Aftonbörsen söker betatestare

Medlem
Aftonbörsen söker betatestare

Hej alla spelintresserade!

Jag har börjat, och kommit en bra bit på vägen, med att utveckla ett börsinspirerat spel som driver med våra kära kvällstidningars ofta fabulöst fåniga rubriker och innehåll.

Tanken är enkel: man köper aktier i nyckelord, som till exempel "sex", "chock" och "skandal". Sedan scannar mitt system av rubrikerna på Aftonbladet och Expressen (fler tidningar kan lätt läggas till). Får man en träff i en rubrik så får man utdelning på den aktie man äger. Flera träffar ger en combo, och en smaskig bonus i utdelningen. Exempel:

Persbrandt i sexskandal chockar Silvia

Äger du "skandal", "chock" och "Silvia", så får du en maffig utdelning.

Aktierna finns i begränsad upplaga, och säljs och köps sedan på börsen. Alla pengar är förstås leksakspengar.

Systemet är lite halvavancerat, träffsökningen sker med regexp och meningen är att det ska kunna hantera många användare. Läs mer om hur det fungerar på www.aftonborsen.se.

Nu till saken: Jag och mina medutvecklare söker betatestare.

Krav: Kunskaper i php/sql/html/css eller vana som betatestare eller kunskaper om användbarhet/användarvänlighet/GUI.

Titta in i kanalen #aftonborsen @ quakenet eller släng iväg ett mail till admin ALFAKRULL aftonborsen PUNKT se, jag väntar ivrigt på ditt svar!

Ni som inte vill bli betatestare men ändå är intresserade är självklart välkomna att titta in i kanalen, registrera er på Aftonbörsen och följa utvecklingen på sidans eget forum.

Tack för ordet!

Medlem

Valdigt intressant, har inte sa mycket kunskaper i Php/sql/tml/css men jag har betatestat en hel del spel(kan saeja att jag har betatestat minst 40 spel, bade text-baserade spel och andra spel (mest mmorpg spel men ocksa nagra FPS spel) :). Aja, aer i makedonien nu sa jag kommer anda inte tillbaks forrens om nagon vecka :P.

Inaktiv
Inaktiv

Låter ju hur coolt som helst! Registrerar mig nu på en gång

edit: Sorry, missade delen om kunskap inom PHP osv, så jag väntar väll tills det öppnar portarna


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Kan tillägga att det bara är i den första omgången tester som betatestarna behöver de mer utförliga kunskaperna. I steg 2 handlar det om att testa systemet på 50-100 användare, så då är alla välkomna att söka.

Medlem

Fy fan va ointressant. Jag tänker inte spendera en sekund på något som ger aftonludret mfl mer publicitet. Utsett till 2005 år bästa svenska website, fuck d.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

MFC
Medlem

texten på bl.a. forumet är ju mikroskopiskt.. FIXA!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

*gäsp*


signatur

Guns don´t kill people, Lag kills people.

Medlem
Skrivet av MFC:

texten på bl.a. forumet är ju mikroskopiskt.. FIXA!

IE har tydligen problem att tolka den validerade CSS som alla andra webläsare klarar av. Jag ska se till att ordna upp det, under tiden kanske du ska fundera på att byta till en vettig webläsare?
Edit: Fixat hjälpligt för er som fortfarande kör IE, fix för transparenta png är på gång det med.

Skrivet av Langos:

Jag tänker inte spendera en sekund på något som ger aftonludret mfl mer publicitet.

Du har inte tänkt på att det finns olika sorters publicitet? Att fokusera på kvällstidningarnas billiga journalistik och göra det på ett humoristiskt sätt anser jag vara publicitet som uppmärksammar folk på problemet. Tycker du att man löser problem genom att sticka huvudet i sanden?

Medlem
1
Skriv svar