Spore premiärpatchat

Robot
Medlem
Spore premiärpatchat

Gött! Ska tankas.

Medlem

Det är egentligen lite konstigt tycker jag... spelet skulle släppas i maj tror jag det var... Då sa de sen att de skulle flytta fram datumet och spendera tiden med att finputsa spelet... Sen när det släpptes så har väldigt många klagat på att det inte blev det stora episka spel som vi alla hoppades. Vad gjorde de egentligen mellan maj och september?

Inaktiv

@ #2: Jag tror inte att de satte sig ner och förändrade spelet från grunden i alla fall, utan jobbade med de stora buggarna som fortfarande fanns. Att säga "finputsa" betyder baar på spelmakarspråk att det är i så dåligt skick att det inte är dugligt att spela eller ens köpa spelet än.

Jag undrar lite över Spore; är det så kort som vissa verkar vilja få det till? Jag har tvekat i köpet just för att jag ville ha en episk upplevelse, inte ett casualspel som är klart på fem timmar!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

URK
Medlem
Skrivet av Nolite:

@ #2: Jag tror inte att de satte sig ner och förändrade spelet från grunden i alla fall, utan jobbade med de stora buggarna som fortfarande fanns. Att säga "finputsa" betyder baar på spelmakarspråk att det är i så dåligt skick att det inte är dugligt att spela eller ens köpa spelet än.

Jag undrar lite över Spore; är det så kort som vissa verkar vilja få det till? Jag har tvekat i köpet just för att jag ville ha en episk upplevelse, inte ett casualspel som är klart på fem timmar!

5 timmar så är du i rymden på den svåraste nivån och endast ska åka till mitten med fult med extra liv så har du klarat det.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av Nolite:

@ #2: Jag tror inte att de satte sig ner och förändrade spelet från grunden i alla fall, utan jobbade med de stora buggarna som fortfarande fanns. Att säga "finputsa" betyder baar på spelmakarspråk att det är i så dåligt skick att det inte är dugligt att spela eller ens köpa spelet än.

Jag undrar lite över Spore; är det så kort som vissa verkar vilja få det till? Jag har tvekat i köpet just för att jag ville ha en episk upplevelse, inte ett casualspel som är klart på fem timmar!

Det beror nog lite på hur intensivt du kör och på vilken svårighetsgrad.
I någon recension sa de att spelet var ca 8 h långt, i en annan att det var närmre 20.

Avstängd

tror jag kommit till rymden på runt 5 timmar. fast då har jag småspelat lite med en annan ras också. Tribe stadiet tog typ 30 minuter :/

Medlem

Trevligt Trevligt


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Uppdateringar är alltid gott.

Medlem

Det är lite lustigt, för satt på bussen idag och störde mig på att Clear Sky behövde två patchar (minst) som sabbade savefiler o allt innan det var spelbart i min mening. Sen tänkte jag på SPORE, det har bara fungerat hur bra som helst, fungerar toppen på laptopen och på stationära, oavsett grafiksettings är det toppen och det har framför allt inte behövt patchas ännu. Några spännande saker var det så klart i patchen, men ingenting vitalt som saknats. Känns ändå som om EA var snälla där och lät dem jobba undan en hel del buggar.

Annat med Deep Silver eller vad utgivarna för GSCs Clear Sky gjort - maken till rutten release får man ju leta efter. (detta till trots älskar jag spelet mer och mer hela tiden och kan knappt få nog=)

Inaktiv

Spelet är väll så kort eller långt man gör det till.
Man kan ju latja lite i varje fas, sedan så kan man ju spela 3 typer av djur/civilisationer för att få olika bonusar och spela spelet på olika vis.

Det är väll lite som fallout2, det går ju att klara på under halvtimman, men många latjar ju runt i något dygn eller 2

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

Spelet är väll så kort eller långt man gör det till.
Man kan ju latja lite i varje fas, sedan så kan man ju spela 3 typer av djur/civilisationer för att få olika bonusar och spela spelet på olika vis.

Det är väll lite som fallout2, det går ju att klara på under halvtimman, men många latjar ju runt i något dygn eller 2

this man speak the truth. och colonier verkar försvara sig själva nu, jippie!8)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Synd bara att Spore inte alls blev vad många trodde att det skulle bli. =/

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Synd bara att Spore inte alls blev vad många trodde att det skulle bli. =/

jag tycker spore stämmer precis överens med mina förväntningar. Känns toppen

Medlem

det jag gillar mest med denna patch är att dom har ökat tiden mellan attackerna på planeter. för förut så kunde jag inte utforska eller leka runt utan att bli kallad av ens allierade eller från ens koloni om en attack. förhoppnings viss så får man lite mer andrum

Medlem

Dom har inte fixat att man inte kan starta om en fas utan att det körs från senaste sparningen.

Synd för jag har kört fast i ett dödläge och har inte lust att spela om det


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Medlem

spelet är inte värt att köpa. en av de största flopparna i år


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:

spelet är inte värt att köpa. en av de största flopparna i år

Inte värt att köpa kan jag hålla med om... men långt ifrån en flopp tycker jag.

Dock är det ju inget som man kan tro att Will Wright har skapat... men ja, han slog väl i huvudet och skapade sen detta underliga spel. 8)

1
Skriv svar