Medlem
Pirat test 2

Hur många procent av alla spelen du har tankade du?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Jee
Medlem

eeh. Giassar på att du menar hur många procent av spelen vi har är hemladdade?


signatur

Eller inte?

Medlem

Hurru du, om vi säger så här... det är en hel del.

Spelen vi har i spelsamlingen här på FZ? Spelen vi någonsin spelat? Spelen vi har installerade eller kan installera just nu (utan att dra ner nytt)? Förtydliga

Inaktiv

Inga :O, om du menar "olaglig nedlaggning fy skäms".

Musik däremot...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

vågar inte säga hur många % men en del är det väl, men ett nedladdat spel får aldrig (för mig) samma värde som ett köpt, ska jag säga vilka spel jag har, som spellista på fz så tar jag ju inte med nedladdade spel, känns inte som att jag "har dom" om jag inte har köpt dom. Om det är ett spel som jag verkligen vill ha/väntat på så köper jag det alltid

Medlem

När jag laddade ner *spel* spelade jag det i tre dagar sen var jag trött på det, när jag köpte *spel* spelade jag det i mer än en månad utan att bli trött på det.. Det betyder alltså att gratis är bra men inte lika gott som köpt.

Medlem

jisses, ingen aning. Laddat ner lite spel hit och dit för att försöka hitta min spelglädje igen. Men inget jag fastnat för i mer än 5 min.

Förutom Warrock nu de senaste dagarna, som råkar vara ett gratisspel


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

1-20% av dom spel jag spelar är warez. Eller 0 när jag tänker efter, alla spel jag spelar/har spelat längre perioder är faktiskt spel jag har köpt..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

massvis, bara för min studentekonomi. jag har drtucket, inte mitt fel >_<


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

haha har inga spel på datorn längre sen jag slutade köra wow och fyllde datorn med anime sååå 0% fanns inte med

Inaktiv

Massvis. Men dem jag har tröttnat på (ca. 90%) slänger jag. Spelen jag tycker är kul som fan och som förtjänar mitt stöd och min tid köper jag.
Jag tycker att man ska ha rätt till att testa hela produkten innan man köper den. Så är det med nästan allt annat. Om man ska köpa ett par byxor provar man hela byxan, inte bara ett ben eller bara midjan.
Demos av spel är egentligen inte som att testa hela produkten. Det är som en reklamfilm som lovar guld och gröna skogar, men i själva fallet är produkten (som helhet) skit.

Medlem

0 blir med 1 till tjugo procent då.
My bad


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Har väl en sisådär 500 skivor med utbrända spel som står i bokhyllan, medan originalspelen enkelt kan räknas.
Dock har jag en hel del spel till 360 som av förklarliga skäl är köpta.


signatur
Medlem

Ungefär hälften skulle jag tro.


signatur

Videomupp

Medlem

SeniiL, jag lider med dig.. Har själv tappat bort den helt nästan..

JB
Medlem

"Hur många procent av alla spelen du har tankade du?"

Ställ om frågan tack.

Menar du:
- spel som är hemtankade och installerade, som man spelar regelbundet?
- spel som är hemtankade och installerade, som man spelar nån gång ibland?
- spel som är hemtankade och installerade?
- spel som är hemtankade och men inte installerade?
- spel som är hemtankade och men inte installerade, dock heller aldrig provade?
- spel som är hemtankade och sparade på skivor?

Viss skillnad på "ha" och "ha"?

Inaktiv

en bra frågeformulering vore kanske: hur stor andel av dina spelade timmar har du inte betalat för, fast upphovsrättsinnehavaren tycker att du borde.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
URK
Medlem

av alla spel så är det 80%- 100% ner laddade. sen har jag köpt de bra spelen så om man räknar bort dem som nerladdade sedan så ligger det mellan 1%- 20%.

så jag vet inte ricktig vad man ska ta antingen 80-100% för det är vad jag tankar. sen efter jag köper spelen. så blir det att jag har upp till 20% tankade.

om man räknar timmar så säg 5 timmar /månad att spela ner laddade spel som jag inte har köpt sedan.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

Luddig fråga, men alternativ ett får bli mitt svar.

URK: Tänker också som du. Vart hamnar man liksom om man tankar men sedan köper alla tankade spel.

Inaktiv
Skrivet av DeamoniC:

Jag tycker att man ska ha rätt till att testa hela produkten innan man köper den. Så är det med nästan allt annat. Om man ska köpa ett par byxor provar man hela byxan, inte bara ett ben eller bara midjan.

Så om du tillexempel ska hyra en film så vill du först kolla på filmen innan du bestämmer dig för att hyra den?

Medlem
Skrivet av eNthernet:
Skrivet av DeamoniC:

Jag tycker att man ska ha rätt till att testa hela produkten innan man köper den. Så är det med nästan allt annat. Om man ska köpa ett par byxor provar man hela byxan, inte bara ett ben eller bara midjan.

Så om du tillexempel ska hyra en film så vill du först kolla på filmen innan du bestämmer dig för att hyra den?

helst, för bra filmer är det alltid värt att se om. Why använda hyra? usch vad dåliga jämnförelser folk använder i piratsvängen

Inaktiv

Jag skulle kunna använda köpa, vilket rättfärdigar jämnförelsen.
Blir samma frågeställning dock eftersom du först måste hyra filmen i fråga om den är relativt ny.

Jag är ingen "piratmotståndare", jag kopierar i vid utsträckning men jag anser inte att det är min rätt att piratkopiera.

Medlem

Mja... svår fråga. Har faktiskt köpt många fler spel jag piratkopierat än spel jag inte piratkopierat. Men det är nog 80% spel skulle jag gissa, varav jag köpt kanske 50% av dem sedan efteråt.

Inaktiv

Faktiskt har jag bara två spel som jag "tankat" om man inte räknar med alla små freewares som man grävt fram, och det är CSS och HL2. Och när jag tänker efter är inte ens dom tankade...

Personligen tycker jag att piratkopiering i sej är inget som är fel, men jag gillar inte att ockupera (den, för övrigt, enda) datorn här i femton timmar med att tanka ett spel som förmodligen är rippat och inte har någon musik, inga filmer och begränsade inställningar när jag lika gärna kan köpa det på t.ex. Tradera för en knapp hundring.

När det gäller musik, däremot... :>


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Skrämmande att en tredjedel (Ungefär, lite avrundat) laddar ner ett till vart 5e spel, medans en annan tredjedel laddar ner nästan varje spel...

Medlem

Tycker Soya hade en ganska bra formulering där. Det är nog väldigt få timmar som spenderas framför piratade versioner. Antingen spelar jag spel och då köper jag dem, eller så tankar jag, spelar en stund och så kasserar jag spelet.
Xbox live underlättar livet lite, men samtidigt, det skadade inte att spela Civ IV ett tag innan det släpptes. Har faktiskt inte ens tagit av plasten på det. Har kvar min piratkopierade versione på datorn.

Medlem

Det saknas alternativet "Inga alls".

1
Skriv svar