Rekommenderad hårdvara för GTA IV pc

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:
Skrivet av dmn:

Vem bryr sig om systemkrav? Man har ju alltid en burk som är betydligt bättre ändå.

Inte funderat på att det kanske finns människor som inte är i exakt samma situation som du?

Nej


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

20-21 blir nice!

Nya NFS, L4D och så detta. Woo och veckan innan dh med kan det bli bättre ?


signatur
Medlem

fan jag trode det skulle vara värre...


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem

tycker alla ni som har så bra datorer är tuffa! ville bara säga det!

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

orka whina över att det tar 18gb. Vad fan har ni för baby diskar i era burkar? Jag hade lixom 200gb för ca 7år sen. Nu sitter jag på 750. En disk kostar inte många kronor idag. Ni som gnäller köp nytt

HEhe nejmen jag menar... JAg tror inte folk har sätt just att man behöver 18 GB. Du fattar ju att folket har 18 GB, eller gör du inte?

JAg har 500 GB så jag klarar mig.

Spelen blir ju bara större och större.

Inaktiv

Heh håller på att kämpa med ca 40GB, sedan min ena hårddisk gick sönder och jag var smart nog att dela upp min lilla 150GB hårddisk i två delar vid installationen av Vista.

Men ser verkligen fram mot spelet ändå! Orkade inte spela klart det på Ps3n, så ska bli kul att få fortsätta nu.

Medlem

Enkla krav för min burk,,, Ska äntligen bli gutt å få klämma på det dära spelet,, Kommer stå nere vid Game och banka på dörrarna dagen då de släpper spelet


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv
Skrivet av Sillage:

Enkla krav för min burk,,, Ska äntligen bli gutt å få klämma på det dära spelet,, Kommer stå nere vid Game och banka på dörrarna dagen då de släpper spelet

Klämma? Nej det gör man på tuttar... spel spelar man. 8)

Medlem
Skrivet av djchester:

hmm.. varför dualcore krav? använder verkligen det här spelet båda core?

Dom flesta spel som släpps har stöd för Dual Core, även detta!

Stöd för Quad Core finns redan i några spel, men kommer självklart bli mer och mer stöd för dom oxå!

Medlem

ja man tycker verkligen om att spela spel om man lägger ut pengar på dubbla x2or och core i7 när den kommer ut, värsta modellen där kostar liksom ~999dollar, bara cpun. Greajt!

Själv läntar jag mycket till gta4a, då jag inte har någon konsoll så blir detta ett mycket troligt köp från min sida!


signatur

Spelburk: Rampage Formula, 8GB Dominator PC8500, Q5500@3.8GHz, GTX295, 5TB HDD, 22" Samsung, Xonar D2X. [Lian Li A71B]

Medlem

Hoppas grafiken blir bättre på PC än PS3. Inte för att den är usel men förväntningarna var väldigt höga och ljussättningen i GTA 4 stör väldigt de första timmarna i storylinen men blir bättre ju längre man kommer i spelet.

Hoppas det kommer en demo först så att man kan prova att datorn håller (Dual Core duo 2,4 GHZ och Nvidia 8800 640 Mb) en timmas spelande utan hack på fulla inställningar vilket Crysis gjorde i XP men inte i Vista. Får väll bli detta annars http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=UPI25 som är väldigt prisvärdigt i dagsläget och minnena kan man ju byta ut till http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=2GBKDDR2O... eller behålla de man har. Tror inte jag bejöver uppgradera till GeForce GTX 260?

Hm, Mercenaries 2 World in Flames, ser ju grafiskt ut som San Andreas och styrningen likaså eller är det jag som inbillar mig?


signatur

Det var detta...

Medlem

Klarar man sig på en AMDx2 4800+, tro? Tvivlar faktiskt lite där, men mitt HD3850 lär ju ha kräm nog åt det här spelet?

Minnen och utrymme är inge som helst problem för min del iaf. Man har ju en terrabyte och lite till. :>


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Blir intressant , kan inte säga att det är på någon av mina önskelistor dock.

Inaktiv

Det bästa vore om de publicerade (eller görs det redan på games for windows-sidan?) systemkraven mätt i vistas "windows experience index"). Då slipper man sådana där saker som "3 GHz CPU" som säger väldigt väldigt lite då de troligen åsyftat en pentium 4.
Det som fattas är att microsoft tar bort den dumma spärren på windows experience index som gör att maxpoäng är 5,9 på allt (annars skulle ju tillslut t.o.m. lågprissystem i framtiden på maxpoäng).

Skrivet av Lanparty:

Mums, undrar bara om denna burk skulle klara det?
Intel Core i7 Quad, 6GB DDR3, 2x HD4870X2, 2x 150GB Raptor, 42" Full HD TV, Creative X-Fi, Logitech Z-5500 5.1

Det är ju roligt att de flesta här verkar tro att Lanparty har de där delarna... Core i7 (nehalemplattformen med bloomfield-kärnan) är inte släppt ännu (men förhoppningsvis innan GTA IV PC släpps).
Den billigaste de tre i7:orna (2,66 GHz) ska kosta 238 dollar (sådant där per 1000 enheter från intel men är ju ungefär vad det handlar om i butiken senare). Det är inom räckhåll för många.

Och gällande raptor. Raptor är inte värd att köpa idag. Den låter lite mer än 7200 rpm 3,5" diskar men de har tagit in försprånget (och ja, jag vet om accesstiderna är bättre på 10000 rpm).
Det man idag ska ha som prestandadisk är helt klart velociraptor. Det är en 2,5" disk också så den är typ lika tyst/tystare än vanliga 3,5" 7200 rpm. Finns i 74 (inte i Sverige ännu), 150 och 300 GB.
Själv äger jag en 74 GB äldre raptor (ADFD), skulle jag köpa ny velociraptor hade det blivit 150 GB-versionen. Då får man rum med vista (64-bit) och hibernatefil på 8 GiB samt program och några spel. Nu är det lite trångbott.

Skrivet av djchester:

hmm.. varför dualcore krav? använder verkligen det här spelet båda core?

xbox 360 har tre kärnor och ps3 har lite förenklat sagt väl 7 flyttalskärnor (?).
Så spelet måste redan idag vara skrivit väldigt parallellt för att kunna utnyttja kraften i konsolerna så PC-versionen (lär i koden likna 360:en mest) kommer definitivt ha nytta av 2 kärnor och förhoppningsvis 3 (eller som jag, quadcore ägare som hoppas på 4).

Medlem

Japp, jag klarar spelet galant.

Medlem
Skrivet av The Vulture:

Japp, jag klarar spelet galant.

Samma här, allt som behövs nu är lite fritid

Medlem

Tjena alla ... tror ni datan klarar av GTA IV
data req :
AMD athlon 64 X2 dual core processor 5000+
3 gb
Geforce 8600 gt 512 mb
Vista

skicka pm tack = )

123
Skriv svar