Age of Conan-chef lämnar Funcom efter 16 år

Robot
Medlem
Age of Conan-chef lämnar Funcom efter 16 år

Ni som hoppades på att det skulle bli mer, får man fråga vad mer ni ville ha?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

"vi fortsätter leverera bra innehåll till spelet, meddelar Morrison."
Tycker dom har misslyckats ganska bra med den biten hittills..

Medlem

Haha spelet är ju ett stort skämt. Sämsta spelköpet jag gjort under mina 21 år...

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Ni som hoppades på att det skulle bli mer, får man fråga vad mer ni ville ha?

tex det innehåll som skulle vart med från början, som dx10 stöd och siege pvp med mera.

Medlem

Aktien har ju sjunkit som en sten så förvånad blir jag inte.

Medlem

Ja Conan var ju inte LITE dåligt.
Såg fram emot det länge och spelade upp till level 45 någonting och usch vad det inte kändes som ett MMO med alla instancer, konstiga modeller och stela animationer.
Snygg grafik visst men det handlar inte om det i ett mmo, det måste vara en levande seamless värld inte bara massa småinstancer och loadingscreens

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Ni som hoppades på att det skulle bli mer, får man fråga vad mer ni ville ha?

Någorlunda spelbart hade väl varit något man kunde få kräva? DX10 stöd från början, Siege och en massa annat som spelet hävdade skulle vara så unikt med spelet...

Inaktiv

Undrar ifall det kommer något MMO som verkligen ger WoW en tuff match. Får verkligen hoppas det... det behövs nästan 2 riktigt stora och bra val. =D

Medlem

Vet inte om man sak skratta eller gråta, hoppas att vi alla lär oss av vad som är hype och kvalitet. Man kan ju börja tokdissa alla reviews som verkar mer lr mindre köpta eller faller för nått upphypat och håller med den stora massan.


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Ni som hoppades på att det skulle bli mer, får man fråga vad mer ni ville ha?

Ett spel som var färdigt vid release?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Det var verkligen synd att AoC failade som det gjorde... speciellt när man har köpt CE boxen och betalade för 3 månader (~1000 kr totalt). Förväntade mig bättre endgame och en större och friare värld. Nu springer alla spelare runt och tar samma quests på samma platser. Sedan tyckte jag helt enkelt att estetiken inte var så härlig. Rustningarna må vara snyggt gjorda, men det är inte så man tänker "shit vad tuff min gubbe är med denna rustning" och liknande. Sen ska vi inte ens tala om de värdelösa mammutarna...

Medlem

tycker alla ger WoW en match någon måste ju komma ihåg hur wow var i början

Inaktiv
Skrivet av BigD:

Snygg grafik visst men det handlar inte om det i ett mmo, det måste vara en levande seamless värld inte bara massa småinstancer och loadingscreens

Håller med, alldeles för mycket loading screens. Nu har ju andra spel det också, men det finns någon sorts gräns där det tar bort från känslan av att vara i en stor värld.

Väldigt tråkigt att de inte lyckades bättre. För världen och bakgrunden i Conan slår alla andra fantasyspel med hästlängder.

Medlem

De prioriterade fel helt enkelt tycker jag, på flera punkter. För att nämna en.. Jag vet inte om jag är unik men jag väljer hellre inriktningen bra grafik med minimala laddningstider, stora zoner osv, över fantastisk grafik (nu pratar vi rent tekniskt) med en drös begränsningar.

Sedan kan man väl säga att deras community managers antingen inte har fått rätt direktiv eller så har fel jobb, efter att ha tittat in på deras forum nu och då..

edit: Håller med om att det är synd, för även om Conan-världen är ganska cheesy nu och då (vad är inte det dock) så är den inte tråkig. Passar sig bra för ett mmorpg.

Medlem
Skrivet av Robboy:

tycker alla ger WoW en match någon måste ju komma ihåg hur wow var i början

underbart? nytt fräscht och mysigt?

Ett stort slag för mmorpgs!

Fast det är för tungt end game för folk som inte kan lira var dag. ( Omöjligt att få nått bra om det ska passa alla. )


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Medlem

Age Of Conan var som jag förväntade mig av det ibörjan, och jag var nöjd. Men det fortsatta arbetet med spelet är under all kritik, de prioriterade helt fel saker, som att annonsera en expansion långt innan själva spelet känns redo. Jag tror dock att AoC kommer bli bra tillslut, och patchen som släpptes idag är ett STORT plus.

Skrivet av Robboy:

tycker alla ger WoW en match någon måste ju komma ihåg hur wow var i början

Och tänk dig sedan wow 4 månader bakåt i tiden, för det var i det skicket som USA fick det.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Vilken jävla loser han är. "Spelet blev inte bra så nu sticker jag."

Bäst att hålla koll på vart han tar vägen.

Medlem

Fan asså, AoC är ett av de bästa MMORPG jag spelat, visst fanns det buggar och saker men då jag föredrar PvE framför PvP så var AoC helt underbart med det stridssystemet det har (HELT värdelöst i PvP dock då alla bara kutar runt i cirklar typ). Men med tom server så var det skittrist, fans typ aldrig någon att spela i grupp med.

Ska dock testa spelet om några månader igen och se om det har blivit bättre.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Skrivet av tysonayt:

Fan asså, AoC är ett av de bästa MMORPG jag spelat, visst fanns det buggar och saker men då jag föredrar PvE framför PvP så var AoC helt underbart med det stridssystemet det har (HELT värdelöst i PvP dock då alla bara kutar runt i cirklar typ). Men med tom server så var det skittrist, fans typ aldrig någon att spela i grupp med.

Ska dock testa spelet om några månader igen och se om det har blivit bättre.

Jag håller med dig till 100%


signatur
Medlem

Detta är det bästa som har hänt Funcom på 16 år.

Inaktiv

Tycker det var för lätt och man levlade på tok för fort, min första gubbe blev lvl 40 första helgen jag spelade (lite över 30 h speltid), sen körde jag och en polare igång varsin necrobrud och körde helt nakna <- OBS! till över lvl 50, även över lvl 40 var det inga problem att döda 7-8 mobs av samma level som en själv samtidigt. DET ÄR FÖR LÄTT I MIN MENING. Känns mer som hack'n slash ala diablo2...

Medlem

Spelet var en stor besvikelse. Blir inga mer MMO spel köp från Funcom i alla fall.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Så dags att lämna nu. Allt i betan pekade på att de skulle släppa en extremt ofärdig produkt. Om han haft någon som helst stolthet borde han läma projektet redan då i protest. Istället var han med och ljög in i det sista.

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Så dags att lämna nu. Allt i betan på att de skulle släppa en extremt ofärdig produkt. Om han haft någon som helst stolthet borde han läma projektet redan då i protest. Istället var han med och ljög in i det sista.

Så sant så. Väldigt fegt att vänta och se om det skulle lyckas ändå, han hoppades väl att det skulle gå halvbra iaf så han fick en porsche till.
Hade han lämnat tidigare och sagt att det inte lever upp till dom mål dom satt hade han iaf varit attraktiv på spelmarknaden, nu har man inte så stort förtroende för ett projekt med honom i ledningen.

Medlem

Slutade my ass. Det luktar att han fick sparken!


signatur

tjenare!

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Age Of Conan var som jag förväntade mig av det ibörjan, och jag var nöjd. Men det fortsatta arbetet med spelet är under all kritik, de prioriterade helt fel saker, som att annonsera en expansion långt innan själva spelet känns redo. Jag tror dock att AoC kommer bli bra tillslut, och patchen som släpptes idag är ett STORT plus.

Skrivet av Robboy:

tycker alla ger WoW en match någon måste ju komma ihåg hur wow var i början

Och tänk dig sedan wow 4 månader bakåt i tiden, för det var i det skicket som USA fick det.

Härlig patch

Medlem
Skrivet av niSs:

Slutade my ass. Det luktar att han fick sparken!

Det är ju dock inte sant...
Uppenbart att han blev trött på den konstant wajnande gaming communityn

Alltid synd med stora avhopp inom spelbranchen, vi behöver alla gammla rävar som vi kan behålla men men... Craig kommer att göra ett bra spel av Conan det är jag helt säker på. Han har stor erfarenhet och lyssnar på spelarna och prioriterar fixar/features efter vad spelarna tycker (och inte efter vad programmerarna tycker).

och till alla er som inte kommer ihåg, så vad WoW 100ggr mer buggigt och ofärdigt än conan när det släpptes ingen fungerande pvp inga battlegrounds samt ruggigt obalanserat och buggigt (snart 2 expantioner och det har fortfarande en del buggar).

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av Dumlen:

Ni som hoppades på att det skulle bli mer, får man fråga vad mer ni ville ha?

Ett spel som var färdigt vid release?

Kunde inte sagt det bättre själv

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Age Of Conan var som jag förväntade mig av det ibörjan, och jag var nöjd. Men det fortsatta arbetet med spelet är under all kritik, de prioriterade helt fel saker, som att annonsera en expansion långt innan själva spelet känns redo. Jag tror dock att AoC kommer bli bra tillslut, och patchen som släpptes idag är ett STORT plus.

Skrivet av Robboy:

tycker alla ger WoW en match någon måste ju komma ihåg hur wow var i början

Och tänk dig sedan wow 4 månader bakåt i tiden, för det var i det skicket som USA fick det.

Jag är förvånad över hur många som anser att WoW var i dåligt skick när det släpptes. Jag började spela WoW natten det släpptes och visst fanns det problem. Men man kunde spela spelet utan större problem samt att det gick enkelt att levla upp utan större issues. Allt tjafs om att Wow sög från början och blev endast bra efter patcher är lögn.

12
Skriv svar