Musik i bilen

Medlem
Musik i bilen

Japp, det var då väldigt vad trådar jag skapar.

Min bil blev stulen för ett halvår sedan, liksom min cdspelare. En ny bil har införskaffats, med enbart bandspelare. Jag har inte orkat titta på några mer cdspelare, så min fråga lyder?

I denna teknikens ålder, finns det någon möjlighet att koppla in ex. en mp3 i en "Bandconverter", så man slipper bränna skivor?

Jag vill alltså få musik från datorn till min bil, och det måste ske via en bandspelare.

Någon som kan förklara genom ett kretslopp?

Jag är inte vidare teknisk, och är extremt efterbliven på musikfronten, det är därför jag frågar.

Medlem

är inte vidare teknisk själv...
men det är väl bara operera in ett par najsiga högtalare som du kan koppla mp3n till? men om du nå måste ha det via bandspelaren så vet jag inte riktigt..


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

MFC
Medlem

hm.. jag har sett lösningar där man stoppar in en kassett som har en sladd till en mp3 spelare.. så ja, det går nog

<pling>

http://www.clasohlson.se/

Finns även lösningar där en dedikerad port finns på bilstereon dit man kopplar sin externa mp3-enhet, om du nu vill punga för en ny stereo.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Nåt sånt här du tänkt dig?

En annan lösning är att du lödar dit en stereoplugg på baksidan.

Förresten, det är händelsevis inte en Ipod du ska använda? Isf kan du köpa en ITrip istället.


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Eller så skaffar du en bilstereo som har hårddisk som du kan plugga in i datorn och bara klickdra musik (som en MP3 spelare) eller en stereo som hat USB port på framsidan som du kan plugga in MP3 spelare eller flashminne..
Inte så jävla kunnig själv men det här är två alternativ som jag känner till.

Medlem

Skaffa en Ipod med tillbehöret som skickar ut en radiosignal trådlöst till sterens radiomottagare. Går att köpa på de flesta Apple-center.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Skaffa en Ipod med tillbehöret som skickar ut en radiosignal trådlöst till sterens radiomottagare. Går att köpa på de flesta Apple-center.

Som jag sa: ITrip


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

är inte dom olagliga på nåt vänster? tyckte mig höra det


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

jo jag tror att det e olagligt i sverige med FM transmitters som ITrip.
Har nått med piratradiostationer att göra

Medlem

för mig man får köpa FM sändare, men inte andvända dom.
finns olika varianter.
bara å köpa! vad bryr sig om lagen, det som kan hända är att man får 10kr i böter.


signatur

R.I.P The_maxx

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

för mig man får köpa FM sändare, men inte andvända dom.
finns olika varianter.
bara å köpa! vad bryr sig om lagen, det som kan hända är att man får 10kr i böter.

Det är lätt värt det, ställa in typ nån sjuk låt till en känd radiokanals frekvens och se dom i bilköerna hoppa till av rädsla när det kommer sån sjuk musik


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Brodern har köpt en FM sändare. Funkar hur bra som helst Riktigt trevlig apparat om man vill hålla på och jävlas i stora skaror av människor som sitter och lyssnar på p3/rix etc.

Beställ nu, han fick vänta många veckor för en sådan.

Medlem

hehe köra en massa tysk gay-hård-fist-porr o/


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nu är det ju dock så att man inte får sälja/använda FM-transimtters i sverige idag. Dock kommer det bli tillåtet till hösten!

Så vill man ha en får man köpa från utlandet. Och det funkar heller inte att störa ut rix/p3 signaler då en FM transmiter bara jobbar på väldigt låga alternativt höga frekvenser där ingen radio sänds (87,7-88,9 MHz samt 106,7-107,9 MHz)

För den som inte orkar vänta till hösten eller inte vill betala massa pengisar till staterna (och vänta) så kan man ju alltid bygga en själv idag som man då kan koppla till valfri ljudkälla:)

Ta en titt på den här:
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=se&vat=0&dok=10762...

Medlem

ah, ball pryl


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Jsson:

Nu är det ju dock så att man inte får sälja/använda FM-transimtters i sverige idag. Dock kommer det bli tillåtet till hösten!

Det går viss att köpa idag i Sverige. Höll i kartongen på Apple-butiken i Västermalmsgallerian. Kostar 500:-. De sa att regelerna ändrats så det är inga problem att köpa.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

hehe köra en massa tysk gay-hård-fist-porr o/

Nej, tänk att dra ett fejk "Attack message" att sverige håller på att bombas av Ryska bombplan, att man skall bege sig hem så snabbt så möjligt\eller till skyddskällare. Så ska man ha seriösa kommentarer osv. typ ett diskant ljud i bakgrunden eller ett diskant ljud före osv.. Grymt coolt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv
Skrivet av Polish:
Skrivet av IceMan:

hehe köra en massa tysk gay-hård-fist-porr o/

Nej, tänk att dra ett fejk "Attack message" att sverige håller på att bombas av Ryska bombplan, att man skall bege sig hem så snabbt så möjligt\eller till skyddskällare. Så ska man ha seriösa kommentarer osv. typ ett diskant ljud i bakgrunden eller ett diskant ljud före osv.. Grymt coolt.

Vad i hilfe är diskant ljud?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Youtube-proffs
Skrivet av SgtKelly:
Skrivet av Polish:
Skrivet av IceMan:

hehe köra en massa tysk gay-hård-fist-porr o/

Nej, tänk att dra ett fejk "Attack message" att sverige håller på att bombas av Ryska bombplan, att man skall bege sig hem så snabbt så möjligt\eller till skyddskällare. Så ska man ha seriösa kommentarer osv. typ ett diskant ljud i bakgrunden eller ett diskant ljud före osv.. Grymt coolt.

Vad i hilfe är diskant ljud?

Asså typ, något diskant ljud, som låter typ, ja.. asså det ska låta diskant, som en annan sändning kommer in i radion för att störa den riktiga kanalen. Som på filmer, innan ett viktigt meddelande kommer.

Skrev bara diskant ljud för jag inte kan fokusera när jag är zombie (skittrött)


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Pretorian24:
Skrivet av Jsson:

Nu är det ju dock så att man inte får sälja/använda FM-transimtters i sverige idag. Dock kommer det bli tillåtet till hösten!

Det går viss att köpa idag i Sverige. Höll i kartongen på Apple-butiken i Västermalmsgallerian. Kostar 500:-. De sa att regelerna ändrats så det är inga problem att köpa.

Det kan hända att det har blivit lagligt redan. Men vad jag minns skulle det inte träda i kraft förän till hösten. Reglerna har ändrats till att det ska bli tillåtet att sända svaga FM-signaler

1
Skriv svar