Medlem
Skrivet av WeDDe:

Kollade runt lite, verkar som FZ rankat detta spel sämst av alla(Andras betyg: 5/10, 4/10, 5/10). Så antingen är recensenten kass eller väääldigt kritisk :).

4/10 är väldigt dåligt med tanke på att det är vanligt med överdrivet högt på allt tycker jag.

Sen verkar folk generellt inte fattat riktigt vad en recension är... Han beskriver alltså sin upplevelse av spelet. Han blir inte kass recensent bara för att hans betyg inte når dina förväntningar.

Kasst skulle vara om han snackade om andra saker än spelet...


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

smaken är som baken, väldigt roligt tidsfördriv, sällan en dödstund i det där spelet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WeDDe:

Tycker om Too Human, det enda jag egentligen kan
klaga på, är att dem vill ge massor information men
når inte ut med den.

Jag skulle inte ge det mindre än en 2a.

Btw:
Jag undrar om "Calle Johansson" har spelat Fable?
Där din taktik måste vara att just "rulla undan".

EDIT: Kollade runt lite, verkar som FZ rankat detta spel sämst av alla(Andras betyg: 5/10, 4/10, 5/10). Så antingen är recensenten kass eller väääldigt kritisk :).

Jupp, spelat Fable två vändor, underhållande båda gångerna. Den första timmen tyckte jag att Too Human var helt okej men efter tio timmar av samma strider, meningslösa level ups eftersom även fiender levlas upp och vapen som såg flådiga ut när du inte kunde använda dem är alldagliga när du nått rätt nivå. Att kunna undvika attacker är ju jättebra att kunna göra, men jag har svårt att köpa att det går att rulla igenom en AoE-attack utan skada men inte hoppa upp i luften.

Ju mer jag spelade och ju mer jag skrev desto mer irriterad blev jag. Jag lät till och med spelet vara i ett par dagar för att jag inte förhastade mig. Men Too Human förtjänar inte ens ett "okej" betyg i dag, hade de finputsat det i ett kvartal till så hade det kunna nå mycket längre.


signatur
Medlem
Skrivet av mullet:

... Han beskriver alltså sin upplevelse av spelet. Han blir inte kass recensent bara för att hans betyg inte når dina förväntningar.

Kasst skulle vara om han snackade om andra saker än spelet...

Menade självklart inte att han va en kass recensent,
mera att han va kassochdoghelatiden-kass. Om jag
ska förklara det hela.

Spiken förstår din frustration absolut. Kan
erkänna att det tog mig ett tag och några
svordomar, innan jag fatta att man skulle rulla
undan.

Finns en hel del dem kunnat skippa men mycket jag
skulle ha sakna om dem gjort det nu i efterhand. Hoppas
dem gör en "Viva-pinata" uppföljare. Lyssnar på
fansen och ändrar mycket till det bättre.

EDIT: hehe, la precis till Too human i spelsamlingen och gav ett betyg, då kom "Läsarnas" betyg upp i recensionen: 3/5..själv gav man en 2a.

Medlem

Detta köpte jag på release. Gillade det då och nu har jag kört det igen. Håller i stort sett med om recensionens negativa kritik. Samtidigt blev jag rejält insugen och fick 15 fina timmar. Sen tog det tvärstopp pga att onlinedelen lagts ned. Too human har så mycket potential som anas långt där inne. Synd att det inte blev nån fortsättning.
Betyg 3/5 i nuvarande skick.

12
Skriv svar