Crysis och Crysis Warhead på Steam

Medlem
Medlem

Ser fram emot Warhead, men blir nog att köpa det fysiskt istället, tycker inte om steam efter att jag inte fick tillbaks mitt konto, hade inte köpt mycket grejer iof, typ Red Orchestra och Hexen 1-2+expansion ;o

Men gjorde mig osäker på hela grejen, ärsch!
Ska bli skojs med mer Crysis vilket som!

Medlem

Blir att spela Warhead före nya Stalker... Warhead torde vara enklare att hålla buggfritt eftersom det är mindre komplext på många sätt.

Medlem
Skrivet av BlackZam:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av BlackZam:

Om fz folket hade läst igenom kommenterar på andra nyheter så hade ni kunnat få upp denna nyheten lite fortare

Om FZ-folket la hela sina liv på att skriva nyheter dygnet runt hade vi gjort ännu bättre ifrån oss. Men det är rätt skönt att försöka ha ett liv vid sidan om ibland också.

Trodde inte ni hade liv vid sidan om.
Men det mest speciella med detta är väl ändå att EA släpper ett spel via Steam.

Inte EA som har utvecklat Crysisspelen. Detta är en deal mellan Crytek och Valve, inte EA.

Medlem
Skrivet av lasershock:

Inte EA som har utvecklat Crysisspelen. Detta är en deal mellan Crytek och Valve, inte EA.

Eftersom EA betalat utvecklingen så kan nog inte Crytek göra något utan att EA är med på det.

Dessutom så har väl Valve och EA samarbetat under en ganska lång tid så detta är väl inte ett så stort steg.

Medlem

har oxå haft många problem med steam, varje gång man formaterar datorn så ska man hålla på i veckor med att få tillbaka kontot. men jag skällde ut nån random ansvarig som sen fixade så jag aldrig haft problem med det igen. så steam it is


signatur

//monster

Inaktiv

Varför gör de package när de inte ger någon rabatt alls. inte ens ett öre billigare ju

Inaktiv
Skrivet av Maekh:

Varför gör de package när de inte ger någon rabatt alls. inte ens ett öre billigare ju

Håller med, det är dåligt. Om någon köper Warhead lockar det inte direkt att köpa Crysis också. Kunde åtminstone varit marginellt billigare att köpa båda.

Medlem
Skrivet av b3pp0:

har oxå haft många problem med steam, varje gång man formaterar datorn så ska man hålla på i veckor med att få tillbaka kontot. men jag skällde ut nån random ansvarig som sen fixade så jag aldrig haft problem med det igen. så steam it is

Eh? Har du så svårt att komma ihåg användarnamnet och lösenordet så kanske du ska skriva upp det?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av ZereCool:

Hade priserna varit bättre på steam så hade jag handlat mer där.

Jag tror priserna inte får sänkas pga policies. Finns många butikskedjor som säljer spel, och om köp online skulle vara väldigt billigt skulle köp i butik minska enormt.

Trots detta är digital distrubution något som är på stark frammarsch även för spel, och det är antagligen där framtiden ligger.

Det är dock konstigt att direct2drive uk/eu får sälja spelet för drygt 32$ inklusive moms, men köper man det genom steam, då måste man betala 43.74$.

Medlem

jag tycker om steam - köpte Company of Heroes och Company of Heroes: Opposing fronts där för drygt 220kr

tycker det var ett bra pris


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Annars så kan man bara be någon på Steam forum som bor i USA att ta emot dina pengar, köpa spelet som gift och sen skicka det till dig.

Det har jag gjort med flera spel på Steam utan problem.

Ta Flatout 2 Ultimate Carnage som ett exempel.
http://store.steampowered.com/app/12360/
Kostar $49.99+mom i sverige

I usa
http://store.steampowered.com/app/12360/?cc=US
Kostar den $19.99

I USA så får dem ingen moms heller så det är bara 19.99 som du ska betala.
Inte fan betalar jag 49.99 för Flatout 2 UC som bara är en upgradering. Med bara lite extra material.

Kolla in denna tråden Link och joina denna grupp Rest of the World sen fråga om hjälp från dem i Steam chatten.

Den finns personer som man kan lite på i gruppen så det borde inte vara något problem.

Jag använder www.Paypal.com också för att föra över pengar.

Om man vill se USA priserna så ska man bara lägga till ?cc=US i slutet av länken. Byt US mot SE(Sverige), EN(England) och så vidare för att kolla andra länder.

Detta kommer inte att få dig avstängd för det är helt lagligt.

Medlem

är det här spelet ett skämt eller typ 4 timmars speltid så var de klart. whataaaaaaaaaa

12
Skriv svar