Extrema saker i trafiken.

Youtube-proffs
Extrema saker i trafiken.

Såg nu ett inlägg om en kopplad hund och då täntke jag dra igång en tråd om lite extrema saker man har sett i trafiken, tex olyckor och sånt. Vad har ni sett och typ vart med om i trafiken? Allt med fordon räknas och inga oseriösa svar nu änna.

Kan berätta om 2 saker som har hänt de senaste året.

Detta, i början av året.

Jag stod vid en korsning i min frid och fröjd och skulle till vänster. Det är ganska mycket trafik för alla kommer från jobbet, hur som helst. Framför mig på andra sidan korsningen står en hojj och laddar för att åka när det slår om till grönt.
Och när det väl gör det så gasar han på något så rejält samtidigt som en tjej kör mot rött och kommer från vänster.

Vilket resulterar i att hojjen kör rakt in i vänstra sidan på motorhuven och killen gör en halv flipp över bilen och landar på ryggen precis brevid min bil. Jag tänkte stanna och gå ut men såg att det var ungefär 4 andra bilar som gjorde det så jag åkte vidare för ja hade ganska bråttom.

Okey, #2

Åker på en lång raksträcka ganska centralt i Göteborg..

Kommer fram till ett rödljus och framför mig står det en peugot 206 och väntar att det ska slå om.

det blir grönt och vi börjar åka men han åker ganska sakta och vinglar för han pratar i telefon.
Efter ett tag så kommer vi upp i sisådär 80-90 km\h och hans bil vinglar till lite lätt och BOOM!

Hela vänstra framdäcket flyger av och kommer rakt mot min bil. Det sprutar glöd av att hans framskärm skrapar i marken i den hastigheten och jag hinner precis tvärbromsa innan däcket träffar min bil, när jag bromsat in rejält så fortsätter hans däck rakt fram och sedan upp på en trottoar några tiotal meter och från trottoaren till vägen igen och över på andra sidan där den stannade ungefär 200 meter bort.

Killen vart i chocktillstånd och det var jag med, har bilder på hur de ser ut efter men de kan jag ta in imorgon.

En annan liten grej som hände va att jag skulle köra min tjej till hennes jobb, och när jag stod lite bort på en asfaltsplan så ser jag två killar som åker runt på supermotards och skojjar o har det.

En är riktigt fräsch och nu dessutom, så när han ska försöka lägga sig i kurvan och få "spin" på däcket så han kan drifta lite så får däcket grepp och svingar han rakt upp i luften för att sedan ramla rakt på asfalten och hans supermotard får massa repor och en krossad liten framruta.

Har mkt mer på lager ( mkt skit händer runtom mig )

Keep on the stories man!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Alltid förundrar hur mycket människor kommer ihåg efter dom hamnat i shock tillstånd, eftersom det är typ kroppens försvar att inte göra det Dock så har jag själv blivit påkörd av en lastbil, kört av vägen in i en bergvägg och hamnat upp och ner. Inifrån bilen är det inte så upphetsande dock. Inga häftiga effekter like in da movies!

Medlem

En gubbe kommer och åker med en traktor som har ett släp påkopplat, när han ska passera järnvägen så lyckas han missa att bommarna är på väg ner och fastnar med släpet innanför bommen(!). Lyckligtvis så klarade han att köra fram traktorn så släpet stod utanför rälset men det var inte med mycket tåget missade släpet, vette fan hur det hade slutat annars.

Youtube-proffs

signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

en Pegut, jag är inte förvånad

nä men seriöst, iiiii!
hur gör du för att vara med om allt


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

En pegut ice?


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

har en annan storts berättelse...

har en kompis som jobbar med att köra budbil, och denna nissen har gjort otroligt mycket som jag stör mig på och skit som hänt.

senast så vart han och jag påväg hem från Nässjö (till Jönköping) och vid en 2+1 väg så kör han om en bil sakta men säkert (ligger typ 5 km/h snabbare än den andra bilen) - i bakspegeln ser jag hur en bil som 30 sekunder tidigare låg 100-150 meter bakom oss är cirka 30 meter bakom oss nu... vad min kompis gör då, som även han är medveten om den inkommande bilen, är att ligga kvar i vänsterfilen onödigt länge och sedan sakta men säkert byta fil... och lägger till någon usel kommentar bla bla bla... skulle det vara han själv som hade bråttom och varit bilen som kom bakom oss och tvingats bromsa p.g.a någon söndagsåkare hade han extremt säkerligen skrikit lite i bilen, troligen hållt inne tutan i några sekunder och kört trafikfarligt resten av färden...

för ca en månad sen lyckades han föresten (med mig och två andra onyktra personer i bilen) köra 120 km/h i ganska centrala jkpg (på 50-väg alltså), vid en rondell tar han bussfilen istället för att köra korrekt igenom, 300 meter senare hinner en polisbil ifatt honom som varit efter hela resan troligen (2-3 min) och stoppar honom...
polisen är så "schysst" (läs: korkade) att han åker endast dit på bussfils-körningen.. 600 kr i böter... och detta var en lördagsnatt, i centrala jkpg vid 01.00 tiden... inte lite mörkt och fylla människor som vinglar runt på gator och trottoarer då...

hans kommentarer/förklaringar på allt (speciellt alla hans utbrott och skrikande i bilen) är "jag kör budbil, man blir sånhär då..."
WTF är det för anledning? och om någon så borde väl en "proffessionell" förare av någon syssla med samarbete och hjälpa andra i trafiken istället för att jävlas, vara ett irritationsobjekt och köra som om han körde på en bana hela jävla tiden...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

En av mina vänner bestals på sin taxibil under knivhot av en minderårig. Google har nyhetsartikel cachad:

http://72.14.221.104/search?q=cache:aQHJWJwaQKsJ:www.inorr.se...

Medlem

Tror mig omega det där gäller alla budbils chafförer generellt sätt.

officiellt så säger inte åkaren att man ska åka olagligt eller dra på men fakta är skulle man köra lugnt så skulle man inte hinna leverara alla paket man har med sig..

FInns säkert budbils chafförer som har mindre distrikt och då självklart mycket lättare för sig..

Körde själv budbils chafför i 4månader innan jag bytte jobb och som bilförare var det som natt o dag..

Sen kanske skrikandet o det där var nått bara som han hade..

Kör man fort och är stressad så har man inte tid o bli arg man är för fokuserad att inte köra av vägen..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Krockade med ett rådjur när jag va 15 o körde moppe, hinner inte skriva mer just nu.

Inaktiv

Blev påkörd vid en utfart på en mack en gång för en 6 år sen. Jag kom på cykel och han i bilen tittade uppenbarligen bara åt vänster innan han körde ut. Jag flög upp med cykeln på huven och slog i "paketet" rätt rejält. Var inte så farligt egentligen. Var nog mer synd om den andra snubben då det blev en skaplig repa tvärs över motorhuven.

Youtube-proffs

En gång så åkte jag bil, när jag va yngre. Minns detta så klart så det är sjukt.

Jag va 6 år typ, åkte ner till Malmö från Götet för att möta mina kusiner som väntade där typ.

Jag va trött så jag la mig i baksätet (tvärs över) så jag låg typ som i en soffa. Jag vaknade av att jag hörde däckskrik, en sekund efter så flyger jag ner på golvet med extrem fart och allt blir tyst.

Jag fattar inte mkt men kommer ut ur bilen och ser då att bilen ligger i ett dike med motorhuven rakt ner i diket och ett rådjur slaktat lite längre bort.
Jag går fram till min mor och knackar henne på axeln och hon har däckat, så även farsan. Hela framrutan är krossan och mamma har glasspitter i ögonen för det kommer blod (usch, riktigt usch)

Smart som jag va så sprang jag rakt ut på vägen (det va mitt på natten) och börja vifta med armarna såfort det kom någon, och det kom en långtradare. Efter det så minns jag inte, minns bara att jag satt i ambulansen sedan och det kom en sjuksköterska och skulle kolla efter glassplitter på mig.
Minns detta väldigt väl för jag skämdes ihjäl när hon skulle kolla i de nedre regionerna ^^ Pinsamt läge.

Sedan så somna jag i ambulansen tror jag, vaknade på sjukhuset dagen efter och sprang runt lite, tog 2 dagar sedan va vi på G igen och vi hade en hyrbil tror jag. Åkte och kollade på den trashade volvon som vi hade krockat med, inte mkt kvar visade det sig . Mer än va ja trott..

Ska se om ja kan gräva fram bilder nånstans, men det är tveksamt.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag har sett en motorcykel tappa avgasystemet, det är typ det värsta.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

nån klåpare hade parkerat sin typ mindre lastbil på en motorväg i usa. just efter en kurva, så kom vi och en annan bil blåsandes i x antal mph, otur för den andra bilen som kör rakt in baken på den parkerade lastbilen! som då var lastad med sånna där vattentunnor som dom lägger ut vid avfarterna. vatten flög överallt o syrran skrek xD

Inaktiv

Kom på en till grej som hände när jag och min familj semestrade i spanien (kan ha vart italien) för ett antal år sedan. Vi var på väg in till stan när en motorcykel blåser förbi oss i säkert 200 knyck. Föraren var enbart klädd i t-shirt och shorts men hade hjälm. Några minuter senare passerar vi en ambulans som står vid vägrenen, en totalkvaddad båge och en nerblodad människa liggandes i diket.
Vet inte om han levde eller inte...

Inaktiv

Förra sommaren när jag var påväg hem från ett par vänner till familjen (ätit middag etc.) vid ungefär ett på natten som kom en bil förbikörandes, kunde höra den på 200 meters håll eller så då gjorde allvarliga försök att spränga bilens högtalare (1 på natten...). Sedan rammar de inte en utan två stycken blomsterlådor (sådana som brukar stå på vägen för att man skall sakta ner) och vinglar glatt vidare genom bostadsområdet.

En annan gång hörde mer än såg jag hur en lastbil körde in i en för låg bro och hela taket skalades av. Men det var länge sedan och kom inte riktigt ihåg vad som hände.

Inaktiv

Intressanta berättelse ni har. Jag kommer bara ihåg 1 händelse, liten som man var så blev man chockad det är väl därför man kommer ihåg det. Vi hade varit hos kusinerna 50 mill ifrån och vi var påväg hem. Vi kom fram till någon stad och stannade vid blinkfyre och såg en bil framför oss, en brun gammal saab och det var två personer som skrek på varann där i med ett barn där fram. När det senare blev grönt så åkte saaben rakt fram och vi svängde vänster men märkte snabbt att vi körde fel och igentligen skulle köra rakt fram så vi vände och fortsatte rakt fram och fick syn på denna saaben som hade kört in i en lyktstople rätt ordentligt, dom inne i bilen verkade skakade men vid medvetandet och barnet såg jag inte till men kom ihåg att jag tänkte på just barnet.

En annan grej som kanske bara va räcklig för just mig eheh, idiot som man är. Hade åkt länge kanske 20 mil och ville bara hem, alla dessa väg sniglar som ligger på vägen som jag bara vill köra om, så jag fick aldrig någon chans och köra om så jag blev förbannad och gasade på och skulle köra om 3 bilar, grejjen var det att jag hade ingen fri sikt, inte att jag körde om i en kurva utan en backe, vägen lutade ner och jag kände adrelinet pumpa och jag gasade på pedalen och bara hoppades på att de tinte skulle komma nån, men jag klarade mig, idiot som jag är, ska aldrig göra om det. Bilen var också automatare, gasar extremt dåligt.

Har nog inga fler berättelser. Skrek till en polare att hoppa upp i ett träd en gång, sen kunde han inte komma ner, så jag skrek på han, hoppa ner fjolla, så gjorde han det och bröt armen. he, he.

Medlem

Notumforce:
han säger att han kör lagligt under sina turer (han har med budbilen blivit stoppad tre gånger, dock har alla varit hans chef fel, t.ex. körförbud och liknande...)
det är privat som han kör som en idiot (men efter det där med 120 km/h på 50-väg så har han lugnat ner sig)

och det märks, min flickvän har berättat att hon åkt med honom mellan två städer, och då körde han normalt, sedan när han, hon och en tredje (kille) skulle dra och käka pizza så blåser han på som en idiot, för att sedan vid färd hemmåt (bara han och min flickvän i bilen) så kör han normalt igen...
falla för grupptryck? njaa... måste hävda sig inför sina kompisar?... troligen...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

MFC
Medlem

Jag krockade i en korsning där jag körde på huvudled och bilen jag krockade med kom från vänster. Han hade väjningsplikt. Det sjuka är att han kom i 65-70 på 50-vägen och körde rakt ut, jag hann styra vänster (i hans motsatta riktning för att undvika krock) men hann inte så jag kapade hans bakdel.

Jag körde 35-40, det hade snöat och värst av allt är att vi båda hade barn i bilen. Hade inte jag styrt vänster hade jag kört rakt på hans unge.. så korkad som han var och hans agerande efter så kan jag nästan ångra att jag svängde vänster...


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av omega|werzion:

Notumforce:
han säger att han kör lagligt under sina turer (han har med budbilen blivit stoppad tre gånger, dock har alla varit hans chef fel, t.ex. körförbud och liknande...)
det är privat som han kör som en idiot (men efter det där med 120 km/h på 50-väg så har han lugnat ner sig)

och det märks, min flickvän har berättat att hon åkt med honom mellan två städer, och då körde han normalt, sedan när han, hon och en tredje (kille) skulle dra och käka pizza så blåser han på som en idiot, för att sedan vid färd hemmåt (bara han och min flickvän i bilen) så kör han normalt igen...
falla för grupptryck? njaa... måste hävda sig inför sina kompisar?... troligen...

Din kompis verkar ljuga friskt.

Hur kan han skylla på jobbet om han hävdar att han kör lagligt där.

Sen är det hans fel om han kör bil som har körstopp , det är hans skyldighet att se till att kärran är sjusst.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

har väll hänt tre saker som jag kommer på nu.

far krockade med bilen när ja var mindre och åkte med.
en grusväg, smal, och lite för fort, en krök och sen rullgrus+utan ABS.
körde på en saab 9000 tror jag det var eller en saab 900. på sidan, främre hjulet till kofångaren.
gick väll inte så överdrivet fort, max 40-50km/h
men saaben blev skrot. Vi åkte så klart i en Merca så det blev ju knappt repor i lacken nä men lite blev de ju.

för inte alls för länge sen så korkade min mor och min syster.
HEMMA PÅ GÅRDEN.
syrran kom bakanes och mor kom hem ifrån jobbet, syrran bakade på och mor forsatte och köra (fri sikt) och poff de kör på varandra.
varför mor inte stannade och varför syrran blev blind vet jag ej.
fick byta ut grillen och kofångaren på ena bilen, den andre hände inget med. det var dragkroken som blev lite för nära!

det värsta jag har vari med om är när jag sommarjobbade för x antal år sedan.
då sprang vi ut och fick se en stor långtradare ligga på sidan, vid sidan om vägen. föraren hadde klarat sig tack å lov.
men han hadde inte vält med bilen bara för inget, nej utan han hadde krockat med en dam i en saab tror jag det var (förbannade skit bilar?) den bilen var det bara skrot av, och dame där i dog. förare sa att hon köde rakt imot han. galna tant.
en kompi han fram rätt så fort till bilen hon satt i, när han kom fram så levde hon och stöande lite, lyfte sin arm, och sen dog.
skönt att jag själv slapp se det. han är imun imot det mesta.

varje gång jag kör bil så önskar jag att jag får komma fram hel både jag o bil.

en grej, om man tar bort alla förbannade kärringar som ligger i 50km/h på 90 vägarna, och alla gubbar som ligger mitt i vägen och kör så skulle det lösa en stor bit.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

en grej, om man tar bort alla förbannade kärringar som ligger i 50km/h på 90 vägarna, och alla gubbar som ligger mitt i vägen och kör så skulle det lösa en stor bit.

AMEN TO THAT!

Medlem

Eller alla bilförare med ego större än Göran Persson


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

Taxichafförer borde skickas till helvetet, dom kör galnast. Sedan så har vi gubbarna över 70, dessa borde inte ha körkort ALLS. Inte ALLS.

Jag va med om en ganska rolig sak nu.. har en film på det med, fast den är kass, ni får bara lyssna er fram och typ, se det framför er.

Åkte bil, så ser jag en opel corsa komma bakom mig, han kör snabbt och jag ser att han har ett femte hjul i mitten typ.

Jag anar direkt oråd och bromsar in lite, han kommer förbi mig och jag ser att hans bakre ljuddämpare har ramlat av och skrapar mot marken, asså, den skrapar skithögt, och den skrapar inte bra, för den har ramlat av vid fästet, så den hängde bara i en gummiring och om dom kör på ett hål så åker hela avgassystemet rakt upp i bagaget på bilen. Livsfarligt för mig med, eftersom jag va tvungen att åka efter han, försökte filma en del men kameran är inte så bra på filmning.. hur som helst, han åkte i 120 hela vägen och jag hann knappt med, va i en gigantisk uppförsbacke som han inte klara att åka ifrån mig mer. Ska lägga in filmen alldeles strax, det är 3gp så man måste ha quicktime.

Btw, ganska roligt, när jag stod brevid han vid ett rödljus så satt han och hans fru o nån annan typ o bara stirra rakt fram som inget hade hänt.

Edit: Filmerna här.

http://hem.bredband.net/adrbla/Galning.3gp
http://hem.bredband.net/adrbla/Galning2.3gp


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Din kompis verkar ljuga friskt.

Hur kan han skylla på jobbet om han hävdar att han kör lagligt där.

Sen är det hans fel om han kör bil som har körstopp , det är hans skyldighet att se till att kärran är sjusst.

mjoo, att han ljuger till och från är faktiskt ett "problem" (ibland så himla uppenbart att man vet inte om man ska skratta rakt i ansiktet på honom hehe)

den gången han blev stoppad och det var körförbud var att bilen skulle varit besiktat några dagar innan och därmed fått körförbud.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av omega|werzion:
Skrivet av Notumforce:

Din kompis verkar ljuga friskt.

Hur kan han skylla på jobbet om han hävdar att han kör lagligt där.

Sen är det hans fel om han kör bil som har körstopp , det är hans skyldighet att se till att kärran är sjusst.

mjoo, att han ljuger till och från är faktiskt ett "problem" (ibland så himla uppenbart att man vet inte om man ska skratta rakt i ansiktet på honom hehe)

den gången han blev stoppad och det var körförbud var att bilen skulle varit besiktat några dagar innan och därmed fått körförbud.

ok då kanske det var lite grå zon men endå.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Kom på en till grej som hände när jag och min familj semestrade i spanien (kan ha vart italien) för ett antal år sedan. Vi var på väg in till stan när en motorcykel blåser förbi oss i säkert 200 knyck. Föraren var enbart klädd i t-shirt och shorts men hade hjälm. Några minuter senare passerar vi en ambulans som står vid vägrenen, en totalkvaddad båge och en nerblodad människa liggandes i diket.
Vet inte om han levde eller inte...

Såvida Spanien inte har världens snabbaste ambulanser kan jag garantera att det inte var samma snubbe.

Medlem

Kan väl inte kalla detta extremt men det var en makaber upplevelse i lågstadiet.

Det är vinter och det har snöat rejält. Gårdagens slask har frusit till is och är väldigt hal. Innan skolområdet börjar så har vi en spärr, 2 st ledningar i stål så man måste stanna och köra förbi försiktigt (vad kallas dom sakerna?). Jag kommer och går bara 25 meter ifrån stolparna och så kommer en cyklist i högfart (lutar neråt dessutom). Bara några meter innan ställer han sig på bromsen, hjulen låser sig men inget händer. Bam, cykelstyret går under stången och han får stolpen rätt i magen. Han vurpade ordentligt men ställer sig upp och börjar springa mot skolan skrikandes "Jag kan inte andas!". Efter han sprang runt ett hörn så vet jag inte hur det gick än idag.

Inaktiv

Hände en grej för några veckor sedan.
Vi va ungefär vid mariestad och morsan säger ngt som hon alltid säger när vi är ute: "Den bilen kör för långt i mitten" och pekar på bilen framför. Ngn sekund senare hörs det en hög smäll, jag kollar upp och ser bilen krocka med en mötande bil. Man såg allt i slowmotion kändes det som, massa delar som flög. Kollade sen till vänster och såg hon som kört bilen framför. Dörren va borta och hon blega ut genom den. Såg helt borta ut. Hon hade slått runt 180 grader och bilen som kom från andra hållet hade flugit runt bakom oss på ngt konstigt sätt. Vi klarade oss oskadda, men det var väldigt nära.

12
Skriv svar