Tips om anime!

Medlem
Tips om anime!

Tjena, har inget att göra så jag tänkte om ni anime älskare likt mig, kunde tipsa mig om några bra anime serier?

Jag gillar,

Full Metal Panic!
Bleach
Chrno Crusade
Last Exile
Kinos Travels

Så gärna något i den stilen

Är tacksam för lite info om serien med..

Tackar...


signatur

Nämen!

Medlem

Har aldrig gillat anime men en polare tvingade på mig en serie som heter "Cowboy Bebop" eller "Spacecowboy Bebop". Handlar om en bountyhunter o verkade faktiskt riktigt bra, det lutar nästan åt att man får kolla färdigt på serien. Han påstår oxå att "Full metal alchemist" är bra, inget jag har sett dock..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

kommer tillbaka till tråden när folk börjar vilja ha namn på komedi/drama/kärleks anime

Dock blue gender kan jag säga såhär på rak arm, Handlar om en kille som blir nerfryst för att han har en obotlig sjukdom, senare när han vaknar upp så har en insektsras tagit över jorden och sen är det mech fights o grejer.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

kommer tillbaka till tråden när folk börjar vilja ha namn på komedi/drama/kärleks anime

Dock blue gender kan jag säga såhär på rak arm, Handlar om en kille som blir nerfryst för att han har en obotlig sjukdom, senare när han vaknar upp så har en insektsras tagit över jorden och sen är det mech fights o grejer.

Oh, killer bugs:D Starship troopers liknande? Hmm, får nog ta och haka på Anime trenden.


signatur

Videomupp

Medlem

Elfen lied, ett mästervärk, möjligtvis väldigt blodigt och halvt naket, men det blir bara bättre för varje avsnitt.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

[quote=Struggle]Tjena, har inget att göra så jag tänkte om ni anime älskare likt mig, kunde tipsa mig om några bra anime serier?

Jag gillar,

Full Metal Panic!
Bleach
Chrno Crusade
Last Exile
Kinos Travels

finns ju en säsong 2 av Full metal panic vid namn Full metal panic - the second raid ..sen finns även en komisk spinnoff vid namn FMP - Fumoffu ..

sen kan jag skriva ner ett antal bra animer

Blood+
Shuffle
Girls Bravo Season 1 & 2
Black Lagoon
Inukami !
Gundam Seed & Gundam Seed Destiny
RaheXphon
Green Green
Kamisama Kazoku
Karin
Elfen Lied
Mai-Otome
HanTsuki


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Berserk måste jag nämna innan någon annan gör det grymmare huvudperson får man leta efter

info om berserker för att underlätta lite
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=328

och info om blue gender som jag nämnde tidigare
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=253

Medlem

Gillar inte anime, men en kompis fick mig att kolla på Hellsing, va inte en allt för dålig serie.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Hunter X Hunter - En av mina absoluta favoriter som dessutom håller samma höga klass rakt igenom.

Rurouni Kenshin - Har inte hunnit klart med den än själv men den är helt klart sevärd så långt jag hunnit.

One Piece - Kan tyckas vara lite väl utflippad men storyn, karaktärerna och särkilt humorn håller hög klass.

Shaman King - Ser den sällan nämnas men den förtjänar lite mer uppmärksamhet. Den blir sådär riktigt skönt djup bitvis.

Hikaru no Go - Allt handlar om brädspelet go. Låter det intressant? Nej, tänkte väl det. Men skippar du den missar du något, jag lovar.

Naruto - Det här är serien som fick mig att vända helt om och börja kolla på anime. Fram tills filler arcen som, tyvärr fortfarande pågår, är den helt underbar.

Vidare kan jag inte mindre än rekommendera några av titlarna andra redan har nämnt. Exempelvis Hellsing (riktigt häftigt animerad), Berserk (blodigt men ändå annurlunda),

Inaktiv

En anime jag har börjat titta på och kan rekommendera är "Mushishi".
knappt något våld i den, men den är ändå klart sevärd
Den handlart om Ginko, en forskare på Mushi, som vandrar omkring och hjälper folk som har problem med Mushis.
info


signatur

Omnia et faeces!

Vila i frid

Berserk anime - ett ord, två betydelser: Grym.
Elfen Lied - Rå, och grym, och tragisk.

Trigun - Bästa animen IMO, har allt.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Kanske bör nämnas att om man inte gillar "larvigt ritad" anime (dvs folk växer till dubbla storleken när dom blir arga, rörelser i överljusfart osv) så bör man undvika Bleach och Trigun bland annat.

Om man gillar väldigt seriöst ritad och ambitiös anime så kan jag rekommendera Cyberpunk-anime'n Ghost in the Shell som finns som två långfilmer och två seriesäsonger.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Grymt bra tips alla Fortsätt bara...

Tycker GunGrave verkar intressant samt Berserk... massor av bra namn kommit upp här


signatur

Nämen!

Medlem

Fate/Stay - Night
Shakugan no Shana
Kimi Ga Nozomu Eien
Onegai Teacher/Twins
School Rumble + Ni Gakki
Ah! My Goddess + Sorezore no Tsubasa
Kiba
Ichigo 100% (Mangan är bättre dock)
D.N. Angel
Ragnarök the Animation (rätt kul om man spelat spelet)
The Vision of Escaflowne
Angelic Layer (lite småbarn men väldigt bra)
Card Captor Sakura (lite småbarn men väldigt bra)
Yu-Gi-Oh! - Folk kan säga vad de vill om serien men den är jävligt bra.

Har en del till men det är ju till en början. Det är väldigt mycket olika saker i dessa serier och det går ju att använda animenfo som länkats till och sköka på dessa serier.


signatur
Medlem

Förvånad att jag inte ser någon som nämner serien som jag har i bilden, nämligen Initial D. Var den första anime-serien jag har sett förutom de som gått på svenska kanaler om de räknas... Efter det har jag fastnat för både Naruto och Bleach, tyvärr sett alla avsnitt i de tre serierna så borde egentligen leta upp en ny.

Men testa Initial D, handlar om en kille som egentligen inte bryr sig om bilkörning men som kör tofu varje morgon för att hjälpa sin far med butiken, efter några år så tvingas han att ställa upp i en driftingtävling. Mycket härliga bilar, dueller, bra humor, bra huvudkaraktärer etc.

Medlem

info om den ^-^

inte sett den, fick jag mig ett tips också jag ska kolla upp ;D

Medlem

Ska titta upp några av tipsen, tack alla ;D


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Coyote Ragtime Show - Assasin robot maids med tuffa vapen (P90s, MP5or, M14, Tyska stickgranater mm)
bild

The Melancholy of Haruhi Suzumiya - Jävligt bra serie som måste ses, döm den inte av första avsnittet bara


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Hardcore oldschool shit!:
Silverfang
Starzinger
Sandybell

Försöker tipsa såna jag ser att ingen annan har skrivit:
Wolfs Rain
Serial Experiment Lain (lite udda ^^)
Gunslinger Girl (lite udda också ^^)
Genshiken
Grenadier

måste iväg till jobbet nu! damn! tipsar mer sen när jag kommer hem!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Svampn:

The Melancholy of Haruhi Suzumiya - Jävligt bra serie som måste ses, döm den inte av första avsnittet bara

Tips om man ska de sen, se rätt ordning. Kolla upp vilka avsnitt som ska vara när, för idioterna som gjorde den serien kastade om avsnitten av någon anledning som är HELT otroligt enligt mig. Te x är sista avsnittet typ i mitten av serien.

Folk har försökt förklara detta med ursäkter om karaktärs utvecklingen och annat dumt.

Medlem

Enda serie/filmer som är värda att se är "Ghost in the Shell".

Medlem

Silverfang
Akira

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

se rätt ordning.

Men nu råkar ju den sända ordningen vara den rätta ordningen, men jag antar du syftar på den kronologiska ordningen.
För er som är intresserad och se vilken ordning alla avsnitten är i finns det på denna sida
men jag rekommenderar att ni ser på serien i dess avsedda ordning.


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Enda serie/filmer som är värda att se är "Ghost in the Shell".

Och GitS2: Innocence samt Stand Alone Complex, gillar musiken i den sistnämda.

Medlem

Ah! Älska anime! ^^

kan tipsa om lite bra serier, några ha rfolk säkert redan sagt, men orkar inte kolla så noga.

Elfen Lief - En utav dom bästa! Synd att den var så kort bara.
Full Metal Alchemist - Också ett måste. Så grymt snyggt ritad.
School Rumble - Humoristisk skol anime. ^^
Great Teacher Onizuka - Också kul skol anime.
Naruto - hörde så mycket ont om denna serie först, men innan filler avsnitten är den underbar!
Trigun - som nån sagt, västern anime.
Rurouni Kenshin - Väldigt bra!
Full metal panic - inte sett så mycket, men verkar bra.
Sen är det en polare som tjatar om Eureka Seven hela tiden, fast den har jag inte sett än.

Medlem

Ouran High School Host Club - Långt namn kanske, men det är en av de absolut roligaste animes jag sett.

Många bra animes har redan nämnts. Men jag måste bara säga två ord som är guld värda: ONE PIECE!!!

Medlem

Finns 3 serier man behöver se.
1: Silverfang
2: Ginga densetsu weed
3: Full metal alchemist (underbar)

Medlem

hajime no ippo är det enda som finns..


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jag trodde det hette Animu.

12
Skriv svar