Medlem
PiratPartiet

Tänkte inte skriva en massa om varför eller försöka övertyga någon om min politiska uppfattning utan endast upplysa er som har gått och tänkt på att rösta på PiratPartiet men inte bestämt er ännu att er röst verkligen behövs.

Efter några oroande händelser på senare tid finns det all anledning att ta en ståndpunkt och säga ifrån vilket är precis varför jag kommer rösta på PiratPartiet. I tidigare val har jag inte kunna bestämma mej för ett parti eller ens hittat ett som sagt något jag funnit intressant men nu finns det ett parti som kämpar för någon som betyder något för mej.

Pirates of the world unite!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

jag kommer rösta på er för att resten av partierna suger så hårt att det inte är sant. skamligt.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Nog kan ni hitta en enda fråga som ni håller med om, nästan oavsett parti. Välja bara ut den frågan och säg att ni röstar på det partiet för det. Enda skillnaden är att de flesta etablerade partier har en plan för lite mer än en otroligt liten del av människors vardag.
Enfrågepartier kan hålla sig borta från riksdagen imho. Ska PP lägga ner alla sina röster i frågor som de inte är intresserade av eller? Eller ska de vara som MP och tvinga fram sina egna intressen i utbyte mot att rösta som ett annat parti vill i en annan fråga?

Medlem

ja men då röstar man samtidigt på 100 andra förslag som man inte samtycker med.
men PP´s viktigaste punkt handlar väl om ens personliga integritet?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Jag tycker isf det är bättre att rösta på det block som man tycker är minst dåligt. En röst på ett missnöjesparti/piratpartiet påverkar ju inte blockbalansen.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Själv har jag svårt att hitta ett parti som inte tycker "fel" i en eller flera frågor så i mitt fall är det ett val mellan en hord mindre bra allternativ. Istället röstar jag på PP för att iallafall försäkra mej om att jag röstar på en sak som verkligen betyder något för mej.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

ok, jag vet inte mycket om piratpartiet och vad dom vill göra, men jag läste lite på deras sida och klickade mig till "Slopa kassettavgiften"
OBS! när jag skriver detta (innan nån börjar skrika) så menar jag inte att det är så utan det är som jag fatta det som och har kanske fel

såhär stod det: "Kassettavgiften är den avgift som läggs på alla tomma lagringsmedia som t.ex. CD- och DVD-skivor samt MP3-spelare som säljs i Sverige." och "Piratpartiet kräver att kassettavgiften slopas."

Menar dom alltså att cd-r och dvd-r ska vara gratis bara för att man kanske kopierar semesterbilder? (OBS! ännu en gång, jag undrar och kollar om jag har förstått rätt så bli inte arga)

Medlem

Jag är väldigt kluven faktiskt. Det som avgör vart min röst hamnar är revanschismen jag känner mot min röde ledare. Jag röstar inte på borgarna, jag röster inte emot sossarna, jag röstar mot Persson.

En borgerlig valseger hade jag dock föredragit.

Jag kan mycket väl tänka mig att rösta på PP, om man släpper fildelningsfrågan och fokuserar lite mer på att upprätthålla integriteten.

Medlem

jag önskar att alla som inte vill rösta eller som röstar blankt eller vad fasen som helst, röstar på PP.
det behövs nått som rör till grytan.
swe är så jälva segt med det här ägliga röran vi har i vårat ledar skap år efter år efter år efter år efter år efter år.
vi är exakt lika dant som Cuba/iraq what ever.
bara att vi röstar.
och vart faan alla socar, V-paritister och MP-partister bor vet jag inte, vet om två grannar som är röda, resten är annat.
hur får de alla röster? vart bor allt folk? val fusk?

nej jag säger, in med nått nytt å fräst! trött på alla gubbar överallt, och det behöver inte vara nått höger, vad är det för fel på att vara lite lagom på allt? mitten är väll en fin politik o/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Inte för att vara elak iceman, men det är så fruktansvärt jobbigt att läsa det du skriver -.-

Dock blir det att rösta borgligt tror jag, för att röra om lite förhoppningsvis och se om dom gör ett bättre eller sämre arbete med att styra upp saker.

Medlem
Skrivet av priZma:

ok, jag vet inte mycket om piratpartiet och vad dom vill göra, men jag läste lite på deras sida och klickade mig till "Slopa kassettavgiften"
OBS! när jag skriver detta (innan nån börjar skrika) så menar jag inte att det är så utan det är som jag fatta det som och har kanske fel

såhär stod det: "Kassettavgiften är den avgift som läggs på alla tomma lagringsmedia som t.ex. CD- och DVD-skivor samt MP3-spelare som säljs i Sverige." och "Piratpartiet kräver att kassettavgiften slopas."

Menar dom alltså att cd-r och dvd-r ska vara gratis bara för att man kanske kopierar semesterbilder? (OBS! ännu en gång, jag undrar och kollar om jag har förstått rätt så bli inte arga)

Nope, kassetavgiften är en rätt ny företelse som innebär att en slags moms läggs på alla möjliga inspelningsbara medier. Tanken vad väl från initiativtagarna att pengarna skulle blir en liten kompensation för piratkopieringen och alltså tillfalla typ STIM men jag tror bestämt (tills jag blir motbevisad) att pengarna hamnar rakt i statens ficka.
Lite om effekten av kassetavgiften:
http://www.idg.se/ArticlePages/200605/17/20060517090933_IDG.s...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Youtube-proffs

Piratpartiet är värsta kasst ju, jag ska rösta på Linda Rosings parti!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Om pp verkligen ansträngde för att påverka mer än en sak så kanske dom skulle vara intressanta.

men som det är nu så färedrar jag att antingen rösta på socialdempkraterna eller moderaterna lite beroende på vad dom kommer fokusera på när det gäller valfrågorna.

Ett parti måste vara mer än missnöje parti.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Polish:

Piratpartiet är värsta kasst ju, jag ska rösta på Linda Rosings parti!

*edit* Unika Partiet skulle det visst heta och enligt Linda själv "Prioritera kvinna-frågan högst"


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

PP åsikter om patent osv suger verkligen. Aldrig att jag röstar på dom.

Medlem

Egentligen hade jag tänkt rösta blankt men det lutar faktiskt åt att lägga rösten på piratpartitet. Inte för att jag tror att dom har någon större chans att ta hem det utan mer som ett tecken på att jag stödjer deras fråga angående ens personliga integritet, vilket betyder jäkligt mycket för mig.

Sossarna vinner väl som vanligt och fortsätter med sitt skrattretande försök till att styra upp något dom inte duger till. Men hellre det än en borgelig vinst för det vore fasen katastrof.

Medlem

Alltså, låt oss leka med tanken att piraterna skulle få en sådan superskräll så att de vann valet. Inte för att det kommer hända, men tänk om!
GG sweden säger vi bara


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

hehe vore kul att se hollywoods reaktion då.
antar att swe är ca 0.00001% av deras ekonimiska tillgång, men snåla som de är så


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

hehe vore kul att se hollywoods reaktion då.
antar att swe är ca 0.00001% av deras ekonimiska tillgång, men snåla som de är så

nu vet jag inte hur mycket eller lite ironisk du var, men skulle PP vinna och nerladdning av olagligt material bli lagligt så skulle sverige ligga jävligt illa till - vem vill göra affärer med ett land som kopierar det rakt av och distruberar det gratis till hela världen...

även om vi skulle stå för 0,00000000001 procent av deras inkomst så medför t.ex. the pirate bay att näst intill 100% av deras målgrupp/kunder kan plocka hem "ett exemplar" utan att betala för det.

Skrivet av astie:

Sossarna vinner väl som vanligt och fortsätter med sitt skrattretande försök till att styra upp något dom inte duger till. Men hellre det än en borgelig vinst för det vore fasen katastrof.

vadå skrattretande försök?
tycker dom lyckas bra med att få människor arbetslösa och sedan bidragsberoende för att cirka fyra år senare stå och predika över det svenska folket att se upp för hotet från höger som tänker "minska på era bidragspengar".
med 1,5 miljoner svenskar utan jobb och bidragsberoende så är ju den taktiken inte dålig den inte... :evil:

usch usch usch, varför jobba med en lön på 10.000-15.000 när man som arbetslös och bidragsberoende kan plocka ut ~9400 kr i månaden med 100% mer fritid?...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

mm helt sjukt det systmet vi har idag
btw deras så kallade plus-jobb.
enda skillnaden för dem å a-kassa är att du rör på dig för att få pengarna, baah, bluff jobb.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Säger inte att sossarna gör ett särdeles bra jobb, tror de suttit där för länge. Men jag vill verkligen inte ha en borgerlig regering, folk har glömt hur jävla "bra" de har gått de gångerna de styrt förut, inte för jag var med då kanske men mna har la fått läsa igen det.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Gärna samma regering som nu, men med lite nytt folk...


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:

Säger inte att sossarna gör ett särdeles bra jobb, tror de suttit där för länge. Men jag vill verkligen inte ha en borgerlig regering, folk har glömt hur jävla "bra" de har gått de gångerna de styrt förut, inte för jag var med då kanske men mna har la fått läsa igen det.

de gångerna de borgerliga styrt som de flesta pekar på är i början av 90-talet. ja skulle gärna se sossarna eller något anat block gjort det bättre. hade det inte varit för de borgerliga (i min mening) hade sverige varit som ett "fattigt" oc "crapigt" i-land. eller som jag jälv skulle kalla det u.land. typ, det estlänska länderna eller de nya eu-länderna i mellan och syd europa.

det är dags att svenskara början tänka svenskt och tar han om sitt eget land. "det går så jävla bra för sverige" säger de som leder vårat land i dagsläget. men om man ska se vad som verkligen hänt är att kronan devalverats med 20-25% under 2005. förstår ni vad det i nnebär. din morfar eller mormor har förlorat en fjärdedel av sina besparingar. en fjärdedel!!! då spelar det ingen roll att vi har en bnp-tillväxy på 2,4%, eller att börsen är upp 30%. den vanlia svensson har mer pengar på sitt sparonto tack vare fastighetsmarknaden, men egentligen är det bara mer lån. fär den str amassan i spevige som har sin förmögenhet i hus, båtar, bilar, sommarstugor så betyder det att deras pengar är borta!! det är dags för en stor föråndring och jag skulle gärna se ett samhälle som är mer elitistikst.

sitter på fyllan så jag ber om ursäkt för min dåliga stavning men hoppas ni kan läsa det skapligt iaf.
kram på er /jimmi

Medlem

Som sagt, säger inte att de som sitter nu gör det bra.
Men god bevare mig för ett blått Sverige.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem
Skrivet av Budolicious:

Säger inte att sossarna gör ett särdeles bra jobb, tror de suttit där för länge. Men jag vill verkligen inte ha en borgerlig regering, folk har glömt hur jävla "bra" de har gått de gångerna de styrt förut, inte för jag var med då kanske men mna har la fått läsa igen det.

Jo ingen har väl glömt de glada dagarna på 70-talet, då Sverige verkligen kunde kalla sig ett välfärdsland, tack vare de borgerliga.

Krisen i början på 90-talet var en kombination av en lågkonjuktur, och Palmes samt Karlssons styre.

Läs Kjell-Olof Feldts bok, så ändrar du nog din uppfattning(även om jag starkt tvivlar på att du har ork nog att läsa den)

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

usch usch usch, varför jobba med en lön på 10.000-15.000 när man som arbetslös och bidragsberoende kan plocka ut ~9400 kr i månaden med 100% mer fritid?...

För att efter 4-5 år som arbetslös så funderar du seriöst på att gå in på närmaste företag med en stor fet kalashnikow och 10 st clips i rygsäcken för att "skapa nya arbeten"...

Visst, det är kul första tiden. Du har mycket "fritid" att spendera, men sen så börjar du känna dig oönskad av samhället.. sen kommer depressionerna. Sen att "arbetsförmedlarna" har noll IQ och EQ hjälper inte heller.

(Jag tycker i alla fall som arbetslös att de fackliga turordningsreglerna måste bort! Varför ska gamla gubbar och tanter omutbildas för att ta jobb från folk som redan ÄR utbildade? Nej, sparka ut dom, de kan leva på AF och Soss istället för oss andra som VILL ha jobb och har mer kompetens!)

Tillbaka till topic: Jag tänker i alla fall rösta på PP. Sossarna bryr sig bara om de som har jobb, Moderaterna är jag tveksam till att de kan förändra nåt på den (enda) mandatperiod de får.

PP tar upp någonting som behövs tas upp; integritetsskydd och överförmynderi. Om de sen får till en fungerande övrig politik så vore det bättre, hoppas bara att vi slipper ytterligare ett Vänsterparti a la Miljöpartiet.

Medlem

Usch, blir svårt att välja :/ Vore skönt med två, tre röster per person.

PP lockar, men kanske av fel anledning. Bäst att ta sig en riktig funderare innan man lägger en röst där.
Blir väl Fp, MP eller Sossarna för min egen del (japp, ser hellre att sossarna styr upp sin egen politik än att smurfarna kommer in och börjar röra runt, experimentera och dissikera).

p.s.
Jag kan inget om politik och snackar säkert bullcrap.

Medlem

Vill man inte rösta på något av de vanliga partierna tycker jag man skall visa sitt missnöje genom att rösta blankt. Väljer man att istället rösta på något halvskabbigt en-fråge parti bidrar man bara till förfall... varför skall makten korridorer fyllas med dokusåpa kändisar, sura grannar och arbetslösa missnöjesfeminister. Nej, tack.

Nu vurmar jag lite för just "piraterna" men jag skulle aldrig försöka rösta fram ett parti till riksdagen bara för att jag skall få tanka en massa skit ifred för bodström och pontén. Aldrig.

Tänk på ensamma föräldrar, arbetslösa, studenter, företagsklimat, invandring, osv, osv... Saker som spelar roll... Att kunna tanka mp3 med Brittney Spears eller sunkiga Beckfilmer är inte viktigt!

My 2 cents...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

sålänge mjukvarupatenter inte är tillåtet i Europe så är jag ganska nöjd hur det fungerar.

http://www.nosoftwarepatents.com/se/m/intro/index.html


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av Budolicious:

Som sagt, säger inte att de som sitter nu gör det bra.
Men god bevare mig för ett blått Sverige.

Ännu en som köper propaganda rakt av.

"Jag vet inte vad S gör bra eller vad de borgeliga skulle göra...men det måste vara dåligt."

Skriv svar