Robot
Far Cry 2

Far Cry 2 behöver knappast någon introduktion och vi har tidigare rapporterat om det lovande enspelarläget. Men som alla vet finns det inget som går upp mot att puckla på sina kompisar över nätet och den här gången riktar vi strålkastaren mot spelets multiplayerläge.

#ubisoft, #dice, #battlefield-bad-company


Medlem
FZ testar Far Cry 2 online

Fint, kommer bli kul att köra det här på High. (HD4850 ftw!)

Förhoppningsvis kan man väl få med lite AA också.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Hehe saboteur med eldkastare... en Pyro helt enkelt (Har Hittat tillbaka till TF2 efter många månader med COD4


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ptr
Medlem

"Om man vill spela på high bör man antagligen ha en Core 2 Duo med en 8800 GTS, eller något i den stilen." Det måste vara men en låg upplösning utan AA annars har de optimerat motorn gudomligt bra får se hur datorn klarar det annars blir det till att köpa till ps3. multiplayer verkar hyffsat nice i alla fall

Medlem
Medlem

Detta ser väldigt lovande ut, har redan förbeställt det på Steam.

Medlem

sj kommer jag köpa det till Playstation 3 - längtar som fan

kommer kanske låna det av någon polare (Till PC) för att testa där med ^^


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Med 8800GTS undrar jag om de menar den nyare versionen eller den äldre. Är ju enorm skillnad mellan dem bägge.

Medlem

Fan, min dator lär ju klara av det här på high!

Asus Geforce 8800GT 512 mb
AMD Athlon X2 64 6000+ (3ghz)
2 GB ram (corsair twinx, någonting)
Corsair 650W nätagg


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det blir Xbox 360 versionen för min del, Kommer bli askul att spela med vänner över Xbox Live, Skönt också man slipper alla jaggies som PS3 versionen sägs ha

Medlem

Längtar ännu mer nu


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1 månad kvar. FAN vad bra det verkar. Kan någon konfirmera att man kan ligga ner (prone) Jag har hört motsatsen.

Pm tack.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

1 månad kvar. FAN vad bra det verkar. Kan någon konfirmera att man kan ligga ner (prone) Jag har hört motsatsen.

Pm tack.

Shit, ja... Knappt tänkt på, men jag hoppas jävlar i helvete det alltså.. Vad fan ska man annars med ett prickskyttegevär??? El överhuvudtaken smyga...
Gud, säg att man kan lägga sig ner i spelet! :\

Inaktiv

Tyvärr har jag dåliga nyheter. Man kan inte lägga sig ned i FC2, i alla fall inte i den version som jag fick testa. Det skulle naturligtvis varit med i artikeln men det föll bort.

Medlem

Menar ni att 8st XBOX 360 i ett nätverk är likvärdigt med "online" ?

Medlem

Bra förhandstitt, ska förstås köpa
Men jag har sett att man kan typ springa och glida, är det användbart?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

intressant förtitt. Har det sagts nåt om co-op?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Tycker det är tråkigt ,fast man har ett 8800GT, att man måste ha Vista för att köra DX10. Dåligt...

Måste väl fixa det där äcccchliga Vista någon gång antar jag.

Medlem

Kan man köra co-op då? Typ viktigaste frågan ju

Redaktör
Skrivet av Mabec:

Menar ni att 8st XBOX 360 i ett nätverk är likvärdigt med "online" ?

Om nätverket inte är lokalt så är det online, ja. Men jag antar att du menar nyhetsrubriken; jag formulerade det så på grund av platsbrist. Utrymmet i rubriker är begränsat, därför måste de hållas korta och ändå spegla innehållet. Och nog förstår man vad det handlar om när man läser artikeln.


signatur
Medlem

byt bild ffs... den här är ju på alla far cry 2 bilder bra skrivet


signatur

hejsanhejsanhejsan

Redaktör

Ge oss nya bilder så skyfflar vi upp dem direkt...


signatur
Medlem

Bra skrivet! Låter väldigt intressant det här spelet.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Ge oss nya bilder så skyfflar vi upp dem direkt...

Man tager vad man haver... som Kajsa Varg sa.

Medlem

Vet någon (herr redaktör/skribenten) hur pass bra deras dedikerade server planer är? Närmare Valves kaliber (standalone, linux stöd, bra support) eller Vegas 2s kaliber (måste ladda up alla installationsfiler från hemmadatorn, ingen linux server, massvis med buggar och riktigt skräp support)?

Själv tycker jag att ovanstående skall stödas för att en start multiplayer community skall kunna växa fram - dock så är det ingenting som de PR ansvariga känner till och allt de kan säga är "ingen aning."

Medlem
Skrivet av Nils Karlén:

Tyvärr har jag dåliga nyheter. Man kan inte lägga sig ned i FC2, i alla fall inte i den version som jag fick testa. Det skulle naturligtvis varit med i artikeln men det föll bort.

??? Ett fps-spel där man inte kan lägga sig ner?! Det låter inte bra....

Inaktiv
Skrivet av GREY_task:

Tycker det är tråkigt ,fast man har ett 8800GT, att man måste ha Vista för att köra DX10. Dåligt...

Måste väl fixa det där äcccchliga Vista någon gång antar jag.

Går det ju att göra ändå, sitter på windows xp64.

Googla på dx10 windows xp så hittar du.

Medlem
Skrivet av Nils Karlén:

Tyvärr har jag dåliga nyheter. Man kan inte lägga sig ned i FC2, i alla fall inte i den version som jag fick testa. Det skulle naturligtvis varit med i artikeln men det föll bort.

Men det bör dom väl ha fixat i den slutgiltiga versionen. Savann, öppen värld, stealth. Det är väl mer än självklart att man vill kunna krypa bland de höga gräsen och av misstag stöta på en lejon familj...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Jag är inte så säker på att man kommer att kunna lägga sig ned i slutversionen, inte heller kommer man kunna luta sig runt hörn. Enligt den producent jag pratade med har de tagit bort det för att de inte hittade någon vettig lösning för konsolversionerna. Han sa dock att det fanns en möjlighet att det kunde ändras.

Angående serverlösning har jag inte en susning. Sorry.

Ubisoft var väldigt noga med att påpeka med att FC2 inte är ett traditionellt fps utan en sorts hybrid sandlåde/fps. Tveklöst vill de inte att folk sitter och jämför specs med mer traditionella spel som COD4, för då kommer FC2 förlora varje dag.

Skrivet av Exeron:
Skrivet av Nils Karlén:

Tyvärr har jag dåliga nyheter. Man kan inte lägga sig ned i FC2, i alla fall inte i den version som jag fick testa. Det skulle naturligtvis varit med i artikeln men det föll bort.

Men det bör dom väl ha fixat i den slutgiltiga versionen. Savann, öppen värld, stealth. Det är väl mer än självklart att man vill kunna krypa bland de höga gräsen och av misstag stöta på en lejon familj...

Nu måste jag göra dig ännu ledsnare, det ska inte finnas några rovdjur heller, inga krokodiler och lejon. Det blir bara värre och värre. Hoppas de på något sätt kan fixa in det innan release eller senare via en patch för det är skandalöst imao.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

12
Skriv svar