Rare: Xbox-avatarerna planerades långt före Wii

Robot
Rare: Xbox-avatarerna planerades långt före Wii
Medlem
Rare: Xbox-avatarerna planerades långt före Wii

Lets get ready to rrrrrrumble!

Personligen så känns det som det kvittar, är inte direkt överförtjust i Miis hursomhelst...

Medlem

Hehe, vuxna män som skriker "Vi var först!", komiskt värre.

Seb
Medlem

Kan nån förklara va dessa Avatarer gör?

Medlem
Skrivet av Seb:

Kan nån förklara va dessa Avatarer gör?

Inget mer än att vara i vägen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

De finns så du inte skall känna dig ensam när du spelar.
Typ, tror även du skall kunna köpa kläder och sånt till den ala dockhus varianten.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

Jag planerade Miiatars långt före alla andra


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Kvittar väl om dem säger att dem va först.
Mii har ju funnits sen Wii kom ut.
Så därför va Nintendo först ute med det.
Men borde vi inte räkna in dem gamla VR online chatprogrammen också?

Medlem

Känns som det kvittar här med! nintendo var i alla fall först med att lancera det!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Ozo
Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Hehe, vuxna män som skriker "Vi var först!", komiskt värre.

Det handlar ju inte bara om att vara först, utan om många många timmars planering av ideér, konceptbilder, 3D-modelering osv osv~

Så att de diskuterar vem som var först är väl ganska självklart

Medlem
Skrivet av Ozo:

Det handlar ju inte bara om att vara först, utan om många många timmars planering av ideér, konceptbilder, 3D-modelering osv osv~

Så att de diskuterar vem som var först är väl ganska självklart

Det ändrar inte faktumet att det är oerhört komiskt.:P

Inaktiv

bullshit!


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av Boomer:
Skrivet av Seb:

Kan nån förklara va dessa Avatarer gör?

Inget mer än att vara i vägen.

De ska vara med i vissa spel med, typ som 1vs100, ett frågesportsspel där du ställs mot 100 andra på xbox live typ.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Jag va först!!! :evil:

Medlem

Det är ett fett #care på vem som var först, det enda som kommer bli bra med att avatarerna införs är att man kommer kunna vara mer en två personer i en private chat, helt underbart enligt mig, hatar att behöva snacka ingame och störas av alla andra om man lirar med mer än en polare.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Härligt att se att dom har "inside information" om när Nintendo började skissa på sina Miis. Undrar om dom har koll på när nästa Mario och Zelda kommer också?


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Skrivet av kebbe_90:

Hehe, vuxna män som skriker "Vi var först!", komiskt värre.

Hundra tusen konsumenter (läs: kids) som skriker "haha, vilken jälva ripoff" är irriterande värre.

Jag har fler än en gång varit med om att en konkurrent jobbar på liknande idéer som det egna företaget, simultant och helt oberoende.
Sen när man läser kommentarerna här på FZ så fylls trådarna med "fan vad lamt, kan dom inte hitta på något eget istället för att kopiera konkurrenten?

Skrivet av impact:

bullshit!

har 360 skulle aldrig komma på tanken att köpa wii men ........ WORD

p.s de kunde verkligen struntat i att jobba i ... vad var det 3 år ?? för att skita fram dessa figurer.. :\


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av kebbe_90:

Hehe, vuxna män som skriker "Vi var först!", komiskt värre.

Jo, det är klart det låter komiskt.

Det handlar dock om marknadsföring. Med alla liknande sidor som denna där alla gamers häcklar de olika plattformarna som man själv inte har, och hyllar den man har själv. Då vill man självklart att när de lanserar något (stulet eller inte) skall få så bra publicitet som möjligt.


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Microsoft stjäl från andra som vanligt, ingen nyhet.

Inaktiv

jag har haft wii och har nu 360... och vad har man mii till? det var det löjligaste och fulaste man kunde ha på sin wii .. att spela bomberman med en ful mii.. fy fan va tråkigt. sen så är alla mii channels äckligt tråkiga. finns ingen vits med det.

Och nu kommer avatarer på 360.. visst detta kommer ju vara en 100ggr bättre variant på Mii. men om gubbarna ska va så fula så har ja hellre en tejp-bit på skärmen.

hoppas dom gör dom helt anpassningsbara, tex att man får rita lite själv och att man har ett jävla urval med delar på kroppen, tex diablo skalle och träben och bionic commando arm etc.

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:

Känns som det kvittar här med! nintendo var i alla fall först med att lancera det!

först med att lansera en tråkig mii värld. dom måste ju bygga på det och få det bra. idéen med massa egna mii/avatarer är väl god. men verkar som båda misslyckas.wii har ju redan, ja ser inte mii som något man ville använda utan var mer tvungen för att spela wii sports.

Medlem

Kul för RARE att få lite rampljus nu när dom inte släppt nåt vettigt sedan Goldeneye på 64a.

Antar att 3drealms lär gå ut och säga att som var först med t.ex kunna hoppa in i fordon i spel eller någon annan innovation som dom inte hunnit lansera än för att ett visst spel inte är klart än.

Medlem

Sen hade man planerat Lips långt före Singstar och Scene it långt före Buzz.

Medlem
Skrivet av sasserdude:

jag har haft wii och har nu 360... och vad har man mii till? det var det löjligaste och fulaste man kunde ha på sin wii .. att spela bomberman med en ful mii.. fy fan va tråkigt. sen så är alla mii channels äckligt tråkiga. finns ingen vits med det.

Och nu kommer avatarer på 360.. visst detta kommer ju vara en 100ggr bättre variant på Mii. men om gubbarna ska va så fula så har ja hellre en tejp-bit på skärmen.

hoppas dom gör dom helt anpassningsbara, tex att man får rita lite själv och att man har ett jävla urval med delar på kroppen, tex diablo skalle och träben och bionic commando arm etc.

Jo håller med, avatarerna tar bort känslan att det är någon sorts hardcore gaming konsol då allt måste vara casual för att företagen ska dra in mer pengar.

Wii har Mii
Xbox 360 får avatarer
PS3 får Sims online

F*CK CASUAL och sluta förstöra för riktiga gamers j*vla sk*tföretag är min åsikt.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Ajuste, rare har ju alltid varit före nintendo...

Skrivet av tysonayt:

F*CK CASUAL och sluta förstöra för riktiga gamers j*vla sk*tföretag är min åsikt.

Äh, fuck hardcore, tråkigt att göra spel med kids som har för mycket tid över som enda målgrupp.

Som spelutvecklare vill man göra spel som man själv tycker om. Hur kan man lära sig uppskatta hardcoregaming som vuxen och arbetandes i en bransch där man har relativt lite fritid?

Medlem

Ja det det uttalandet tror jag så mycket jag vill på.

Medlem

Håller med. Miis och allt vad dom heter, verkligen inte mö att hänga i granen. Roliga att göra? Tja, är väl kul. Nödvändiga i något vettigt spel förutom Wii Sports? Nej.

Medlem
Skrivet av Prehn:

Sen hade man planerat Lips långt före Singstar och Scene it långt före Buzz.

bra sagt. microsoft är inget annat än tjuvar som snor ideér av alla andra och gör om dem lite.

12
Skriv svar