Se Endwar röststyras

Robot
Medlem
Se Endwar röststyras

Det verkar helt sanslöst mäktigt. Helt klart ett steg i rätt riktining för strategispel.

Inaktiv

Såg ju gode nice ut

Medlem

Kommer känna sig som en riktig krigshärre

Medlem

Det var bland de fulaste explosionerna jag sett Men verkar coolt för övrigt


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Känns som man måste bemästra detta ganska tidigt om man inte vill bli totalt ägd senare i spelet ju fler trupper man ska hålla reda på och ju fler fiender som finns

Medlem

Detta är ett måste...


signatur

- PiDuT

ptr
Medlem

vad fan jag har alltid trott att man ska prata i headsetet. Det här verkar värdelöst, tycker jag.

Inaktiv

ser flummigt ut..

Inaktiv

hoppas det inte är som microsoft-floppen

om det funkar bra skulle det kunna bli hur gött som helst!

Inaktiv

Verkar vara ett steg i rätt riktning till att få RTS att (faktiskt) fungera på konsol (med HK). Ska bli intressant att se hur det mottas. Kan säkerligen bli ett köp!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av ptr:

vad fan jag har alltid trott att man ska prata i headsetet. Det här verkar värdelöst, tycker jag.

Det är ju det man ska. Kollade vi på samma film?

Inaktiv

"At the speed of thought"? Inte "at the speed of speech"?

Medlem

På minner lite som Socom.. Som fungerade rätt så bra när man väl fick in dialekten...

Medlem
Skrivet av poliiz:

hoppas det inte är som microsoft-floppen

om det funkar bra skulle det kunna bli hur gött som helst!

Röst styrning har altid fungerat väldigt bra så länge man använder ett limiterad ord databas man kollar imot, i detta fallet så handlar det ju om 5-10 ord åt gången och i de fallen så träffat röst stryrning ungefär 99% rätt.

Problemet med röststyrning är t.ex. vid skrivande av dokument, då den använder ett lika stort databas som tja orden i språket.

Medlem

har väntat på att det ska kommer mer och mer sånt här. om nåt företag bara tar sig an att utveckla ett system där man kan prata mer "freely" med tex charactärer i ett spel, där spel företag sen kan köpa in den tekniken till deras spel.

det finns ju tex baserade redan idag så det borde kunna föras över så det även fungerar i voice.

Vad hette det där spelet där man styrde nån kvinna och man satt som kamera man och berätta för henne vad hon skulle göra. blev väl en flopp men intressant ide.

Medlem

nu lär jag köpa en mic!

Medlem

Känns rätt fjantigt att säga "unit 2 attack hostile 6" osv. Som om det vore häftigt eller nåt. Ungefär som Nintendos Laserscope

Medlem
Skrivet av Krockobil:

nu lär jag köpa en mic!

http://blog.us.playstation.com/2008/09/03/official-bluetooth-...
Inte så snyggt men tror det kommer bli riktigt bra, liksom de flesta officiella tillbehören till PS3.

Medlem

Bara det fungerar bättre än röststyrningen till min mobiltelefon, resultatet hade blivit rätt komiskt annars.

"unit 2 attack hostile 6"
"Say again"
unit 2 attack hostile 6
"Say again"
osv...:P


signatur

How can we win when fools can be kings?

Redaktör
Skrivet av blesserad:

"At the speed of thought"? Inte "at the speed of speech"?

"Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter." (Arne Anka)


signatur
Medlem

"unit 2 attack hostile 6"
"Attacking own unit and starting self destruction with atomic bombs, have a nice day sir"


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Fyfasen vad tufft. Kommer definitivt testa det här spelet.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av blesserad:

"At the speed of thought"? Inte "at the speed of speech"?

"Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter." (Arne Anka)

Haha. Ja, ja!

tänka+tala=tiden det tar

Frågan är bara om det faktiskt är en mer framgångsrik formel än

tänka+trycka=tiden det tar

Men det skall ha hatten av för att det är TUFFT! Hade det dessutom haft stöd för svenska hade det varit ypperligt!

"Enhet ett - bekämpa fientligt infanteri norr om brofästet!"

Inaktiv

Helt klart tufft! Hoppas det kommer ett demo så att man kan testa.

Medlem
Skrivet av blesserad:

"At the speed of thought"? Inte "at the speed of speech"?

Jag tänkte, eller jag menar, sade samma sak...

Medlem

Så vill jag också ha en volym avkännare som märker när jag skriker och ser till att gubbarna rör sig lite snabbare.

Undrar hur länge man måste sitta och träna med rösten innan programmet registrerar ordentligt? Har ivf aldrig hört talas om ett som klarar alla variationer av engelska ur paketet.

Hur pass mycket kan man targeta? Bryggor, skogar, hus som är obemannade? Måste se till och göra lite custom banor och slänga omkring namnen så inget blir vettigt.

Medlem

verkar riktigt tufft!


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Inaktiv
Skrivet av Heya:
Skrivet av Krockobil:

nu lär jag köpa en mic!

http://blog.us.playstation.com/2008/09/03/official-bluetooth-...
Inte så snyggt men tror det kommer bli riktigt bra, liksom de flesta officiella tillbehören till PS3.

http://www.dustinhome.se/lp_5772_207.aspx

Inaktiv

Ser riktigt gött ut, men jag fattar fortfarande inte hur man kan styra ett strategi-spel på konsoler (Xbox 360) som exempel..

12
Skriv svar