Feltryck i Spore-manualen upprör

Robot
Medlem
Feltryck i Spore-manualen upprör

Och tyvärr så kommer de gamers som spelar/vill spela Spore böja sig framåt... :\


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem

Vänta här nu, det stog möjligtvis inte EA på framsidan? ...

Medlem
MFC
Medlem

haha

Jag sket i att köpa spelet eftersom jag VET att jag inte kommer hinna spela det, men det är nog det minsta bekymret jag hade haft känns det som.

EA är verkligen den blodsugande vampyren jag hade inbildat mig.. stackars Will Wright.. INTE!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Jag får utslag, jag tål inte EA.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Löjligt att gnälla över allt..spela spelet och håll käften

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Löjligt att gnälla över allt..spela spelet och håll käften

Håller med.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Löjligt att gnälla över allt..spela spelet och håll käften

Gå och lägg dig

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Löjligt att gnälla över allt..spela spelet och håll käften

Känns som att det här är en ganska stor grej som man inte bara kan förbise bara så där. Tror nog många känner sig lurade när dom köpte och trodde dom kunde skapa konton åt hela familjen. Istället får dom bara skapa ett konto och hur kul är det att dela på sånt? Försvinner hela grejen med att skapa nått eget.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Löjligt att gnälla över allt..spela spelet och håll käften

Word


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Löjligt att gnälla över allt..spela spelet och håll käften

Att sälja ngt med en beskrivning som inte stämmer kallas falsk marknadsföring, vilket är olagligt.

Btw #1, om du köper ngt och inte får vad det du tror att du betalat för, skulle du inte bli (minst sagt) irriterad då?

Btw #2, nu utgick jag ifrån att du köpt spelet då du inte gav alternativet "köp inte spelet och håll klaffen" vilket i sin tur skulle ge "spela inte spelet". För om man inte har köpt spelet men ändå spelar det, så har man ingen rätt i att klaga, men det är en annan sak...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ganska klantigt ja

Medlem

De hade säkerligen gjort klar manualen innan de beslöt att det endast skulle vara en skiva per konto.
Ganska vanligt att manualen skrivs klar innan produkten är färdig, och då kan det bli sådana här fel.

Medlem

"you may have multiple Spore accounts for each installation of the game"
Det skulle lika gärna kunnat stå: "you may not have multiple Spore accounts for each installation of the game".
Vilket är ett litet misstag, lätt att missa. Folk är ju bara folk, även om de jobbar för en stor publisher.
För övrigt så är det i manualen, troligen inte något som man läser förens man har köpt spelet, så man lär väl inte ha hört något om flera konton förens då. Visst har man rätt att klaga, men nu har EA kommit ut med en ursäkt, och kommer väl förhoppningsvis att ändra i manualen till nyexemplar av lådorna.

Det är däremot ett litet problem, bara för att man inte har flera konton så behöver man inte använda de saker som resten av familjemedlemmarna gör, enda skälet till att man skulle vilja separera dem är väl om man vill göra massa dickmonsters eller något.

Och för övrigt så anser jag att EA har bättrat på sig en hel del det senaste året, nya VDn har gjort gott för EA.
"Hating on EA is so 2007" som man kan säga.

Medlem

EA slutade förvåna mig för länge sedan, nu blir jag bara mer och mer besviken på dom.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av abbe:

"you may have multiple Spore accounts for each installation of the game"
Det skulle lika gärna kunnat stå: "you may not have multiple Spore accounts for each installation of the game".
Vilket är ett litet misstag, lätt att missa. Folk är ju bara folk, även om de jobbar för en stor publisher.

Mjae. Det är en i sammanhanget alldeles för konstig meningsbyggnad, som dessutom låter alldeles för negativ. "You may have one Spore account for each installation of the game", kanske.

Medlem

EA är en stormakt och därmed beter dom sig som en, sätter sina egna regler och ideer för alla andra, tänker bara på sina egna inkomster osv, fast stormakter faller oftast för dom misshandalr sitt eget folk eller bli aroganta vilket kommer ske här med, folk kommer tröttna tillslut, o jag tror även på det på konsol också

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Hannu87:

Löjligt att gnälla över allt..spela spelet och håll käften

Att sälja ngt med en beskrivning som inte stämmer kallas falsk marknadsföring, vilket är olagligt.

Btw #1, om du köper ngt och inte får vad det du tror att du betalat för, skulle du inte bli (minst sagt) irriterad då?

Btw #2, nu utgick jag ifrån att du köpt spelet då du inte gav alternativet "köp inte spelet och håll klaffen" vilket i sin tur skulle ge "spela inte spelet". För om man inte har köpt spelet men ändå spelar det, så har man ingen rätt i att klaga, men det är en annan sak...

Men den felaktiga beskrivningen får du ju efter att du köpt spelet, alltså visste du ju inte innan köpet att man kunde ha flera konton, men de gick tydligen bra att köpa spelet iaf, så hur kan du då egentligen bli lurad? Och vem fan är så dum som går och tror att man får möjligheten att skapa flera konton med en CD-key när man köper ett spel? Det har aldrig gått.

En missledande manual är enligt mig ingenting att haka upp sig på. När du köpte spelet så bör du ha fattat att flera konton inte skulle gå då CD-keyn är kopplad till ditt/ett EA-konto. Köpte du spelet och visste de men läste att de skulle gå iaf så är väl de synd, men samtidigt ska man aldrig lita på allt man läser.

ptr
Medlem

vad ska man med flera konton till? :/ finns ju flera planeter där alla kan ha sin egna planet med sitt egna djur att leka med?

Medlem
Skrivet av conthox:

Att sälja ngt med en beskrivning som inte stämmer kallas falsk marknadsföring, vilket är olagligt.

Btw #1, om du köper ngt och inte får vad det du tror att du betalat för, skulle du inte bli (minst sagt) irriterad då?

Många spel ändras iofs efter hand med patcher (Ta bara mmorpg som exempel) och oftast är manualen oanvändbar redan efter några veckor. Fullständigt omöjligt att få manualen uppdaterad hela tiden


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Varför spela spore? Kasst spel. Skulle fz varit aftonbladet skulle ni "rasat"...

Medlem

"SMÅBARNSFÖRÄLDRAR RASAR MOT SPELJÄTTENS MANUALBLUFF - Eva, 36: Jag känner mig kränkt"

Inaktiv
Skrivet av andman:

"SMÅBARNSFÖRÄLDRAR RASAR MOT SPELJÄTTENS MANUALBLUFF - Eva, 36: Jag känner mig kränkt"

Framtid hos aftonbladet? haha

Medlem
Skrivet av andman:

"SMÅBARNSFÖRÄLDRAR RASAR MOT SPELJÄTTENS MANUALBLUFF - Eva, 36: Jag känner mig kränkt"

Absolut den BÄSTA jag hört på länge. Jag kan fan känna att Aftonbladet skulle kunna ha publicerat något sådant som du sa. Absolut bästa jag hört mot aftonbladet!
You have made my evening

Medlem
Skrivet av Mahone:

Men den felaktiga beskrivningen får du ju efter att du köpt spelet, alltså visste du ju inte innan köpet att man kunde ha flera konton, men de gick tydligen bra att köpa spelet iaf, så hur kan du då egentligen bli lurad?

Det är sant, fel av mig där.

Skrivet av Mahone:

Och vem fan är så dum som går och tror att man får möjligheten att skapa flera konton med en CD-key när man köper ett spel? Det har aldrig gått.

Oh, du anar inte. Alla som jobbat inom ngn form av affär i vilken branch som helst vet att det finns idioter över allt.

Skrivet av Ankh:

Många spel ändras iofs efter hand med patcher (Ta bara mmorpg som exempel) och oftast är manualen oanvändbar redan efter några veckor. Fullständigt omöjligt att få manualen uppdaterad hela tiden

Nu var det inte frågan om en uppdatering, utan vad som man får på skivan när man köper det kontra det som står på omslaget/i manualen.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av andman:

"SMÅBARNSFÖRÄLDRAR RASAR MOT SPELJÄTTENS MANUALBLUFF - Eva, 36: Jag känner mig kränkt"

Haha OMG jag kommer aldrig mer köpa ett EA spel igen...ever!!


signatur
Inaktiv

kan vara så att jag har jätte fel men:
att undra varför folk blir "upprörda" över detta är som att hälla vatten på brinnande olja....
Då detta klagomål förmodligen kommer fån landet där man kan stämma folk för att kaffe e varmt, skall man väll ändå använda sitt förnuft som som vid alla andra tillfällen.
Ja det e kass att de skriver saker som inte stämmer i manualen men jag tvivlar på att det e första gången det har hänt. (*edit* kanske första gången då det gäller något av denna magnitud, eller vad man nu vill kalla det)

det som är tråkigt är dock att det verkar som om de som skaffar spelet på mindre lagligt sätt verkar ha mindre problem(eller kommer ha vid ominstallationer) än de som köpt det.

Medlem
Skrivet av jihad:

Skulle fz varit aftonbladet skulle ni "rasat"...

Haha... klockrent!


signatur
Medlem

Någon borde avliva det innan det blir värre...
Jag menar de behandlar sina kunder som brotslingar och mer eller mindre belönar att man kopierar för att slippa all shit.
eas good will = -∞

123
Skriv svar