Age of Conan-chef lämnar Funcom efter 16 år

Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av SuperTank:

Age Of Conan var som jag förväntade mig av det ibörjan, och jag var nöjd. Men det fortsatta arbetet med spelet är under all kritik, de prioriterade helt fel saker, som att annonsera en expansion långt innan själva spelet känns redo. Jag tror dock att AoC kommer bli bra tillslut, och patchen som släpptes idag är ett STORT plus.

Skrivet av Robboy:

tycker alla ger WoW en match någon måste ju komma ihåg hur wow var i början

Och tänk dig sedan wow 4 månader bakåt i tiden, för det var i det skicket som USA fick det.

Jag är förvånad över hur många som anser att WoW var i dåligt skick när det släpptes. Jag började spela WoW natten det släpptes och visst fanns det problem. Men man kunde spela spelet utan större problem samt att det gick enkelt att levla upp utan större issues. Allt tjafs om att Wow sög från början och blev endast bra efter patcher är lögn.

QFT

Det är bara människor som hatar wow eller som har slutat wow och är stolta för det och helt plötsligt också hatar wow som säger såna struntsaker

p.s

Ja, jag har börjar lira wow lite igen efter att jag tröttat på alla B spel (som man gått på hajpen för) som är totallt värdelösa, hellgate london och age of conan...

Medlem
Skrivet av Deadflag:

Jag är förvånad över hur många som anser att WoW var i dåligt skick när det släpptes. Jag började spela WoW natten det släpptes och visst fanns det problem. Men man kunde spela spelet utan större problem samt att det gick enkelt att levla upp utan större issues. Allt tjafs om att Wow sög från början och blev endast bra efter patcher är lögn.

skönt för dig... då har du förträngt att de hade sina servers nere, tror som längst att servers vart nere ett dygn?

bara för att du inte hade strul betyder inte det att andra inte hade det... om du läste deras forum vart det något av det sjukaste inom MMO-releaser någonsin vad gäller MASSVIS utav problem...

och patchade blizzard snabbt? NOPE!

men sen kan vi ju fråga de amerikanare som fick spelet ett par månader före oss hur bra det gick där... oj oj oj...

lögn? knappast... du som ljuger OM du säger att blizzard hade en bra launch!

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Deadflag:

Jag är förvånad över hur många som anser att WoW var i dåligt skick när det släpptes. Jag började spela WoW natten det släpptes och visst fanns det problem. Men man kunde spela spelet utan större problem samt att det gick enkelt att levla upp utan större issues. Allt tjafs om att Wow sög från början och blev endast bra efter patcher är lögn.

skönt för dig... då har du förträngt att de hade sina servers nere, tror som längst att servers vart nere ett dygn?

bara för att du inte hade strul betyder inte det att andra inte hade det... om du läste deras forum vart det något av det sjukaste inom MMO-releaser någonsin vad gäller MASSVIS utav problem...

och patchade blizzard snabbt? NOPE!

men sen kan vi ju fråga de amerikanare som fick spelet ett par månader före oss hur bra det gick där... oj oj oj...

lögn? knappast... du som ljuger OM du säger att blizzard hade en bra launch!

Nej jag har inte förträngt att de hade nere servrarna vid enstaka tillfällen i början samt att många upplevde problem - konstigt vore väl annars när miljoner spelare samtidigt ska börja spela ett spel. Dock anser jag att de problemen inte kan jämföras med de problemen som Age of Conan har. När jag startade Age of Conan för första gången insåg jag inom 2 minuter att detta inte var någon kvalitetsprodukt - man fatta ju för bövulen inte ens vad spelet gick ut på och vart man skulle. Första gången man starta Wow insåg man att det var en kvalitetsprodukt och det var fullt möjligt att levla till lvl 60 inom de första två veckorna samt att raida dungeons för fullt. Kvaliteten fanns där från start, den kvaliteten lyser med sin frånvaro i Age of Conan.

Inaktiv
Skrivet av toern:

edit: Håller med om att det är synd, för även om Conan-världen är ganska cheesy nu och då (vad är inte det dock) så är den inte tråkig. Passar sig bra för ett mmorpg.

Japp, det är ju tidig pulp från början av 30-talet så vissa saker har föråldrats. Men det jag gillar är att världen har en unik känsla. Tycker bara LotR kan tävla på det planet.

QRT
Medlem

Wow var i underbart skick när det släpptes.

Skrivet av QRT:

Wow var i underbart skick när det släpptes.

lol...ironi?8)


signatur
Medlem
Skrivet av Deadflag:
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Deadflag:

Jag är förvånad över hur många som anser att WoW var i dåligt skick när det släpptes. Jag började spela WoW natten det släpptes och visst fanns det problem. Men man kunde spela spelet utan större problem samt att det gick enkelt att levla upp utan större issues. Allt tjafs om att Wow sög från början och blev endast bra efter patcher är lögn.

skönt för dig... då har du förträngt att de hade sina servers nere, tror som längst att servers vart nere ett dygn?

bara för att du inte hade strul betyder inte det att andra inte hade det... om du läste deras forum vart det något av det sjukaste inom MMO-releaser någonsin vad gäller MASSVIS utav problem...

och patchade blizzard snabbt? NOPE!

men sen kan vi ju fråga de amerikanare som fick spelet ett par månader före oss hur bra det gick där... oj oj oj...

lögn? knappast... du som ljuger OM du säger att blizzard hade en bra launch!

Nej jag har inte förträngt att de hade nere servrarna vid enstaka tillfällen i början samt att många upplevde problem - konstigt vore väl annars när miljoner spelare samtidigt ska börja spela ett spel. Dock anser jag att de problemen inte kan jämföras med de problemen som Age of Conan har. När jag startade Age of Conan för första gången insåg jag inom 2 minuter att detta inte var någon kvalitetsprodukt - man fatta ju för bövulen inte ens vad spelet gick ut på och vart man skulle. Första gången man starta Wow insåg man att det var en kvalitetsprodukt och det var fullt möjligt att levla till lvl 60 inom de första två veckorna samt att raida dungeons för fullt. Kvaliteten fanns där från start, den kvaliteten lyser med sin frånvaro i Age of Conan.

det var inga enstaka tillfällen, det rörde sig om hela dagar faktiskt. de gav dock ut 1-2 dagar i ersättning för en del utav det, men så illa var det.

sedan vart det inga "miljoner spelare" som försökte spela wow vid första taget. det är på senare tid som det växt till sig.

Age of Conan hade mycket, mycket fler spelare än WoW vid release faktiskt.

wow hade hmm som max några hundra tusen spelare vid launch som ville in. inte fler än 250.000 om jag minns rätt, och då är det siffrorna om skeppade boxar och inte antalet sålda spel vad jag vill minnas, men ta inte mina siffror för att vara exakta, men vill MINNAS det vart så. är dock säker att det inte rör sig om en halv miljon så "flera miljoner" vart det ej.

wow saknade flera saker som vart utlovade även en hel del som stod skrivet på boxen. kvalité? hmm... tyvärr är jag inte så inbiten i exakt vilka buggar som fanns men det vart inte få, varav mastodontpatcherna som de lät dröja länge med istället för att få fixat saker i rapp takt.

kvalité? raidbara dungeons? hur många då? säg inte flera...

Medlem

WoW även om det inte var helt perfekt var det mycket bättre än conan, även betan innan release.

Medlem
Skrivet av Scream112:
Skrivet av Deadflag:

Jag är förvånad över hur många som anser att WoW var i dåligt skick när det släpptes. Jag började spela WoW natten det släpptes och visst fanns det problem. Men man kunde spela spelet utan större problem samt att det gick enkelt att levla upp utan större issues. Allt tjafs om att Wow sög från början och blev endast bra efter patcher är lögn.

skönt för dig... då har du förträngt att de hade sina servers nere, tror som längst att servers vart nere ett dygn?

bara för att du inte hade strul betyder inte det att andra inte hade det... om du läste deras forum vart det något av det sjukaste inom MMO-releaser någonsin vad gäller MASSVIS utav problem...

och patchade blizzard snabbt? NOPE!

men sen kan vi ju fråga de amerikanare som fick spelet ett par månader före oss hur bra det gick där... oj oj oj...

lögn? knappast... du som ljuger OM du säger att blizzard hade en bra launch!

Nu är det ju så att det var ett par år sen wow släpptes eller hur ?
Dom andra företagen som sneglade/sneglar på dom borde väl lärt sig nått av deras release då under dom 4-5 år som faktiskt gått och inte göra om samma misstag ?

Således är det ju bara löjligt att jämföra AoC realease status med WoW´s folk lär sig nya grejer och lär av andras misstag, saker och ting utvecklas.
Att jämföra dom båda vid release är ju precis samma sak som att jämföra ett spel som släpptes i går med ett som släpptes för 5 år sedan

Medlem

Det går inte att jämföra kvalitén i Wow och AoC. Wow ligger ljusår före på samtliga nämnvärda punkter.

Medlem

ska ett spel behöva buggtestas och Q&A:as i 5år innan man släpper det?.... jag skulle inte vilja vänta 10 år på ett bra MMO, jag vill helre spela det tidigare och sedan vänta på uppatchning.

(hur lång tid tog det för pvp armors i wow?) Jag tycker ändå att conan har kommit mycket långt sedan releasen för några månader sedan.

Medlem
Citat:

det var inga enstaka tillfällen, det rörde sig om hela dagar faktiskt. de gav dock ut 1-2 dagar i ersättning för en del utav det, men så illa var det.

sedan vart det inga "miljoner spelare" som försökte spela wow vid första taget. det är på senare tid som det växt till sig.

Age of Conan hade mycket, mycket fler spelare än WoW vid release faktiskt.

wow hade hmm som max några hundra tusen spelare vid launch som ville in. inte fler än 250.000 om jag minns rätt, och då är det siffrorna om skeppade boxar och inte antalet sålda spel vad jag vill minnas, men ta inte mina siffror för att vara exakta, men vill MINNAS det vart så. är dock säker att det inte rör sig om en halv miljon så "flera miljoner" vart det ej.

wow saknade flera saker som vart utlovade även en hel del som stod skrivet på boxen. kvalité? hmm... tyvärr är jag inte så inbiten i exakt vilka buggar som fanns men det vart inte få, varav mastodontpatcherna som de lät dröja länge med istället för att få fixat saker i rapp takt.

kvalité? raidbara dungeons? hur många då? säg inte flera...

Men herregud, om WoW är nere en dag kan jag väl fortfarande kalla det för enstaka tillfällen? Jag vet att WoW var nere en hel dag, jag spelade det de första månaderna. Age of conan förlorade halva sina spelarstyrka inom en månad, så dåligt var deras spel. Medan WoW bara fick fler och fler spelare, spelarna avgjorde att WoW var kvalité medan Age of Conan var skräp.

Intressant debatt-teknik du använder genom att tala om för mig vad jag ska säga. Jag bestämmet själv vad jag vill säga tack. Om nu WoW var så fruktansvärt under den första tiden, varför fick de bara fler och fler spelare?

Under det förts dygnet av den amerikanska releasen sålde WoW mer än vad något annat PC-spel någosin hade gjort. Under thanksgiving-helgen som var efter release såldes 350 000 copies. Om nu spelet var i så hemskt dåligt skick, varför fick de fler och fler spelare. Age of conan var skräp eftersom de började förlora spelare efter en vecka.

Medlem

WoW var det första MMO:et jag spelade ordentligt, hade provat diverse Free Trials innan dess (Anarchy Online, Star Wars Galaxies,) men herregud vad mycket bättre WoW kändes än allt annat.

För det första hade/har spelet en oslagbar atmosfär, musiken och estetiken var på en annan nivå än konkurrenternas. Sen kändes det verkligen som att WoW stod på en någorlunda stabil plattform från början. Det var fyllt med buggar och servrarna kraschade ganska ofta, men det kändes ändå som att grunden var gjuten och att de bara behövde bygga på utifrån den.

Jag spelade AoC ganska lite, jag vet inte riktigt varför men jag fastnade aldrig för det. Det fanns några saker jag störde mig på, först av allt kändes spelet inte riktigt som ett MMO. Det kändes mer som att starta en kampanj i Neverwinter Nights där andra spelare kunde hoppa in lite hur de ville. Man sprang runt för sig själv, såg en spelare här och där och stirrade lika mycket på laddningskärmar som på omgivningarna. Just laddningstider är verkligen något som tar död på illusionen för MMO.

Sen tyckte jag att klasserna kändes alldeles för lika varandra. Iaf på lägre nivåer. Alla klasser hade ett gäng slag som gjorde extra skada och ett slag som minskade resistance mot en viss skada, ett slag som gav en dot, osv. Ungefär samma abilities med skillnaden att de hade olika namn. Jag fastnade inte för någon av klasserna heller, jag har blivit bortskämd med WoW's unika klasser och unika förmågor.

Medlem

Hahaha, oväntat!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

AoC hade allt för att bli ett bra MMO om det var ett öppen värld samt mer quests för alla lvls.. men den ena tog bort pga GFX o den andra blev aldrig fixat....

Medlem

Tyckte det var synd att dom inte riktigt lyckades. Tror det var för "stort" när dom släppte det för mycket zoner/instanser. Gjort det mindre och lagt mer tid på det istället typ. Men är ett spel som skulle nog kunnat bli bra om typ 5-6månader.

Sen till den eviga wow diskutionen:
När det släpptes var det fanns massa buggar och man kunde logga in och se man förlorat ½lv . Det folk inte tänker på är att blizzard la upp det väldigt snyggt dom la ner tid på 1-60 och dom första lv60instanser på deras beta samtidigt dom hade folk som jobbade på nästa patch som skulle ge mer till spelet istället för som AoC släppte allt på en och samma gång fanns ju både T1 och T2 instanser från start :/

Medlem

WoW är rena barnprogrammet jämfört med age of conan,så ni barn som vill leka med dvärgar kan fortsätta spela WoW,jag håller mig till conan,FÖR det känns som ett betydligt mer "vuxet" spel som är riktat till oss som har "hår på bröstet" sen att spelet är helt underbart är ju en sak det med,buggar o sånt det får man leva med,,huvudsaken är ju att dom fixar det,..
tappar conan spelare?,,,har någon setyt ngra siffror på detta?,,jag har inte sett ngra men skulle gärna vilja se dom om det nu finns ngra officiella sådana...;-)

12
Skriv svar