iTunes (is Fucked up software)

Medlem
iTunes (is Fucked up software)

Vi fortsätter på "Fucked up.." tråden ett tag till

För er som undrar så lyckades jag väl hålla mig vaken till kl 21 igår kväll, tänkte gå och nanna kudde vid 22 men det sket sig som sagt runt 21tiden och jag vaknade vid 23:00 och gick och lade mig då, småsurfade väl lite och somnade runt 1 snåret. Vaknade väl runt 05:40 och försökte somna om men nej då, låg väl och snurade runt och trynade men bestämde mig runt 7, halv 8 att det var lika bra att ge upp och det är nu mina trogna läsare vi kommer in på titeln på denna post.

Jag tänkte jag skulle fylla på min iPhone (vilket är en underbar apparat) med lite musik. Tappade den musik & film jag hade på den när jag återinstallerade iTunes (kräks lite) efter Windows 7 hade hittat hem på den bärbara.

Jag har åtskilliga gånger försökt komma underfund med, läsa mig till och som gammal datornerd förstå hur fan i helvete iTunes är funtat (de säger ju att det fungerar bra mycket bättre på en Mac men ärligt talat, de lär ju inte vinna över många från PC sidan när det fungerar så inihelvetes jävla dåligt på en PC). Det enda jag vill är att få över ett par skivor som jag markerat i iTunes över till min iPhone.

Tror ni det går ?

Man kan välja på att manuellt (?) välja och få över musiken eller att bara synchronisera över markerade grejjer. Skitbra, ingenting utav dom fungerar ju och det synchroniseras program & Fan och hans moster men ingen musik.

Jag besökte då (ännu en gång) apple.se för att se om man kunde hitta nåt vettigt tips där, kanske läsa sig till och använda nån steg-för-steg grejja online.

Tror ni det gick ?

Nej, samma sak där, fick upp nån "tryck här, gör så, stå på ett ben och låt som en ko" men det hjälper ju inte, det är ju ett totalt jävla värdelöst system som inte hjälper till någonting. Letade lite efter vad skillnanden mellan den där "manuella" och den vanliga synchgrejjen är för nåt men det hittade jag inget om.

Höll fan på att bli galen (eller galnare) och det är precis som vanligt, man gör en sökning på allas våran vän Google efter t.ex

iphone itunes alternatives

och hittar då en massa trådar om folk som är i samma situation som jag är i och dessutom lite lösningar på problemet. Jag tankade ner ett program (som gör precis det den ska, föra över musiken från en apparat till en annan), det heter SharePod och efter att ha blivit tokig på iTunes och försökt att föra över musik i 45 minuter utan resultat så var jag klar på 15 minuter med SharePod.

Jag uppmanar idioterna som sitter och kodar programmet iTunes att försöka göra ett program som är lite som SharePod (eller frstn, de behöver de ju inte, SharePod fanns ju och gör ju just det jag tydligen inte lyckades med i iTunes).

Jag har haft liknande problem förrut med min ipod, då fick jag använda Floola för att lyckas få det som jag ville med min ipod.

Seriöst, visst. iTunes är skitsmidigt när man ska handla musik och det fungerar skitbra men steget över till att kunna smidigt och snabbt få över musiken till sin lilla musikspelare borde ju inte vara så jävla svårt ?

Tycker att man borde kunna få använda vilken filhanterare (eller varför inte bara lite klassisk drag&drop i Windows) som helst men nej då, Apple är väl paranoida och det är ju inte som så att de lyckas få folk att inte jailbreaka och använda andra program för att kunna kopiera över musiken till sina ipods and what-not.

Ett litet råd till Apple vore ju att göra en light version av iTunes som man endast kunde använda för att föra över musik från sin PC till sin ipod alt. iphone men jag kan ge mig fan på att skulle de få tummen ur röven och göra nåt liknande skulle det bli bajs med det med.

Kort och gott, iTunes är fanimig en digital jävla pestsmitta och skulle det vara som så att jag inte hade kunnat använda mig utav andra program för att göra vad jag vill, då hade jag fan sålt mina apple produkter.

Man kan ju ha dåligt morgonhumör eller bara en taskig morgon men det jag som hände mig imorse tog fan priset, så tack SharePod för att inte jag vart skogstokig och löpte amok helt och hållet

#blogg


signatur
KoP
Medlem
iTunes (is Fucked up software)

Aldrig gillat iTunes. Av den orsaken har jag heller inte skaffat något iPod. Behöva gå via ett program för att lägga in musiken i spelaren, dumheter. Tacka vet jag iRivers spelare.. inte svårare än att föra över filer till ett usb-minne. Drag n drop.

Medlem

Det är ju den enklaste och mest problemfria lösningen, sen finns det ju såna som Apple som försöker tvinga in sina användare i ett litet jävla hörn där de inte vill stå eller får plats. Användarna hittar sina egna lösningar och kan smita iväg från det där hörnet och då tycker man ju att Apple ska vara lite bussiga och se till så att folk slipper stå och trycka i hörnet men icka sa nicke.

Jag fick faktiskt vara med i ett support questionare efter mitt besök på apple.se och då jävlar skrädde jag inte orden, hoppas att rätt personer får läsa vad jag skrev, men det lär ju aldrig ske


signatur
1
Skriv svar