Pokertips för nybörjare

Inaktiv
Pokertips för nybörjare

Hej alla

skapade nyss konto. Tänkte dra igång för en pokertråd, tänkte kolla intresset.

Jag har själv lirat i snart 10 dagar, och jag lirar mest freerolls. Men så tänkte jag om vi kunde dra ihop en länksamling för alla nybörjare, och om proffsen kunde ge sina tips om vart man borde spela.

Jag kommer att uppdatera tråden allt eftersom, så ge gärna tips, så kan vi ha denna tråd levande.

Jag nickade tidigare babyface23, men bytte efter nu till detta. Hoppas vi har några pokerintresserade här!

Här är de sidor som jag har hittat som jag tycker är bra.

PokerChamps
NordicBet

Pokerstarten

Inaktiv

Freerolls tar ju typ 6-7h, och då behöver du inte ens komma särskillt långt, hehe. Regga dig på nån sida som typ www.pokerstarten.com istället, där du kan få pengar gratis på en sida. De tycker i alla fall jag är lite skönare än att grinda freerolls =D

Inaktiv

all in!

nejdå, men om du ve thur spelet fungerar, släng in några hundra och spela på bord med typ 10/20 i stora o lilla, där är folk inte så duktiga men spelar inte helt cp som på de mindre borden.

kan ju säga att om du spelat bort ett par hundra är det bara att sluta för dagen och försöka spela tillbaka dom dagen efter. statistisk är det väldigt sällan du plockar tillbaka dina pengar om du haft en dålig dag, även om det fungar ibland.

Medlem

om du är nybörjare ska du definitiv läsa några böcker om poker några ggr om. hjälper myket


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Äh skit i böcker, poker är så överskattat efter pokerstormen kom, JO DET ÄR DET!! Freerolls suger hejsanpenis just pga. alla fjollar som callar dina AA med 4-2 på hand och slår ut dig så det sprutar om det på rivern. Gör som jag, jag vinner på det iaf! För det första så fungerar varje spel olika dvs. Ringgames, SitNgoes etc. På SitNgo brukar jag välja ett bord som har TURBO blinds, taktiken jag kör är extremt jävla aggresivt, med tanke på att alla noobies är så extremt rädda om sina chips så foldar dom flesta. Och ju mer tiden går och blindsen blir högre så får noobsen panik och går all in eller foldar väldigt konstigt så där kan du vinna mycket. Det är väl mitt tips till dig, kör aggresivt som fan fast du kanske ska lira lite lugnt så du kommer in i det sen panga på. Låtsas att du har feting bra hand när du har feting kass osv. Dock om du märker att det finns spelare som kör samma stil som dig så var vaksam. VAR ALDRIG RÄDD ATT FÖRLORA CHIPS, CHIPSEN ÄR TILL ATT SPELA MED OCH FÅ MERA CHIPS SÅ SATSA MYCKET!

och nåt som jag inte var bra på

TILTA INTE! TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!TILTA INTE!

Inaktiv

Fick precis mina 75$ från pokerstarten så de funkar ju bra.

Tack för tipsen masterFk, hehe. Det låter som att du har en väl utarbetad strategi.

Medlem
Medlem

blir galen på det här förbanande pokerspamandet!

nej, folk vill
1. inte se reklam konstant om sån skit.
2. slösa bort sina arbetade pengar till inget.
3. bli skuldsatt och knarkare.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av jimmi:

all in!

nejdå, men om du ve thur spelet fungerar, släng in några hundra och spela på bord med typ 10/20 i stora o lilla, där är folk inte så duktiga men spelar inte helt cp som på de mindre borden.

kan ju säga att om du spelat bort ett par hundra är det bara att sluta för dagen och försöka spela tillbaka dom dagen efter. statistisk är det väldigt sällan du plockar tillbaka dina pengar om du haft en dålig dag, även om det fungar ibland.

Var nog sämsta tipsen man kan ge till någon nybörjare. Man börjar fan inte med att spela $10/$20 med "ett par hundra".

Nej, bygg rulle på låga limits (dock från $0.5/$1 och uppåt) och kör hårt på bankroll management (ca 30 buyins för nivån) så gular du aldrig såvida du inte är dum i huvudet dvs.

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

blir galen på det här förbanande pokerspamandet!

nej, folk vill
1. inte se reklam konstant om sån skit.
2. slösa bort sina arbetade pengar till inget.
3. bli skuldsatt och knarkare.

lol bli skuldsatt och knarkare?. Förstår inte varför folk förknippar de där till pokerspelande. Man väljer ju själv att bli skuldsatt, inte så att pokersidorna erbjuder lån?

iaf de har listats gratis alternativ och de tackar jag för, ska prova de.

Medlem
Skrivet av ostron1:
Skrivet av IceMan:

blir galen på det här förbanande pokerspamandet!

nej, folk vill
1. inte se reklam konstant om sån skit.
2. slösa bort sina arbetade pengar till inget.
3. bli skuldsatt och knarkare.

lol bli skuldsatt och knarkare?. Förstår inte varför folk förknippar de där till pokerspelande. Man väljer ju själv att bli skuldsatt, inte så att pokersidorna erbjuder lån?

iaf de har listats gratis alternativ och de tackar jag för, ska prova de.

Det är bara några utav de vanligaste fördomarna som ovetande folk har om poker och dess spelare. Att diskutera poker på ett datorspelsforum är ganska meningslöst om jag nu ska säga vad jag tycker.
Att över huvud taget diskutera det med folk som varken spelar eller förstår sig på det är rentav idiotiskt 8) Det är som gjort för att få kommentarer som "pokerspelare är spelmissbrukare", "ni kommer att förlora allt ni äger och har", "ni har ett asocialt och meningslöst liv där ni sitter och klickar på musen hela dagarna" osv. Man vet inte riktigt om man ska skratta eller gråta... men lite komiskt är det ändå 8)

Medlem

Nekande är första tecken på missbruk!

Inaktiv

Jag har spelat poker rätt mycket och kan säga det att man får tänka tanken på varför du spelar poker, om det är för pengarna bara eller för det är kul. Jag kan säga att det är idiotiskt att spela på bord med höga instatser, spela hellre på tex. 1dollars bord, första pris får kanske 4dollar osv. Då lär man sig spelet, olika tekniker och märker hur kul det är att spela själva "spelet" och inte tänka på vinna höga summor. Ta mig som ett exempel :P. För 1år sen spelade jag bort 2000kr bara sådär, då var jag beroende men jag visste om det, man får vara ärlig mot sig själv så jag avinstallerade skiten. Poker handlar om pengar ,visst, men det finns ett spel i det hela och det är det man ska söka sig till, söker du dig till det rätta så ska det nog funka, annars skiter det nog sig åt helvet, tja hej sova nu.

Medlem

komiskt? vet om flera st som när de var 17-18år hadde skulder på flera tusen.
har sagt till mig själv, bäst att inte testa, för då vet man inte nått om det. alltså så slipper jag själv kanske hamna där


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Jag vet flera 17-18 åringar som hoppat av skolan för MMORPG, ska vi förknippa de med droger och missbruk?

tack för tipsen igen OP!

Medlem

Komiskt i den benämningen att så fort folk hör att man livnär sig på pokerspel så får man stämplen som spelmissbrukare och borde söka hjälp. Och är det nu så att man skuldsatt sig så får man nog faktiskt skylla sig själv, för en någorlunda smart person spelar inte med pengar han/hon inte har råd att förlora. Det säger ju sig självt, det är som att be om att få sätta sig i en ekonomisk konkurs.

Men nåja, jag klagar inte. Det är dom stackarna som betalar alla mina utgifter. Men känner jag någon form utav samvetskval och empati för det? Inte det minsta.

>8)

Medlem

Kanske det bästa vore att låta den här tråden handla om poker
för de pokerintresserade, och vi som inte bryr oss om poker läser/skriver i en annan tråd. Ingen lär bli omvänd ändå.

Medlem
Skrivet av astie:

Komiskt i den benämningen att så fort folk hör att man livnär sig på pokerspel så får man stämplen som spelmissbrukare och borde söka hjälp. Och är det nu så att man skuldsatt sig så får man nog faktiskt skylla sig själv, för en någorlunda smart person spelar inte med pengar han/hon inte har råd att förlora. Det säger ju sig självt, det är som att be om att få sätta sig i en ekonomisk konkurs.

Men nåja, jag klagar inte. Det är dom stackarna som betalar alla mina utgifter. Men känner jag någon form utav samvetskval och empati för det? Inte det minsta.

>8)

Tror mer att dom som blir stämplade som spelmissbrukar är dom som INTE lyckas livnära sig på poker när dom spelar det

1
Skriv svar