Call of Duty 6 från Infinity Ward nästa år

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Mahone:

Så bara för att du inte tycker om ett spel så är det mjölkning? Du kanske är överste storbonden själv som bestämmer vad som är mjölk och vad som inte är mjölk?

Visst, CoD-serien är väldigt omtyckt, så varför ska Activision sluta leverera till sina fans? men jag tycker att man ska ge fan i att klaga på att andra spelserier är mjölkning då spelet/spelen man själv spelar är en mjölkprodukt.

Men din kommentar stärker ju bara vad jag skrev från första början, att så länge de är spel som hardcore gamers gillar så spelar det ingen roll om de mjölkas eller inte, blir ju bara mer spel att spela. Tänk på det till nästa gång när en ny expansion till The Sims släpps att så länge man gillar ett spel så är det inte mjölkning, och sälj-topplistan säger väl allt om The Sims tydligen.

snygg inledning.. kom och säga att jag på nåt sett antytt att jag bestämmer vilka spel serier som mjölkas för att sen hålla med om att serien är populär.
sen klagar jag inte på att spelmakare mjölkar spelen, jag klagar på att dom leverar dåliga spel.

Ja, jag håller med om att CoD är populärt, men exakt vad har de med saken att göra? Läser du mina inlägg så nämner jag aldrig att CoD är en mjölkprodukt, utan att CoD som släpps minst lika ofta som andra spelserier inte betraktas som mjölkning av just den anledningen att de är riktat mot hardcore gamers, även om det vid årets slut har släppts hela 9st CoD-produkter på 5år utspridda på olika plattformar.

The Sims är väldigt populärt, de mest sålda PC-spel genom tiderna, men folk trackar ändå ner på serien för att de mjölkas, kanske inte du gör de men många, och hur kan de då vara mjölkning om de är populärt?

Allt jag tycker är att folk må fan ta å sluta upp med sitt dubbelspel, att så fort de kommer en expansion till The Sims skriva onödiga saker om att de mjölkas men samtidigt hylla hardcorespel som CoD som fan släpps minst lika mycket. Kom inte och säg nu heller att varje CoD är nytt, bortsätt från 4an så har de handlar om samma gamla krig med samma strider. Förhoppningsvis så kommer World at War kännas lite nytt iaf, även om de utspelas under samma krig som resten av spelserien.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Struggle:

Hoppas det är vietnam kriget.

Håller med, jag tror att dom verkligen skulle lyckas om dom tog sig an Vietnam kriget.

Vietnam är oerhört svårt att replikera på ett värdigt sätt. Hörde lite kommentarer från Gearbox utvecklarna när några users frågade om de kunde tänka sig att göra Vietnam etc.

Svaret var att , det inte finns NÅGOT spel som rättfärdigar Vietnam överhuvud taget, kriget var så oerhört annorlunda att det inte skulle vara möjligt att göra roligt/intressant gameplay om det skall vara realistiskt.

Tack! Äntligen någon som förstår!

Tror inte det har ett dugg att göra med som någon här sa att USA "förlorade" kriget.
Kolla på BiA HH.. Med det sagt så kan man ju bara säga att vietnam kriget är nog det sista kriget jag skulle vilja få spela i.. Kul att ligga och skjuta rakt in i buskarna och sedan napalm bomba skiten och åka tillbaks till lägret igen?

Nej enda spelet som lyckats mer eller mindre med vietnam kriget är väll BF:Vietnam.. Och då finns det typ ingen djungel

Medlem

JAAAAAAAAAAAAAAA!

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Heh... Alltid lika roligt att se dessa kommentarer. För det första verkar du inte ha någon uppfattning om vad ordet "mjölkning" står för. För det andra så betyder det inte att alla ogillar EAs spel bara för att du gör det. De senaste åren har EA verkligen höjt kvalitén på sina spel, framförallt sedan Riccitiello klev in rollen som CEO. NHL- och framförallt FIFA-serien (vilka antagligen passar in under mjölknings-kategorin) har verkligen piffats upp de senaste upplagorna.

Men, ja... EA är störst och värst så därför förtjänar de alla negativ kritik. Eller...?

Själv skulle jag nog hellre spela någon årsupplaga av NHL eller FIFA än något av Call of Duty-spelen. Ska vi snacka oinnovativ mjölkning så är väl ändå Call of Duty-serien ett förstklassigt exempel? Jag gillade ettan riktigt mycket, men resten av serien tycker jag är lika intressant som att stirra rakt in i en vägg.

Äger Nhl 07,08,09 till 360, kan då inte påstå att det är någon skillnad mellan dem förutom PRO mode , dynasty och roster updates.

Så jao , EA är nog värst.

WTF! Så du känner ingen skilland alls på 07 å 08 versionerna!? till 360 även 09 dessutom

Medlem
Skrivet av rambo2222:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

De mjölkar ju faktiskt inte, de får två år på sig att utveckla varje spel och i princip varje gång har spelen varit av hög kvalité.

Det är lite skillnad mot EA som släpper spel på spel på spel utan kvalité och utan utvecklingstid.

Heh... Alltid lika roligt att se dessa kommentarer. För det första verkar du inte ha någon uppfattning om vad ordet "mjölkning" står för. För det andra så betyder det inte att alla ogillar EAs spel bara för att du gör det. De senaste åren har EA verkligen höjt kvalitén på sina spel, framförallt sedan Riccitiello klev in rollen som CEO. NHL- och framförallt FIFA-serien (vilka antagligen passar in under mjölknings-kategorin) har verkligen piffats upp de senaste upplagorna.

Men, ja... EA är störst och värst så därför förtjänar de alla negativ kritik. Eller...?

Själv skulle jag nog hellre spela någon årsupplaga av NHL eller FIFA än något av Call of Duty-spelen. Ska vi snacka oinnovativ mjölkning så är väl ändå Call of Duty-serien ett förstklassigt exempel? Jag gillade ettan riktigt mycket, men resten av serien tycker jag är lika intressant som att stirra rakt in i en vägg.

Äger Nhl 07,08,09 till 360, kan då inte påstå att det är någon skillnad mellan dem förutom PRO mode , dynasty och roster updates.

Så jao , EA är nog värst.

WTF! Så du känner ingen skilland alls på 07 å 08 versionerna!? till 360 även 09 dessutom

Nej ingen markant skillnad. Revolutionen var mellan 06 och 07, nu får de allt bli lite kreativa igen. Jag tycker fortfarande synd om PC spelarna dock som fortfarande har ungefär samma build sedan 2004. (EA vågar inte göra en ny motor till PCn för att den största fanbasen är för dumma för att veta vad grafik är och inte har datorer nog att klara av ett modernt NHL)

Medlem

Vill att CoD6 ska vara i modern tid samt ha mer vapenporr än nånsin. Blev lite besviken på 4ans "Redpoint sight" t ex som bara var ett noname boring. Vill att vapnens Picattinyrail-system används till fullo med olika märken av rödpunkt, kikarsikten och andra tillbehör. Även ryssvapen ska få tag på t ex PSO-1, PBS1 till 4-dämpare och GP25/30.

Sen fler vapen, speciellt ryska ditton! Är trött på att enbart se "Ak47". Ändra nämnda bössa till AKM, släng in AK74, Bizon, AK10x-serien, VSS/VAL osv...

Porr.

Medlem
Skrivet av Puddy:

Vill att CoD6 ska vara i modern tid samt ha mer vapenporr än nånsin. Blev lite besviken på 4ans "Redpoint sight" t ex som bara var ett noname boring. Vill att vapnens Picattinyrail-system används till fullo med olika märken av rödpunkt, kikarsikten och andra tillbehör. Även ryssvapen ska få tag på t ex PSO-1, PBS1 till 4-dämpare och GP25/30.

Sen fler vapen, speciellt ryska ditton! Är trött på att enbart se "Ak47". Ändra nämnda bössa till AKM, släng in AK74, Bizon, AK10x-serien, VSS/VAL osv...

Porr.

Eller skippa skiten totalt och gör ww2 igen vilket vore guld, precis som cod 5.

Medlem

Hoppas personligen att 6:an spinner vidare på 4:an då det var ett riktigt kalasspel i min bok.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Har vetat detta länge men tycker ändå det är synd att det kommer ett nytt CoD redan, även ifall 5:an kan tänkas vara bra.
Tveksam om communityt tycker det här är positivt med tanke på att Cod 4 fortfarande spelas av en stor skala människor och förmodligen kommer splittras upp i två läger när 5:an släpps.
Och hur blir det när 6:an släpps?


signatur

<3

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Puddy:

Vill att CoD6 ska vara i modern tid samt ha mer vapenporr än nånsin. Blev lite besviken på 4ans "Redpoint sight" t ex som bara var ett noname boring. Vill att vapnens Picattinyrail-system används till fullo med olika märken av rödpunkt, kikarsikten och andra tillbehör. Även ryssvapen ska få tag på t ex PSO-1, PBS1 till 4-dämpare och GP25/30.

Sen fler vapen, speciellt ryska ditton! Är trött på att enbart se "Ak47". Ändra nämnda bössa till AKM, släng in AK74, Bizon, AK10x-serien, VSS/VAL osv...

Porr.

Eller skippa skiten totalt och gör ww2 igen vilket vore guld, precis som cod 5.

Jo det är ju i WW2 som CoD-serien hör hemma. 4:an var ett litet sidsteg. Givetvis inget dåligt spel, men iallafall inget som tidigare i serien.

Medlem

Förstår mig faktiskt inte på folk som klankar ner på trean. (Eller Treyarch.)

OK, så de har inte kopierat Infinity wards koncept. På vilket sätt är detta dåligt?

Om ni måste ha samma sak om och om igen, så spela schack för i h-vete.

Trean var hur bra som helst. Faktum. Älskade att det fanns ett djup som jag inte har sett i något annat COD spel jag har spelat. EN sammanhängande kampanj istället för tre korta! Underbart.
Och innan någon frågar, så har jag inte spelat fyran. Tycker att modern tid i sammanhanget är lika ointressant som årsgammal yoghurt.

Trean var ett kanonspel, och jag har stora förhoppningar om femman. Hoppas bara de håller sig till WWII på sexan också, och att fyran bara var ett tragiskt misstag.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Förstår mig faktiskt inte på folk som klankar ner på trean. (Eller Treyarch.)

fanns 3an till pc? nej.
tror det bidrar till att folk är ganska sura på 3an/treyarch

kommer själv den tiden , tyckte CoD 2 var sjukt bra , så himmla roligt , sen hör ,man att 3an inte kommer till pc, då får man ju ryck.

Medlem
Skrivet av Devildoll:
Skrivet av BULP:

Förstår mig faktiskt inte på folk som klankar ner på trean. (Eller Treyarch.)

fanns 3an till pc? nej.
tror det bidrar till att folk är ganska sura på 3an/treyarch

kommer själv den tiden , tyckte CoD 2 var sjukt bra , så himmla roligt , sen hör ,man att 3an inte kommer till pc, då får man ju ryck.

Och nu klagar folk istället på att 5an kommer så tidigt? Var glada att det kommer till PC ffs.

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Mahone:

Och folk klagar på att EA mjölkar, men jag antar att när det är något för hardcore gamers så är det helt ok.

Call of Duty för hardcore gamers? Vad fan har du rökt? Så mycket anpassat för små pluttar som det bara går.

Vet du ens vad en hardcore gamer är? Det är en sån som inte gör så mycke annat än å spelar, då oftast multiplayer, vilket är CoD's starkaste sida.

Medlem

Många säger att WW1 skulle vara ett tråkigt spel där man satt i en skyttegrav hela tiden. Tror att man skulle kunna göra ett WW1 spel RIKTIGT intressant faktiskt!

Hurdå?

Ok, nu skiter jag i all tekniska begränsningar utan låter min fantasi löpa fritt.

Ett WW1 sandbox spel. Helst så får man välja sida och det ska utspela sig på västfronten i skyttegravarna.
Hur skulle spelet fungera? Man skulle springa runt i sin egna skyttegrav och ta uppdrag av olika officerare t.ex kurir uppdrag där man springer/rider tillbaka till artelleriet med koordinater vart de ska bomba eller att skjuta prick på ett av motståndarnas kulsprutevärn eller då och då få en offensivorder (det är där den sanna actionen kommer in) där man stormar motståndarnas skyttegravar och tar över dem och försöker hålla dem.
Och när man har tråkigt och inte vill göra något uppdrag kan man alltid välja att titta upp ur skyttegraven och se om man ser någon fiende som man kan skjuta, eller riskera att bli skjuten själv.
Det blir inte så mycket action som sagt men jag tror det skulle vara riktigt spännande om tekniken och prestandan fanns där att göra det rättvist rent grafiskt och spelmässigt.
För varje uppdrag så får man någon form av belöning. Att göra ett kurir uppdrag innan en offensiv skulle löna sig med att ev motståndarartelleri var utslaget eller en gasattack innan en offensiv för att minska på fienden.
Kommer inte på så många uppdragsidéer men något bör göra så man får förstärkning. Såklart gör även motståndarna offensiver så man måste försvara.

Vad går spelet ut på? Tänker mig en sandbox i en fyrkant typ, vet inte hur man skulle avskärma denna fyrkant utan osynliga väggar men det går alltid att lösa med berg eller skogar eller floder osv och när det ena laget har lyckats trycka ut det andra ur kanten så vinner det laget. Det ska såklart vara svårt och inte genomförbart på ett tiotals speltimmar. Tänker mig som i World in Conflict, heter spelläget frontlines? Kommer inte ihåg. I.a.f en idé om hur man skulle kunna göra ett WW1 intressant.

Medlem

Tror att du tänker på tug of war? När man ska ta points för att avencera. Verkar som en idé! Maila in till Infinity Wards^^ jag vill gärna att det ska vara nutids krig och att Barret är lika kraftig som på riktigt!

Medlem

Jag vill ha vapenporr, öppna ytor, lite taktik och sen lite mer vapenporr. Väntar på BF3

Medlem

Call of Duty rockar fett! Ser fram emot!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Ge mig ett spel med riktig "Modern combat", Call of Duty 6: Internet Flamewars.

Jag ser fram emot både en femte och sjätte del i serien. De delar i serien jag spelat hittills har varit underhållande i alla fall.

Medlem

Uav , Attack hundar och möjligheten att välja alla vapen oavsett sida gör mig gravt besviken på Cod5. Annars ser det ut att ha stor potential men de behöver ju inte använda sig av Cod4 features bara för att de funkade i cod4.

Jag menar UAV ... i WW2... wtf!

Orka att de "letar" efter prototyper för att sedan använda dem som ursäkt till att det fanns UAV liknande föremål under ww2.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Geisenhausen:
Skrivet av Struggle:

Hoppas det är vietnam kriget.

Håller med, jag tror att dom verkligen skulle lyckas om dom tog sig an Vietnam kriget.

Vietnam är oerhört svårt att replikera på ett värdigt sätt. Hörde lite kommentarer från Gearbox utvecklarna när några users frågade om de kunde tänka sig att göra Vietnam etc.

Svaret var att , det inte finns NÅGOT spel som rättfärdigar Vietnam överhuvud taget, kriget var så oerhört annorlunda att det inte skulle vara möjligt att göra roligt/intressant gameplay om det skall vara realistiskt.

Kan ju hoppas på Koreakriget istället då. Trött på wwX i varje fall

Medlem
Skrivet av zauii89:

Uav , Attack hundar och möjligheten att välja alla vapen oavsett sida gör mig gravt besviken på Cod5. Annars ser det ut att ha stor potential men de behöver ju inte använda sig av Cod4 features bara för att de funkade i cod4.

Jag menar UAV ... i WW2... wtf!

Orka att de "letar" efter prototyper för att sedan använda dem som ursäkt till att det fanns UAV liknande föremål under ww2.

Håller med, hoppas dom skrotar allt de där. Fucking löjligt imo.

Medlem

UAV?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

meh. känns lite som en serie som, kanske inte gjort sitt, men gärna kan vänta något år innan det släpper deras nya spel. de känns som att spelen kommer mindre än ett år efter föregångarna släpps. iofs så var ju cod 4 ett mästerverk men.

Medlem

orka med all CoD...

Inaktiv
Skrivet av DJMar:

Tror att du tänker på tug of war? När man ska ta points för att avencera. Verkar som en idé! Maila in till Infinity Wards^^ jag vill gärna att det ska vara nutids krig och att Barret är lika kraftig som på riktigt!

Håller med dig totalt gällande snipervapnen.
Lite trist att springa runt med en berret, skjuta en kille i magen och han fortfarande lever.

tror det finns ett liknande problem i BF2 att vapnen inte är ett dugg realistiska.

UAV i Cod 5 verkar bara vara en panik utväg för "teamet" Jävligt onödigt enligt mig.

Hur som haver så hoppas jag på att cod 5 & 6 ska ge mig samma mängd speltimmar som 4:an gjorde

Inaktiv

Ååååh jag blir så sur när jag ser att det står att det bara kommer komma ut till PC, 360 och PS3! Varför inte till Wii? Och sen så tycker jag delvis att det är synd att jag köpte wii istället för Xbox 360 som jag tänkte från början.

Medlem

Fan vad bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

123
Skriv svar