Se Endwar röststyras

ptr
Medlem
Skrivet av Knasterband2:
Skrivet av ptr:

vad fan jag har alltid trott att man ska prata i headsetet. Det här verkar värdelöst, tycker jag.

Det är ju det man ska. Kollade vi på samma film?

tycker det ser ut som man håller in R2, eller vilken knapp det nu var, väljer unit med styrspaken, trycker höger väljer vad de ska attackera med styrspaken och sen släpper r2. jag hörde ingen säga "unit 2" osv i alla fall.

Medlem

Man håller in en knapp, resten är ju bara konfirmation så att du ser ifall något blir fel. Tror du är lite för skeptisk idag.

Medlem

Bara jag som tycker att explosionerna såg jävligt dåliga ut?
Stridsvagnen bara försvann, med nån liten ljusblipp som explosion...

Och varför har dem inte visat en video på någon som faktiskt sitter och ger order med rösten, utan bara en massa "kommenterade" videos? Man tror ju nästan att det suger ordentligt, eftersom de inte verkar våga visa upp hur det faktiskt fungerar med en riktig spelare bakom micen...


signatur
Medlem

Fan va coolt dags att boka

Medlem

Detta verkar coolt!

Skrivet av Gabor:

Och varför har dem inte visat en video på någon som faktiskt sitter och ger order med rösten, utan bara en massa "kommenterade" videos? Man tror ju nästan att det suger ordentligt, eftersom de inte verkar våga visa upp hur det faktiskt fungerar med en riktig spelare bakom micen...

Det var ju i en video med fyra tjejer i två lag där de visade upp detta spelet. Uhm, ska bara hitta dit igen... Ah "Fragdolls" var det visst, fjantiga tjejer men det funkar

http://www.eurogamer.net/tv_video.php?playlist_id=7861


signatur

Besök gärna min blogg: http:/mwindmark.blogspot.com

Medlem

Fasen va fula explosioner, annars var det rätt coolt med röststyrningen


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

låter flashigt men kommer den verkligen leverera?

Medlem

Verkar jättecoolt. Men efter användningen av XP:s röstigenkänning så är jag lite skeptisk på hur bra det kommer att funka egentligen.

Medlem
Skrivet av poliiz:

hoppas det inte är som microsoft-floppen

om det funkar bra skulle det kunna bli hur gött som helst!

Haha, tänkte samma

Men det där om "The AI will take the smartest path to the objective.." Uhm, hoppas på bra path-finding annars blir det ju katastrofz0r.

Medlem

THIS IS GODFATHER
hitman actual copy.

VICTORS ARE OSCAR MIKE IN 10


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av melachi:

THIS IS GODFATHER
hitman actual copy.

VICTORS ARE OSCAR MIKE IN 10

Wtf? Vad snackar du om?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av melachi:

THIS IS GODFATHER
hitman actual copy.

VICTORS ARE OSCAR MIKE IN 10

Wtf? Vad snackar du om?

Det är melachi, så förvänta dig inte något vettigt från honom... En person som pratar mer nonsens får man leta länge efter.

Gammal klankamrat, så jag vet...


signatur
Medlem
Skrivet av ptr:

vad fan jag har alltid trott att man ska prata i headsetet. Det här verkar värdelöst, tycker jag.

Som du såg i filmen så måste du trycka på en knapp för att prata till spelet, så släpper du den pratar du nog normalt i headsetet.

Inaktiv

Känner ni...det luktar... *sniff* hmm...*sniff*

Gammalt och unket på samma gång.
Explosioner och kroppar som exploderar i identiska röda puff-moln. njae.

Ser mest ut som ett stelt och grafiskt upphottat "Battle Aisle" från gamla Bluebyte

(känner ingen med mig att trailern tycktes visa ett lugnt och sansat turn-baserat spel?)

Medlem
Skrivet av Gabor:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av melachi:

THIS IS GODFATHER
hitman actual copy.

VICTORS ARE OSCAR MIKE IN 10

Wtf? Vad snackar du om?

Det är melachi, så förvänta dig inte något vettigt från honom... En person som pratar mer nonsens får man leta länge efter.

Gammal klankamrat, så jag vet...

Eller så har han tittat lite för mycket på Generation Kill helt enkelt


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av poliiz:

hoppas det inte är som microsoft-floppen

om det funkar bra skulle det kunna bli hur gött som helst!

Haha, tänkte samma

Men det där om "The AI will take the smartest path to the objective.." Uhm, hoppas på bra path-finding annars blir det ju katastrofz0r.

Snart kommer vi nog inte ens behöva spela spelen längre! \o/

Nejmen ok, röststyrningen verkar cool, men gillar inte det här med att man ska förenkla hela tiden, just detta med att dom hittar bästa vägen själv, i det här spelet kan man väl inte lösa det på nåt annat sätt, men rent allmänt så känns det som att utvecklingen går åt det hållet..
Förr i tiden fick man minsann anstränga sig lite för å spela!

Inaktiv
Skrivet av Hockey Stick:

Känns rätt fjantigt att säga "unit 2 attack hostile 6" osv. Som om det vore häftigt eller nåt.

Jo... Att säga det som om det vore häftigt skulle vara lite fjantigt, men varför skulle man göra det?

Skrivet av ptr:

tycker det ser ut som man håller in R2, eller vilken knapp det nu var, väljer unit med styrspaken, trycker höger väljer vad de ska attackera med styrspaken och sen släpper r2. jag hörde ingen säga "unit 2" osv i alla fall.

Har du satt på dina högtalare?

Medlem

Speed of thought?
Nej du. Speed of speech som bäst. Och förmodligen (om man inte pratar bra amerikanska) efter tio-elva försök.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av melachi:

THIS IS GODFATHER
hitman actual copy.

VICTORS ARE OSCAR MIKE IN 10

Lol generation kill flashback?:D

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av blesserad:

"At the speed of thought"? Inte "at the speed of speech"?

"Att tänka innan man talar är som att torka sig i röven innan man skiter." (Arne Anka)

Förebyggande syfte alltså.

Medlem

Strategi-spel till XBOX360. Skjut mig. Satsa på att göra bättre grejer till PC.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Kul ide med röst styrning nåt vi antagligen kommer ser mer av i spel men inte lika kul för oss som t.ex stammar

12
Skriv svar