Robot
Too Human

När de flesta spel släpps till både Xbox 360 och Playstation 3 blir kraftmätningen i form av vilka exklusiva titlar de har. Too Human är Microsofts höstammunition - men förvänta dig ingen grövre kaliber.

#god-of-war, #silicon-knights


Inaktiv
Too Human under luppen

Håller helt och hållet med , fast dem har utvecklat det så länge så verkar det inte vara "utvecklat" så säga

Medlem

nån måste ju ta efter EA:s tron av skit nu när dom bättrat på sig.

Medlem

Kontrollen suger balle den förstör då för mig. Hade heller velat ha normal kontroll som Ninja Gaiden, DMC eller God of War.

Medlem

Hade höga förhoppningar om Too Human. Tråkigt att inte se dom infrias. Även om det är både snyggt och våldsamt så saknar det "det där" som får en att vilja återvända. Men jag håller inte med om 1/5 i betyg. Det är inte ett trasigt spel, bara ett som inte håller måttet.

Och Valhall och saltsill? Borde det inte vara fläsk.??


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

testaade demot var iionte speciellt roligt så detta spel lär man skippa


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dags för Silicon Knights att gå tillbaks till Nintendo tycker jag, detta måste vara årets flopp! Alla som förväntat sig om hur bra detta spel skulle bli.

Medlem

Något jag inte förstår är hur man kan klanta till kontrollerna något så överjävligt i ett spel (och då menar jag inte i detta spel eftersom jag inte testat det). Med tanke på hur jäkla avancerat allt annat är att programmera så borde ju kontrollerna vara det allra enklaste att göra något åt. Speciellt i spel där liknande kontrollscheman funnits i över 10 år.

Medlem

Rent skräp.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av radiuz:

Dags för Silicon Knights att gå tillbaks till Nintendo tycker jag, detta måste vara årets flopp! Alla som förväntat sig om hur bra detta spel skulle bli.

Silicon Knights jobbade för nintendo när arbetet började på Too human, sen sony och till slut MS. Dom gjorde bara ett otroligt sunkigt arbete.

Ge oss ett nytt Eternal Darkness!!

Medlem

Efter ett par minuter med demot så visste jag direkt att det här eländet aldrig skulle få leta sig in i min Xbox igen.

Hoppa tillbaka till Nintendo och gör ett nytt Eternal Darkness, Silicon Knights!

Medlem

Själva koncept i för sig är det inget fel på. Det är kontrollen som stör mig så fruktansvärt. Och något knepig AI som bara springer rak på en. Iofs tänker dom väl inte så mycket dessa cyberborg aliens

Medlem

ok, då blir det inte ens ett test av detta...tycks inte vara värt tiden :\ Ninja Gaiden duger ett tag till

Medlem

Detta spel verkar absolut inte vara bra. Men jag undarr ändå lite försiktigt om det särskilt dåliga betyget har att göra med "hypen" som varit runt spelet? Det vill säga hade detta spel kommit från ingenstans hade det kanske inte blivit riktigt lika sågat i pressen (inte bara FZ)?

Eller är det verkligen så genomuselt?

Medlem

De här va nåt så förbannat värdelöst, testade demot och de räckte för att inse vilket skitspel de här är.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Ge oss ett nytt Eternal Darkness!!

Jag vill ha ett nytt Fantasy Empires istället.

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Detta spel verkar absolut inte vara bra. Men jag undarr ändå lite försiktigt om det särskilt dåliga betyget har att göra med "hypen" som varit runt spelet? Det vill säga hade detta spel kommit från ingenstans hade det kanske inte blivit riktigt lika sågat i pressen (inte bara FZ)?

Eller är det verkligen så genomuselt?

Säkert ligger det någonting i det. Om man i åratal har skrutit om sitt kommande spels förtjänster och öser ur sig reklam så vill det nog till att spelet levererar. Utan överdrivna löften så löper man mindre risk att förolämpa sina kommande kunder.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Vore perfekt med ett nytt Eternal Darkness till Wii, gillade det första.

Medlem

Seriöst, varför kan inte alla utvecklare göra så at man kan ändra kontrollerna precis som man vill? hur svårt kan det vara igentligen med tanke på att PSX Doom som släpptes 1995 har det.


signatur

<3

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Grimmy-:

Detta spel verkar absolut inte vara bra. Men jag undarr ändå lite försiktigt om det särskilt dåliga betyget har att göra med "hypen" som varit runt spelet? Det vill säga hade detta spel kommit från ingenstans hade det kanske inte blivit riktigt lika sågat i pressen (inte bara FZ)?

Eller är det verkligen så genomuselt?

Eftersom min Xbox bara är ett par veckor gammal har jag inte följt hypen kring detta alls. Kikade på de första bilderna och filmerna när jag fått veta att jag skulle testa det.


signatur
Medlem

Det blir reabacken på detta

Medlem

Jag har lagt ner kanske 5 timmar i spelet och kan ju säga att det kanske inte är det bästa spelet jag spelat, lång ifrån men det är inte genomuselt.

Dock inte värt fullpris, men lätt värt att hyra eller om de börjar rea ut spelet senare.

Medlem

Första gången jag spelade åkte jag igenom marken... Så nej, inte värt å slösa tid på.


signatur

Jag äger.

Medlem

verkar lovande!

Medlem

verkar lovande

Medlem
Medlem

vad förväntar ni er av ett spel som bygger på nordisk mytologi?
enda som lyckats med det är väl lost vikings?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Jag tyckte det var skit kul, kommer köpa det när det blir lite billigare.

Medlem

Tycker om Too Human, det enda jag egentligen kan
klaga på, är att dem vill ge massor information men
når inte ut med den.

Jag skulle inte ge det mindre än en 2a.

Btw:
Jag undrar om "Calle Johansson" har spelat Fable?
Där din taktik måste vara att just "rulla undan".

EDIT: Kollade runt lite, verkar som FZ rankat detta spel sämst av alla(Andras betyg: 5/10, 4/10, 5/10). Så antingen är recensenten kass eller väääldigt kritisk :).

Medlem
12
Skriv svar