PS3 versus Wii

Medlem
PS3 versus Wii

Tror inte den är postad, och den är helt klart värd en egen tråd. Helt underbar.

[http://www.youtube.com/watch?eurl=http%3A%2F%2Fwww.macspoofs....]

[http://www.macspoofs.com/2006/08/10/ps3-vs-wii/] (för er som inte har ett YouTube-konto)

Medlem

hahaa


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Haha, BÄST!


signatur

Videomupp

Inaktiv

Japanarna väljer fettot dock, vilket de gör rätt i; till skillnad från vissa andra...

Nintendo = ugh.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Haha, så himla skön.

Medlem

Men det handlar väl om vad man gillar för spel. För vissa så är PS3 the thing, en annan är Wii det dem borde satsa på. En annan står i valet och kvalet


signatur

Videomupp

Medlem

PS3 bättre. baah, Wii hadde ju varken tuttar, röv, eller några som helst former.

hrm ja, dunno, men undra varför en del VET att wii är bättre än ps3, eller tvärt om för den delen med.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

deja vu? känns som detta har diskuterats här förut

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

deja vu? känns som detta har diskuterats här förut

känns som det kommer att fortsätta ett tag till. Undra hur många trådar det finns bara här på FZ...

Medlem

Summerar hur jag känner ganska bra. PS3 har mycket att bita i, men Wii är helt enkelt så... peachy

Skrivet av mufdvr3669:

This video makes total sense. Now I'm going to get a WII and fuck the shit out of it.

Hoo hoo


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Wii kostar ju hälften så mycket och är dubbelt så innovativ, det är en no-brainer...

Youtube-proffs
Skrivet av reset2:

Japanarna väljer fettot dock, vilket de gör rätt i; till skillnad från vissa andra...

Nintendo = ugh.

Japaner väljer inte fetton, eller snygga brudar, dom väljer brudar som har sjukt dåliga kräkreflexer.. baaughhhhhhh..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Vill ha ps3 men lär väl vänta ett tag eftersom den kommer nog kosta 5000+ när den släpps... som alla gör

W2k
Medlem

Helvete, nu vill jag nästan ha en Wii!


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Jag har bestämt mig redan, om jag ska köpa konsol så blir det Wii och det pga de faktiskt gjort nåt nytt och det är kontrollen. PS3 är bara hottad PS2 som var hottad PS1 och den är dessutom löjligt dyr.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Jag har bestämt mig redan, om jag ska köpa konsol så blir det Wii och det pga de faktiskt gjort nåt nytt och det är kontrollen. PS3 är bara hottad PS2 som var hottad PS1 och den är dessutom löjligt dyr.

Om man inte har ett jobb så är den dyr. Wii är väl mera för barnen och dom som normalt inte spelar spel, medans PS3 är för riktiga gamers. Så har jag uppfattat det hela.

Wii har inte GTA4 och det nya Final Fantasy, och det är spelen som avgör vem som säljer mest. Priset på PS3 kommer sjunka, speciellt när konsollen inte säljer så bra som dom trott.

Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Om man inte har ett jobb så är den dyr. Wii är väl mera för barnen och dom som normalt inte spelar spel, medans PS3 är för riktiga gamers. Så har jag uppfattat det hela.

Me too. För mig är det verkligen spelen som styr vilken konsol som intresserar mig. Nintendo har Zelda men längre än så sträcker sig inte mitt intresse.
Jag förstår att priset avskräcker många, men som sagt, det kommer nog att sjunka efter ett tag. Och då finns det även en hel del bra (seriösa) spel att välja mellan.
Det känns dock som att man måste välja mellan PS3:an eller fortsätta uppgradera datorn. Om inte min ekonomi tillåter båda en bit in i framtiden så tror jag att jag fortsätter med min PC.

W2k
Medlem
Skrivet av Crenshaw:

Wii är väl mera för barnen och dom som normalt inte spelar spel, medans PS3 är för riktiga gamers.

PC är för riktiga gamers. En konsol är alltid en konsol, och vad är dagens konsoller? Jo, PC som har en massa extra begränsningar och säljs till subventionerat pris i utbyte mot tre gånger så dyra spel.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

Oj. Hur får du det till 3 gånger?


signatur

system: online

Medlem

baah, en pc kickar consol annyday!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av W2k:
Skrivet av Crenshaw:

Wii är väl mera för barnen och dom som normalt inte spelar spel, medans PS3 är för riktiga gamers.

PC är för riktiga gamers. En konsol är alltid en konsol, och vad är dagens konsoller? Jo, PC som har en massa extra begränsningar och säljs till subventionerat pris i utbyte mot tre gånger så dyra spel.

Riktiga "konsollgamers" då.

Det finns flera här på FZ som både har PC och ett antal konsoller, och jag är nog inte ute och cycklar när jag säger att flera kom in i datorspelens värld genom Amiga, Nes osv. Inte säker på om Amiga räknas som en konsoll, men till hälften iaf.

Inaktiv

Precis, om man är en riktig gamer med någonsomhelst självrespekt så så äger man endast en PC och spelar endast Quake 2 och möjligtvis StarCraft.

Insnuvade konsollgamers som sitter och tror att de är något är skrattretande, för att inte tala om de som faktiskt har rätt utrustning men är så omogna att de endast spelar löjliga spel som Counter-Strike, LOL.

Nej, man ska vara en riktig gamer med hårda ideal så att man får respekt på internetforumen. Kämpa på, vänner mina! Det är bara en tidsfråga innan alla andra än vi riktiga gamers inser hur fel de har och slutar upp med sina fånigheter som konsoller och annat trams som de tycker är roligt.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

X-box 360?


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av system-online:

Oj. Hur får du det till 3 gånger?

undrar också det, nya pc spel kostar runt 399 och nya titlar till konsoll 699.. jag har inte läst så mycket matte men något säger mig att det är fel.

Och en sak, nu för tiden får man ganska mycket för spelen om man byter in dom så lite av dom pengar får man ju tillbaka.

Medlem
Skrivet av två meter dumheter:

Precis, om man är en riktig gamer med någonsomhelst självrespekt så så äger man endast en PC och spelar endast Quake 2 och möjligtvis StarCraft.

Insnuvade konsollgamers som sitter och tror att de är något är skrattretande, för att inte tala om de som faktiskt har rätt utrustning men är så omogna att de endast spelar löjliga spel som Counter-Strike, LOL.

Nej, man ska vara en riktig gamer med hårda ideal så att man får respekt på internetforumen. Kämpa på, vänner mina! Det är bara en tidsfråga innan alla andra än vi riktiga gamers inser hur fel de har och slutar upp med sina fånigheter som konsoller och annat trams som de tycker är roligt.

Men gammelfarfar, är du uppe och springer igen?

Du tycker att det är skrattretande att folk som har "rätt" utrustning men bara spelar gamla spel som Counter-Strike. Quake 2 & StarCraft är väl äldre än CS?

Medlem

Wii i sovrummet, PS3 i köket.


signatur

yolo

Medlem

Spelen är oftast inte mer än 1,5-2ggr så dyra. Men billigare hårdvara som sagt. Många spel = PC. Några spel = Konsoll.

Och varför ska folk alltid debattera korrektheten i skämt? Eller vad som är för "gamers" och vad som är för "barn". Min mamma tycker att alla spel är för barn.
Och struntar vi i priset, så har man allting.

1
Skriv svar