Microsoft tar hjälp av hackare

Medlem
Microsoft tar hjälp av hackare

Källa
Ifall ni frågar mig låter det som en bra sak men eftersom det alltid kommer nya sätt går det inte göra det 100% säkert MEN det kanske tar ett tag innan dom kommer på hur man gör och det är ju bara posetivt (stavning?) Så vad tycker ni om detta fellow FZare?

Medlem

Är det inte hyffsat vanligt att företag anställer folk som hackar sig in i deras system som säkerhetspersonal?

Medlem

Ett bra företag uttnyttjar alla källor dom kan för att göra en så bra produkt som möjligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Microsoft har tagit till sig uttrycket:

"Keep your friends close, but keep your enemies closer"

Inaktiv

Jag tycker presonligen att det är smart gjort av MS.

Inaktiv

Det kallas Wargaming i ljusskygga kretsar, efter en viss film


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

skulle vara kul att veta lönen för det

Medlem
Medlem

Men men men.....det är ju aftonbladet, alla hatar ju dem här. Måste vara bullshit alltså


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Är somsagt väldigt vanligt att hackers blir anställda för att dom ofta har ganska stor erfarenhet inom säkerhet och sånt (INTE scriptkiddies dock)


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Inaktiv
Skrivet av Svampn:

Är somsagt väldigt vanligt att hackers blir anställda för att dom ofta har ganska stor erfarenhet inom säkerhet och sånt (INTE scriptkiddies dock)

En kompis figurerade i ett antal förundersökningar för olika datorrelaterade brott. Han blev belönad med en anställning hos en svensk kommun som säkerhetsexpert för deras datornät.

Medlem

Förr i tiden kallades de för beta testare..

Å andra sidan så blåser AB upp anonserna: Blackhat Briefings är något av de mer professionella än t.ex. Defcon. Intressant att MS inte gick dit istället... där hade de INTE varit välkomna.

Men tack, nu vet jag hur jag ska lösa mitt problem med arbetslösheten, jag ska skita totalt i sveriges rikes lag och börja hacka nätverk jag också.

Tänk va dum i huvudet jag varit som faktiskt brydde mig om etik och moral och respekterade andra människors egendom (!)

Medlem

Ichinin - har du inte redan lärt dig det att om man vill komma nån stans i swe, eller bara tjäna pengar, så går det inte att vara hederlig


signatur

R.I.P The_maxx

1
Skriv svar