Call of Duty 6 från Infinity Ward nästa år

Medlem
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Struggle:

Hoppas det är vietnam kriget.

Håller med, jag tror att dom verkligen skulle lyckas om dom tog sig an Vietnam kriget.

Vietnam är oerhört svårt att replikera på ett värdigt sätt. Hörde lite kommentarer från Gearbox utvecklarna när några users frågade om de kunde tänka sig att göra Vietnam etc.

Svaret var att , det inte finns NÅGOT spel som rättfärdigar Vietnam överhuvud taget, kriget var så oerhört annorlunda att det inte skulle vara möjligt att göra roligt/intressant gameplay om det skall vara realistiskt.

Medlem

Får hoppas dem återgår till modern tid då cod 4 är bland det bästa som går att äga till en konsol och cod 5 blir inte mycket att hänga i julgranen. WWII är lika uttjatat som global warming

Inaktiv

Infinity Ward > Treyarch

Medlem

Så alla jämna spel i serien är de som är värda att bry sig om på ett ungefär. Treyarch har inte ens lyckats härma Infinity Ward bra.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Har inte höga förhoppningar om detta eftersom Call of Duty 1 och UO var det bästa i Call of Duty serien, sen har det gått downhill.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Heh... Alltid lika roligt att se dessa kommentarer. För det första verkar du inte ha någon uppfattning om vad ordet "mjölkning" står för. För det andra så betyder det inte att alla ogillar EAs spel bara för att du gör det. De senaste åren har EA verkligen höjt kvalitén på sina spel, framförallt sedan Riccitiello klev in rollen som CEO. NHL- och framförallt FIFA-serien (vilka antagligen passar in under mjölknings-kategorin) har verkligen piffats upp de senaste upplagorna.

Men, ja... EA är störst och värst så därför förtjänar de alla negativ kritik. Eller...?

Själv skulle jag nog hellre spela någon årsupplaga av NHL eller FIFA än något av Call of Duty-spelen. Ska vi snacka oinnovativ mjölkning så är väl ändå Call of Duty-serien ett förstklassigt exempel? Jag gillade ettan riktigt mycket, men resten av serien tycker jag är lika intressant som att stirra rakt in i en vägg.

Äger Nhl 07,08,09 till 360, kan då inte påstå att det är någon skillnad mellan dem förutom PRO mode , dynasty och roster updates.

Så jao , EA är nog värst.

Folk borde ta reda på fakta om EA innan de klankar ner så fan. :evil:

Inaktiv

Hoppas på Vietnamkriget!


signatur

War never changes.

Medlem

Har inte ens hört att CoD5 ska komma innan jag läste nu att 6:an är påväg.:\


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Definiera "mjölka". Ett CoD-spel släpps varje år, ala NHL eller FIFA, sedan om det är två utvecklare som turas om spelar ingen roll. Det är fortfarande samma serie. CoD (spelserien CoD), enligt mig, mjölkas extremt mycket. Att sedan utgivarna av spelet verkar känna att det är nödvändigt att ha 2 studios som utvecklar var sitt spel utav samma serie bara för att kunna släppa ett spel varje år säger väl en del i sig självt.

Jag tycker inte heller att 2 år är en speciellt lång utvecklingstid.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Definiera "mjölka". Ett CoD-spel släpps varje år, ala NHL eller FIFA, sedan om det är två utvecklare som turas om spelar ingen roll. Det är fortfarande samma serie. CoD (spelserien CoD), enligt mig, mjölkas extremt mycket. Att sedan utgivarna av spelet verkar känna att det är nödvändigt att ha 2 studios som utvecklar var sitt spel utav samma serie bara för att kunna släppa ett spel varje år säger väl en del i sig självt.

Jag tycker inte heller att 2 år är en speciellt lång utvecklingstid.

så det är sämre att använda sig av 2 studios som jobbar 2 år i taget än en studio som jobbar ett år i taget.

Medlem

Borde väl vara lämpligt att släppa 5:an först kanske... Undra hur dom skulle göra om 5:an blir försenad och 6:an blir klar först


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Struggle:

Hoppas det är vietnam kriget.

Håller med, jag tror att dom verkligen skulle lyckas om dom tog sig an Vietnam kriget.

Måste tyvärr krossa era drömmar. De skulle aldrig utveckla ett spel om ett krig där USA, teh almighty!, förlorar. Nej, det blir antingen ytterliggare ett "Modern Warfare 2" eller "omfg lazzzer".

P.S. Ovanstående är helt och fullt mina egna spekulationer och behöver inte tas på allvar men kan provocera om det läses av "fel" person.
Detta gäller även mitt tidigare inlägg.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Skrivet av Urkalak:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Definiera "mjölka". Ett CoD-spel släpps varje år, ala NHL eller FIFA, sedan om det är två utvecklare som turas om spelar ingen roll. Det är fortfarande samma serie. CoD (spelserien CoD), enligt mig, mjölkas extremt mycket. Att sedan utgivarna av spelet verkar känna att det är nödvändigt att ha 2 studios som utvecklar var sitt spel utav samma serie bara för att kunna släppa ett spel varje år säger väl en del i sig självt.

Jag tycker inte heller att 2 år är en speciellt lång utvecklingstid.

Mjölka är att sitta bredvid en kossa och dra i spenarna i en rytmisk rörelse och massera kossans tuttar till mjölkning.


signatur
Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Definiera "mjölka". Ett CoD-spel släpps varje år, ala NHL eller FIFA, sedan om det är två utvecklare som turas om spelar ingen roll. Det är fortfarande samma serie. CoD (spelserien CoD), enligt mig, mjölkas extremt mycket. Att sedan utgivarna av spelet verkar känna att det är nödvändigt att ha 2 studios som utvecklar var sitt spel utav samma serie bara för att kunna släppa ett spel varje år säger väl en del i sig självt.

Jag tycker inte heller att 2 år är en speciellt lång utvecklingstid.

så det är sämre att använda sig av 2 studios som jobbar 2 år i taget än en studio som jobbar ett år i taget.

Det sade jag inte. Jag pratade om ifall spelet blev mjölkat eller ej. Inte om det är bra eller dåligt. CoD-serien blir mjölkad, inse det bara. Och att ha två studios i samma spelserie visar ju bara att Activision, Activision-Blizzard antar jag(?), är väldigt måna om att kunna släppa ett CoD-spel varje år. Jag skiter fullständigt i om spelen är bra eller inte, det är inte det jag vill säga.

[EDIT] @Dofilusåkaffe: Haha, det var väl vad jag hade väntat mig att få höra Formulerar om: "Definiera "mjölka" i spelsammanhang".


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Hoppas på Koreakriget!
Jag hoppas innerligen inte att det blir nåt jävla mellanöstern tema igen, det är fanimej mer uttjatat än ww2.
Och ni som gnäller på ww2, det finns fortfarande en massa i det kriget som aldrig gjorts i spelform, skyll på jänkarna och deras normandie.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Definiera "mjölka". Ett CoD-spel släpps varje år, ala NHL eller FIFA, sedan om det är två utvecklare som turas om spelar ingen roll. Det är fortfarande samma serie. CoD (spelserien CoD), enligt mig, mjölkas extremt mycket. Att sedan utgivarna av spelet verkar känna att det är nödvändigt att ha 2 studios som utvecklar var sitt spel utav samma serie bara för att kunna släppa ett spel varje år säger väl en del i sig självt.

Jag tycker inte heller att 2 år är en speciellt lång utvecklingstid.

så det är sämre att använda sig av 2 studios som jobbar 2 år i taget än en studio som jobbar ett år i taget.

Det sade jag inte. Jag pratade om ifall spelet blev mjölkat eller ej. Inte om det är bra eller dåligt. CoD-serien blir mjölkad, inse det bara. Och att ha två studios i samma spelserie visar ju bara att Activision, Activision-Blizzard antar jag(?), är väldigt måna om att kunna släppa ett CoD-spel varje år. Jag skiter fullständigt i om spelen är bra eller inte, det är inte det jag vill säga.

lol, om ett spel är bra så anser inte jag att det är att mjölka, då får ju kunderna ändå vad dom vill ha.
och att då ha 2 studios tycker jag mer tyder på att dom vill att var spel blir så bra som möjligt, även om ett spel kommer ut per år.

Medlem
Skrivet av bjorn88:

Får hoppas dem återgår till modern tid då cod 4 är bland det bästa som går att äga till en konsol och cod 5 blir inte mycket att hänga i julgranen. WWII är lika ut tjatat som global warming

Lamt argument nowdays, det finns minst lika mkt om inte MER modern combat spel överallt. Orka att det skall ses som ett "naturligt" steg att gå till MC , och ett misstag att gå tillbaka till ww2?

WW2 spelen är inte sämre än Modern Combat, handlar bara om intresse.

Själv tycker jag det utgör för mycket mer intressanta strider.

Medlem

Skulle va rätt ballt med ett WW1 imo tänk er gas attack istället för airstrike, så måste man equipa en gasmask eller nåt alternativt pissa på en trasa o lägga framför ansiktet hehe

The trenches (eller nåt) va jävligt ballt på HL tiden iaf ^^

Medlem

tyckte jag hörde det här någon stans för typ 2 månader sedan , kanske inte va lika konkret bevis dom detta dock.

Inaktiv

JAg vill se CoD 7: the Trench War.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Definiera "mjölka". Ett CoD-spel släpps varje år, ala NHL eller FIFA, sedan om det är två utvecklare som turas om spelar ingen roll. Det är fortfarande samma serie. CoD (spelserien CoD), enligt mig, mjölkas extremt mycket. Att sedan utgivarna av spelet verkar känna att det är nödvändigt att ha 2 studios som utvecklar var sitt spel utav samma serie bara för att kunna släppa ett spel varje år säger väl en del i sig självt.

Jag tycker inte heller att 2 år är en speciellt lång utvecklingstid.

så det är sämre att använda sig av 2 studios som jobbar 2 år i taget än en studio som jobbar ett år i taget.

Det sade jag inte. Jag pratade om ifall spelet blev mjölkat eller ej. Inte om det är bra eller dåligt. CoD-serien blir mjölkad, inse det bara. Och att ha två studios i samma spelserie visar ju bara att Activision, Activision-Blizzard antar jag(?), är väldigt måna om att kunna släppa ett CoD-spel varje år. Jag skiter fullständigt i om spelen är bra eller inte, det är inte det jag vill säga.

lol, om ett spel är bra så anser inte jag att det är att mjölka, då får ju kunderna ändå vad dom vill ha.
och att då ha 2 studios tycker jag mer tyder på att dom vill att var spel blir så bra som möjligt, även om ett spel kommer ut per år.

Så bara för att du inte tycker om ett spel så är det mjölkning? Du kanske är överste storbonden själv som bestämmer vad som är mjölk och vad som inte är mjölk?

Visst, CoD-serien är väldigt omtyckt, så varför ska Activision sluta leverera till sina fans? men jag tycker att man ska ge fan i att klaga på att andra spelserier är mjölkning då spelet/spelen man själv spelar är en mjölkprodukt.

Men din kommentar stärker ju bara vad jag skrev från första början, att så länge de är spel som hardcore gamers gillar så spelar det ingen roll om de mjölkas eller inte, blir ju bara mer spel att spela. Tänk på det till nästa gång när en ny expansion till The Sims släpps att så länge man gillar ett spel så är det inte mjölkning, och sälj-topplistan säger väl allt om The Sims tydligen.

Medlem

Välkommen till framtiden. Där Call of Duty 9, 10, 11 och 12 kommer utvecklas samtidigt!

Spel uppföljare kommer att utvecklas på samma gång.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

öhh lol kunde dem inte väntat ett år? luktar nästan mjölkning

Medlem

Jag lästa typ föt 30 sec sen att cod6 har blivigt framflyttat ¨till 2010
http://cod.totalgamingnetwork.com/

Medlem
Skrivet av Mahone:

Så bara för att du inte tycker om ett spel så är det mjölkning? Du kanske är överste storbonden själv som bestämmer vad som är mjölk och vad som inte är mjölk?

Visst, CoD-serien är väldigt omtyckt, så varför ska Activision sluta leverera till sina fans? men jag tycker att man ska ge fan i att klaga på att andra spelserier är mjölkning då spelet/spelen man själv spelar är en mjölkprodukt.

Men din kommentar stärker ju bara vad jag skrev från första början, att så länge de är spel som hardcore gamers gillar så spelar det ingen roll om de mjölkas eller inte, blir ju bara mer spel att spela. Tänk på det till nästa gång när en ny expansion till The Sims släpps att så länge man gillar ett spel så är det inte mjölkning, och sälj-topplistan säger väl allt om The Sims tydligen.

snygg inledning.. kom och säga att jag på nåt sett antytt att jag bestämmer vilka spel serier som mjölkas för att sen hålla med om att serien är populär.
sen klagar jag inte på att spelmakare mjölkar spelen, jag klagar på att dom leverar dåliga spel.
vilket i sig borde straffa sig i längden, men folk köper spelen ändå för det förra var ju bra.
som dom senaste NFS spelen, bf2142 var inte mycket att hänga i granen.

tycker inte heller min kommentar stärker nåt som har med harcore gamers att göra, men man ser väl vad man vill se antar jag..

[edit]
citat fix.

Medlem

OH YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! INFINITY WARD FTW! Jag satt och skrek i typ 2 min för att jag blev så glad! Jag hatar verkligen Treyarch.

Medlem

Jag vill banka fjolliga britter och fransmän och slåss för mitt lebensraum. Varför måste alla WW2-spel vara så fjantigt västpatriotiska?

Plocka ihop ett drama på samma tema som Das Boot, där skeptiska patrioter kolliderar med ideoligiskt skolade fanatiker.

Medlem

Men arg! :evil: Ytterligare en tråd som startar som en positiv nyhet och slutar som hata EA-flame war. Only on fragb... vänta nu, detta är FZ.

On Topic: Hoppas både 4an och 5an kommer hålla samma klass som 3an som vekligen var bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av MillionStylez:
Skrivet av Gaara:

Hoppas för guds skull att det inte blir WWII då spyr jag.

Neee hoppas fan det är baserat på Modern Warfare, bra mycket coolare gears, vapen och fordon.

Smaksak - jag tycker bättre om ww2 men spelar gärna moderna saker också. Dock ej scifi

Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Struggle:

Hoppas det är vietnam kriget.

Håller med, jag tror att dom verkligen skulle lyckas om dom tog sig an Vietnam kriget.

Betvivlar det - mest massa djungen och tio biljoner snipers.

Skrivet av wankstah:

Infinity Ward > Treyarch

Vad har de två företagen gjort mer för spel?

Skrivet av Snowman01:

De borde göra en helomvändning och göra det till ett WWI spel... haha like that would happen...

För lite variation på vapen och för mycket skyttevärn (dock långt ifrån enbart skyttevärn)

Skrivet av lasershock:

Har inte höga förhoppningar om detta eftersom Call of Duty 1 och UO var det bästa i Call of Duty serien, sen har det gått downhill.

Tycker personligen 2:an är utan tvekan bäst - men anser att alla spelen är suvveräna.

Skrivet av nudelsdesign:

Borde väl vara lämpligt att släppa 5:an först kanske... Undra hur dom skulle göra om 5:an blir försenad och 6:an blir klar först

Ja? Men nu är det ju så att den släpps när som helst.. så jag vet inte riktigt vad du yrar om inte iheller är det samma personer bakom spelen.

Skrivet av ace84:

öhh lol kunde dem inte väntat ett år? luktar nästan mjölkning

Ert "hoppa på den berömda bandvagnen och skrik mjölka så fort det är en ny version av ett spel ni inte gillar" börjar bli uttjatad och pinsam.

Skrivet av Xrick:

OH YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! INFINITY WARD FTW! Jag satt och skrek i typ 2 min för att jag blev så glad! Jag hatar verkligen Treyarch.

Vilken åldersgrupp tillhör du? Det är ett spel och hur kan du HATA något på det viset? Ogilla - ja..men hata? Är du redo att döda folket på Treyarch? Är ditt svar nej så är det ogilla. Är ditt svar Ja så är det samma sak som att du är omogen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

123
Skriv svar