Koppla hunden!

Inaktiv
Koppla hunden!

På eftermiddagen idag var jag påväg till en polare och gick fridfullt längs vägen. Jämte mig gick en hundägare med sin (kopplade) hund. På andra sidan gatan ser man en annan hundägare med sin okopplade hund som får syn på den andra hunden, springer fram för att hälsa, den kommer dock aldrig fram eftersom halvvägs träffas den av en bil och (enligt min analys) bryter nacken och dör omedelbart.
Inte trevligt att se hur hundägaren skrek ut sin sorg och sedan ringde gråtandes ringde hem till sin mor som kom dit på bara några minuter, hämtade hunden och körde iväg till veterinären.
Tycker också synd om bilföraren, han kunde omöjligt ha sett hunden komma farandes (ett buskage blockerar synfältet mot den sidan av vägen).

Så koppla hunden!

Medlem

Mytoman eller verklighet? Vet inte vad jag ska tro om man tittar på när du registrerades..

Medlem

Inte roligt. Men man får fan ha pli på sin hund om man ska ha den okopplad så att den inte gör sånt och stör folk som inte gillar hundar

Medlem

Fy fan vilket cp! Det varkar som om ni gick närta en trafikerad väg. Det var synd om hunden verkligen eftersom den inte fattar bättre man hundägaren borde skjutas!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Mytoman eller verklighet? Vet inte vad jag ska tro om man tittar på när du registrerades..

Elitisk eller bara trög? vet inte riktigt vad man ska tro när man kollar när du registrerades...


signatur

I got a rocket in my pocket.

Inaktiv

Var nära och köra på en hund en gång, kanske inte jätte nära men, 50 väg med trottarer på sidorna där folk gick, en gick med sin hund på ena sidan och en på den andra, och så fick den ena hunden syn på den andra som tur var så hade denna hunden koppel.

Medlem

Vad är det med dig då Video_Mode? Sen får du gärna förklara vad "Elitisk" är.

Medlem

korkat av hundägaren japp.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Qrush:

Vad är det med dig då Video_Mode? Sen får du gärna förklara vad "Elitisk" är.

Elitism på Wikipedia

Inaktiv

Fan vad korkat. Synd om hunden att han har en så korkad ägare och vad som hände. Man borde ha mer vett i skallen än att inte ha sin hund kopplad nära en
väldigt trafikerad väg.

Inaktiv

Kopplar man inte sin hund får man skylla sig själv.

Inaktiv

Asch... Hundägare nuförtiden borde (istället för sina husdjur) dresseras! Och f.ö. borde höga buskar vid kurvor (vilkat jag antar att det var just där?) vara olagliga! Själv har man varit med om liknande situationer, fast då var det inte en hund som blev påkörd, utan jag själv. Och så blev jag faktiskt inte ens påkörd, bara nästan som tur var...

Men hur som helst, det borde finnas lagar för att hundar skall hållas kopplade eller under sträng uppsyn i allmäna områden!!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem
Citat:

Men hur som helst, det borde finnas lagar för att hundar skall hållas kopplade eller under sträng uppsyn i allmäna områden!!

Det finns redan. Exakt vad det innebär är dock inte specifierat och regleras olika i olika kommuner.

Inaktiv

Ja, man bör inte gå med hunden lös längs en trafikerad väg. Det gör jag aldrig, eller i alla fall hemskt sällan (och då med uppsikt över hunden).

Det låter som en jobbig händelse det där, Vectorian.

Inaktiv

Det är en kurva åt andra hållet. Vägarna går typ )(, den som hundägaren gick längsmed kommer bara ut i en glänta precis där och går annars igenom skogen.

Var registrerad innan uppdateringen men har inte orkat omregistrera mig. Har nöjt mig med att läsa.

Men av någon anledning är jag rätt känslokall när det gäller döden. Blir däremot frustrerad över att alla andra är så nere, blir så dålig stämning.

Inaktiv

Vissa hundägare ska fan ha ägare själva, tänker inte bara på det här fallet utan alla lösa galningshundar som hoppar på min gamla pacifist hund, en kick eller fler i huvet på rabiesskiten säger jag bara.

Medlem
Skrivet av Orbek:

Vissa hundägare ska fan ha ägare själva

Gäller inte bara hundägare, utan till stor utsträckning människor utan hund också.

Medlem

Hundar får inte vistas okopplade i skog och mark under hela sommaren pga risken för att de jagar djurungar. Tror det är från 1a mars till sista september eller nåt liknade..Har själv två hundar men jag blir vansinnig på folk som har sina hundar okopplade. Det är dålig stil och förbannat okänsligt mot alla de som är hundrädda.

Medlem

ute skogen har jag inga problem med att hundar är okopplade ,.

Inte så att man skäller på markägaren om en varg eller nått skulle få för sig att anfalla en


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Till 20 augusti är det koppeltvånget gäller.

Hundrädda har lika stor befogenhet att vara rädda som människor som är rädda för folk med utländskt utseende. De får helt enkelt tolerera att på ställen där man inte är tvungen att ha sin hund kopplad så har folk, som har uppsyn över sin hund, inte det. Att det finns idioter som inte har uppsyn över sin hund eller att hundar ibland lallar iväg är smällar man får ta. Det problemet finns inom allt.

1
Skriv svar