Crysis och Crysis Warhead på Steam

Robot
Medlem
Crysis och Crysis Warhead på Steam

Nu saknas nog bara WoW, Mafia och Medal of Honor serien.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Undra om någon kommer köpa vanilla Crysis om en uppgraderad klon finns för nästan hälften så lite?

Medlem

Själv köpte jag Crysis nyligen för 109kr på Webhallen.

Inaktiv

Priserna är lite fel, enligt steam sidan är det:

Crysis $24.99
Crysis Warhead $34.99
Crysis Complete Pack $59.98

Medlem

Frågan är om man kanske ska ta och köpa det nu med tanke på de trevliga omständigheterna.

Medlem

Vilken Steam-sida? På http://store.steampowered.com/app/17300/ står det $49.99 för Crysis och på http://store.steampowered.com/sub/991/ står det $79.98 för Complete Pack.

Medlem

Kruxet med att köpa spel online är att dom sällan blir så mycket mer billigare. jämfört med kartong versionen

Medlem
Skrivet av andman:

Vilken Steam-sida? På http://store.steampowered.com/app/17300/ står det $49.99 för Crysis och på http://store.steampowered.com/sub/991/ står det $79.98 för Complete Pack.

Items included:

Crysis
Crytek | Electronic Arts $24.99
Crysis Warhead®
Crytek | Electronic Arts $34.99

$59.98 Buy Crysis® Complete Pack

Exklusive moms dock

Medlem

Släpps det redan på Torsdag, sh*t vad nice


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Skumt, olika personer verkar få olika priser. Tog hela sonika bort prisuppgiften nu

Inaktiv

Suveränt... men blir inget köp då STEAM-helv** inte accepterar mitt kort... Har bokstaven "Ö" i mitt efternamn. xD

Och supporten hjälpte inte för fem öre.

Medlem

Föredrar spel i fysisk form. Det känns inte som att man äger något man inte kan röra. Plus att Steam begränsar användar-möjligheterna.

Tror jag väntar någon månad eller två med Warhead ändå. Har så jäkla mycket spel att spela som det är Och mer är på väg!

Medlem

Om fz folket hade läst igenom kommenterar på andra nyheter så hade ni kunnat få upp denna nyheten lite fortare

http://www.fz.se/forum/thread.php?id=52817&page=2

Medlem

kostar 300kr på steam och finns att köpa som billigast på internet för 250kr + frakt så ända som gör steam värt är väll att du får det direkt.. så igentligen så är det mer värt att beställa en fysisk version av spelet bara för att det kan bli lite billigare och det är extremt mkt säkrare det vill säga ingen risk att ngn hackar det så att du inte kan spela skiten..

Redaktör
Skrivet av BlackZam:

Om fz folket hade läst igenom kommenterar på andra nyheter så hade ni kunnat få upp denna nyheten lite fortare

Om FZ-folket la hela sina liv på att skriva nyheter dygnet runt hade vi gjort ännu bättre ifrån oss. Men det är rätt skönt att försöka ha ett liv vid sidan om ibland också.


signatur
Medlem
Skrivet av Buio:

Priserna är lite fel, enligt steam sidan är det:

Crysis $24.99
Crysis Warhead $34.99
Crysis Complete Pack $59.98

tänk på att dom priserna är utan moms..

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Suveränt... men blir inget köp då STEAM-helv** inte accepterar mitt kort... Har bokstaven "Ö" i mitt efternamn. xD

Och supporten hjälpte inte för fem öre.

Jag har ö i förnamnet men det funkar med o istället.

Medlem
Skrivet av norrby89:

kostar 300kr på steam och finns att köpa som billigast på internet för 250kr + frakt så ända som gör steam värt är väll att du får det direkt.. så igentligen så är det mer värt att beställa en fysisk version av spelet bara för att det kan bli lite billigare och det är extremt mkt säkrare det vill säga ingen risk att ngn hackar det så att du inte kan spela skiten..

Förbeställer man spelet så får man det ofta en dag innan release också Om inte så ligger det i brevlådan när man kommer hem från jobbet/skolan på release-dagen ändå.

Medlem

Hade priserna varit bättre på steam så hade jag handlat mer där.

Medlem

fan va sweet skall köpa warhead där o köra coop ska bli skojj

Medlem
Skrivet av andman:

Skumt, olika personer verkar få olika priser. Tog hela sonika bort prisuppgiften nu

Logga in på Steam så får du se de riktiga priserna. Dvs.

Crysis $24.99
Crysis Warhead $34.99
Complete Pack $59.98

Som tidigare nämnt.

Medlem

Crysis Warhead inkl. moms: 292.83kr
Crysis inkl. moms: 209.14kr
Crysis Complete inkl. moms: 501.98kr

Medlem

Blir absolut ett köp av Warhead på steam. Jag tycker steam är jätte smidigt och så är det billigt.

Bra för vissa, men jag hoppas att det inte raderar den fysiska försäljningen, för då slutar jag spela spel.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Jämför man crysis och warhead så ser crysios ut som farcry gjorde i jämförelse.

Warhead måste man ju bara ha men som sagt hoppas inte försäljningen av "fysiska" spel dör pga steam o sånna tjänster

warhead ser ju så grymt snyggt ut

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BlackZam:

Om fz folket hade läst igenom kommenterar på andra nyheter så hade ni kunnat få upp denna nyheten lite fortare

Om FZ-folket la hela sina liv på att skriva nyheter dygnet runt hade vi gjort ännu bättre ifrån oss. Men det är rätt skönt att försöka ha ett liv vid sidan om ibland också.

Trodde inte ni hade liv vid sidan om.
Men det mest speciella med detta är väl ändå att EA släpper ett spel via Steam.

Medlem

Nice 8)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

nj
Medlem
Skrivet av andman:

Skumt, olika personer verkar få olika priser. Tog hela sonika bort prisuppgiften nu

Utgivarna får möjlighet att sätta olika priser i olika världsdelar/länder vilket gör rätt många upprörda.
Call of Duty 4 kostar tex $69.99 för oss svenskar via Steam, medans amerikanare (och en hel del andra länder) kommer undan med $49.99.

Inaktiv
Skrivet av ZereCool:

Hade priserna varit bättre på steam så hade jag handlat mer där.

Jag tror priserna inte får sänkas pga policies. Finns många butikskedjor som säljer spel, och om köp online skulle vara väldigt billigt skulle köp i butik minska enormt.

Trots detta är digital distrubution något som är på stark frammarsch även för spel, och det är antagligen där framtiden ligger.

12
Skriv svar