Är detta den brittiska språkfilen eller den amerikanska?

Medlem

Suveränt FZ..! Man tackar och helgen är räddad om jag nu lyckas slita datorn från min gravt Spore-beroende hustru.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Oddman:

Åh, blir till att bestämma mig för om jag ska köpa gamla versionen och tanka patcher eller köpa nya versionen för 350:-.

Det är ju en "no brainer". Köp nya versionen. Jag har den gamla men funtar på att köpa den nya också bara för att det är en så najs låda.


signatur
Medlem

Det är fortfarande kul att FZ har gett spelet 1.5 i betyg. Blir det nytest på Enhanced Edition av någon annan skribent? Kieron Gillen gjorde enligt följande iaf: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=239964

Redaktör

Rocagil: Gillen höjde betyget från 7/10 till 8/10. Översatt till FZ:s betygsskala skulle det glida upp till en tvåa. I nuläget har vi inga planer på att testa Enhanced-versionen; vi testar sällan eller aldrig spel blott efter uppdateringar. Och vad gäller betyget och recensionen så har det redan diskuterats sönder och samman, så ingen idé att älta det en gång till.


signatur
Medlem

Min poäng var egentligen inte att Kieron höjde eller inte. Han har trots allt mest kommenterat på det nya. Däremot var väl min poäng att FZ:s recension var ganska orättvis. Men som du säger själv har det redan tragglats till döds.

Edit: Dubbla poänger..

Skrivet av Tompa:

Rocagil: Gillen höjde betyget från 7/10 till 8/10. Översatt till FZ:s betygsskala skulle det glida upp till en tvåa. I nuläget har vi inga planer på att testa Enhanced-versionen; vi testar sällan eller aldrig spel blott efter uppdateringar. Och vad gäller betyget och recensionen så har det redan diskuterats sönder och samman, så ingen idé att älta det en gång till.

Medlem

mer porr åt folket!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Tompa:

Rocagil: Gillen höjde betyget från 7/10 till 8/10. Översatt till FZ:s betygsskala skulle det glida upp till en tvåa. I nuläget har vi inga planer på att testa Enhanced-versionen; vi testar sällan eller aldrig spel blott efter uppdateringar. Och vad gäller betyget och recensionen så har det redan diskuterats sönder och samman, så ingen idé att älta det en gång till.

Humbug, Witcher förtjänar återupprättelse. Upp till kamp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bara en liten heads-up.

Döp inte om filerna. Lägg alla filer i samma folder och kör uppdateringsfilen. Det gäller även om du tar hem bonusquestarna. Om du har update patchen, language pack och dom två bonusäventyren så räcker det med att bara köra updater programmet så kan man välja resten via den. Men det buggar om man döper om filerna visade det sig hehe.


signatur
Redaktör
Skrivet av Ravenknight:

Humbug, Witcher förtjänar återupprättelse. Upp till kamp.

Gillar du spelet - spela det. Recensioner är tyckande, inte allmängiltiga sanningar (eller felaktigheter).


signatur
Medlem

Hehe jag tror inte Raven var så där vansinnigt seriös.


signatur
Medlem

Tyckte det var riktigt bra hastighet på deras egna nedladdning, 10Mbit på ena filen och 25Mbit på den andra, kanonfart!

Medlem

Verkar som att en bug har smugit sig in som gör det omöjligt att starta spelet med vissa versioner av EAX fullt aktiverade. Sänk maskinvaru accelerationen ett snäpp så skall det lösa sig.

Mer info:
http://www.thewitcher.com/forum/index.php?topic=16688.30

Citat
"Hehe jag tror inte Raven var så där vansinnigt seriös."

Inte helt kanske nä.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag tror jag tar och köper Enhanced edition, det är ändå rätt billigt.

Kul att ha boxen i hyllan.


signatur

Bengebolle

Medlem

Ska bli skoj att köra om

Medlem

ok, så man kan alltså köpa originalet för runt 150 kronor, och ladda ner patchen helt gratis. eller så kan man köpa enhanced edition för runt 350 kronor, och få patchen helt gratis. varför så högt pris?

Medlem

Bah, om de ändå kunde gjort det lite mer free-roaming, känns lika on-rail som Fable + samma problem med osynliga väggar överallt och att man inte kan hoppa/klättra eller e.g ta sig någonstans förutom en (ofta) förbestämd väg till nästa mål. Passar inte alls in i min syn på hur ett RPG ska vara. Om det inte varit för det så verkar spelet bra!


signatur
Medlem

Fileplanet har en komplett fil att ladda ner.

Det kan vara viss väntetid men servrarna är snabba.

12
Skriv svar