Robot
Mount & Blade

Har du någonsin funderat på hur det skulle vara att vara handelsman, jägare, tjuv eller kanske riddare i en medeltida värld? Nu ger svenska Paradox och turkiska TaleWorlds dig möjligheten att, för en billig penning, prova på ett medeltida alter ego i Mount & Blade.

#sid-meiers-pirates, #thief-ii-the-metal-age


Medlem
FZ granskar Mount & Blade

Trevligt spel som väl förtjänar stt bli både köpt och uppskattat. Att många, precis som recensenten, kommer att rygga för den åldrade grafiken är bara att beklaga.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Har haft ögonen på det här spelet länge, minns att jag spelade en demo för en tidigare version för ett par år sen. Jag tycker att det ser riktigt bra ut nu, blir nog ett köp!

Förresten så består TaleWorlds av 2 personer om jag minns rätt, så att grafiken inte är I klass med Crysis är förståeligt enligt mig.

Medlem

Grafiken i detta spel är helt ointressant. Ett av de mest genomtänkta och roligaste stridssystem jag någonsin stött på i ett spel.
Helt klart värt ett köp.
TaleWorlds består av ett par där mannen har stått för den tekniska delen och frugan har hjälp honom med den grafiska.
Helt klart ska dom ha cred för detta, har följt detta spel en längre tid och blir riktigt glad av att se att dom har lyckats.

Medlem

Mm, jag köpte detta spel för ett längre tag sedan (man fick köpa en betaversion, vilket sponsrade företaget att kunna fortsätta utvecklingen, och själv får man "orginalet" när det väl är klart. Väldigt bra system)

Jag har haft jättekul med spelet.
Grafiken tycker jag inte är allt för hemsk, och kan förbise att den är ganska föråldrad. Det är mer spelarglädjen som hållit det här spelet igång nätterna igenom

Medlem

bästa spelet någonsin, kanske inte .. men det är extremt bra

Medlem

Billigt att rygga för att grafiken ser gammal ut. Själv tycker jag det är tvärtom, gillar det mer bara för att det ser ut som spel gjorde då de var bra...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Åh vad jag älskar detta spel! Har köpt betan och kommer lungt att köpa hela när det släpps. Grymt underhållande när man inte har något bättre för sig.
Det ända som saknas är multiplayer, då skulle det bli perfekt.
Men det kanske kommer i någon senare version av spelet om det går bra för dem.

Medlem

Folk som "ryggar tillbaka pga grafiken" är inte ens värda att få spela ett sånt här bra spel.
Köpte redan betan för längesen, och friheten a la Frontier, Pirates, etc. och den rika moddfloran gör att Mount & Blade är nånting jag kommer spela i många, många år framåt. Betyget blir en klar 5:a med tanke på moddcommunityn, vanilla-spelet får en 4:a av mig.

Det finns fortfarande inget som överträffar detta och Die by the Sword i fighting med blankvapen. Storindustrin visar inte ett spår av innovation på området, trots att de har Wii-kontroller och annat till förfogande. Skäms!

Medlem

Har man något mål i spelet, eller är det ett renrakad sandlådaspel? Jag lirade betan för något år sedan och vad jag kommer ihåg så var det tal om att en storyline eller något liknande skulle introduceras i den färdiga produkten.

Medlem
Skrivet av Garenth:

Förresten så består TaleWorlds av 2 personer om jag minns rätt, så att grafiken inte är I klass med Crysis är förståeligt enligt mig.

Dom var 2 när de drog igång projektet sen har det blivit fler och fler allt eftersom. Nu skulla jag tippa på att dom är cirka 10 eller någt liknande.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Inaktiv

Trevligt spel.

Kört det massa hoss lillebrorsan. Hur beroendeframkallande som helst. Och jag måste hålla med om att man kommer över grafiken rätt fort, I vissa fall är grafiken dessutom helt okay.

Om man har ont om stålar eller trött på det vanliga utbudet borde man absolut ta en titt på det här.

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Åh vad jag älskar detta spel! Har köpt betan och kommer lungt att köpa hela när det släpps. Grymt underhållande när man inte har något bättre för sig.
Det ända som saknas är multiplayer, då skulle det bli perfekt.
Men det kanske kommer i någon senare version av spelet om det går bra för dem.

Rätta mig om jag har fel, men får man inte hela spelet när det väl är klart om man köpt betan?
Är ganska säker att det stog så när jag betalade för betan

Inaktiv

Har spelat Mount & Blade sen version .625 som jag även köpte. Riktigt spännande att följa utvecklingen, och jag ser fram emot releasen. Finns inget bättre mounted combat spel ÖVH och det systemet har varit i bruk i många år nu.

Lans + bra, snabb häst = överherre på slagsfältet (kräver träning, precision och en gnutta tur)

Medlem

Bara en fråga... varför skriver ni inte att det är ett BETA ni recenserar?! En inte helt oviktig detalj...

edit: sorry om det nu faktiskt var 1.0 som recenserades, jag trodde inte att det skulle släppas så snart.

Medlem

Är det en recension av 1.0 eller betan? Den färdiga versionen kommer väl snart.
Grafiken är som sagt inte detta spels säljpunkt, och det är korkat att förvänta sig så mycket mer av ett spel som som sagt började utvecklas av två personer. Tycker man får ta hänsyn till resurser/team när man recenserar och inte ge minus för att ett spel med ett så litet utvecklingsteam inte har fantastisk grafik, om recensenten gjorde det.

Medlem

Ett grymt spel!
Som tidigare har nämnt så är svärdsvingandet riktigt jävla bra, att rida full galopp med ett bastardsvärd och hugga hejvilt är hur kul some helst. Att utföra en Siege är ett spel i sig.
Men man kan faktiskt vara lite mer taktisk striderna, sätt bågskyttarna högt upp på en kulle med en infanterimur framför, kavalleriet har du bakom kullen redo att sätta in motanfall.

Medlem

Hur kan recensenten glömma att skriva om det bästa i spelet? Dvs stridssystemet! Roligare stridssystem får man verkligen leta efter!

Inaktiv

Kollade på pricerunner.se och fick se pris intervalerna 259-599
länk
Spelet släpps enligt källor 09/19. Vi får se vad PCG har att säga om det här. Själv visste jag inte enns om att spelet fanns och de spelen jag inte har några för väntningar på brukar bli de bästa.

Edit: varför funkar inte koden


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Någon som vet om det kommer vara röster med i 1.0? Stuma spel är mycket väre än gammal grafik

Medlem
Skrivet av Rullstol:

kavalleriet har du bakom kullen redo att sätta in motanfall.

Eller så flankar man kavalleriet runt medan infanterilinjen håller fienden upptagen och "tar dom bakifrån".

Sieges hoppas jag förbättras i 1.0, tycker det är en faslig röra i betan. (Kul röra emellanåt dock)

Inaktiv

JAG ÄR KÅT!!!!!!!!!!!!!!!

JAg vill ha detta spel!!!!! <3<3<3<3333333333333333333333333333333333333333333333

Mount And blade!

EDit : Varför ge 3/5 :S

4/5..

Medlem

Helgrymt spel, provade det för nått år sen, mest för att det var 2 pers som hade gjort det, och när jag väl hade provat det så var det juh ett grymt kul spel!

Medlem
Skrivet av showerguy:

JAG ÄR KÅT!!!!!!!!!!!!!!!

JAg vill ha detta spel!!!!! <3<3<3<3333333333333333333333333333333333333333333333

Mount And blade!

EDit : Varför ge 3/5 :S

4/5..

Om vi bortser från din första kommentare som var något omogen..

Tja, alla har väl inte samma uppfattning om vad ett spel ska ha för betyg. Live with it

Edit: Emetic, glöm inte lämna tillbaka Sims2 som du lånade.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ni som tycker att spelet lider av tråkig grafik kan ju alltid ta och titta in denna mod. Killen har gjort ett otroligt bra jobb!

Medlem
Skrivet av SoRight:

Ni som tycker att spelet lider av tråkig grafik kan ju alltid ta och titta in denna mod. Killen har gjort ett otroligt bra jobb!

Ja visst har han - men detta leder oss till samma sak som alla oblivion hatare alltid drar upp (Jag är inte en av dom) - visst går det att modda spelet så det blir bättre, men den produkt du köper ska inte kräva mods för att bli mer spelvärd.

Dock stör inte jag mig på "ful" grafik. Spelar Fortfarande 80-90 tals spel utan problem


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ankh: Spelet kräver ingen MOD för att bli mer spelvärd.
Eftersom du kan ha ca 200 personer på slagfältet samtidigt tycker jag inte det är så konstigt att high-grafiken inte är jätteimponerande.

Vi som spelat det från 0.5 dagarna ser en avsevärd skillnad dock. Dessutom tycker jag att ansiktena i detta spel är snyggare än i Oblivion så smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Ja visst har han - men detta leder oss till samma sak som alla oblivion hatare alltid drar upp (Jag är inte en av dom) - visst går det att modda spelet så det blir bättre, men den produkt du köper ska inte kräva mods för att bli mer spelvärd.

Visst ligger det sanning i det dom säger.
Men med den allmänt låga och slätstrukna kvalitet som dagens spelindustri uppvisar så är det ofta så att det BARA är moddarna som är intressanta.

Jag väntar ofta med att köpa spel som inte känns särskilt upphetsande till det har kommit vettiga moddar till det. Jag har t.ex. inte köpt Crysis än, för vanilla-spelet intresserar mig inte, men jag kommer köpa det när Mechwarrior och Jurassic Park-moddarna släpps.

Mount & Blade står dock i högsta grad på egna ben, och moddarna bidrar bara till att förlänga livstiden på spelet.

Inaktiv

Ser intressant ut. Skulle vara über om det kom till Steam...


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Mang:

Grafiken är som sagt inte detta spels säljpunkt, och det är korkat att förvänta sig så mycket mer av ett spel som som sagt började utvecklas av två personer. Tycker man får ta hänsyn till resurser/team när man recenserar och inte ge minus för att ett spel med ett så litet utvecklingsteam inte har fantastisk grafik, om recensenten gjorde det.

Så med andra ord ska all shovelware till Wii:n få mycket högre betyg eftersom det ofta är små team som producerar dem under en tajt budget. Nu när jag tänker på det så är Big Rigs rätt bra ändå om man tar hänsynt till att det var ihopsnickrat på en eftermiddag.

Skriv svar