PvE-till-PvP-transfers i WoW

Robot
Medlem
PvE-till-PvP-transfers i WoW

det är väl ingen skillnad på pve och pvp server på wow?

Medlem

NU!? ett år efter man slutat spelat!? FAIL!!!

Inaktiv

Det här kommer bli bra

Inaktiv

PvE = Player versus Environment
PvP = Player versus Player

...och Emetic, det gör du också.

Medlem

sak samma..skit spel ändå

Medlem

FAN VA NIIIIIIIICE

Medlem

För er som undrar över skillnaden. Det finns inga direkta barriärer i wow på grund av det stora spelarantalet. Till exempel håller rollspelsservrarna väldigt låg rollspelsklass jämfört med andra spel. Men blizzard har tyckt att spelare på PvE servrar (som inte behöver utstå oändlig gankning i stranglethorn vale till exempel) har mycket lättare att nå högre nivå än spelare på PvP servrar varvid ett byte från PvE till PvP inte varit möjligt.

Personligen tycker jag att detta är en bra sak, för de flesta som spelar började spela innan Paid Character transfer kom till och när man började spela valde man antingen en server eller så valde spelet en åt en. Trist att vara tex först i klassen att spela wow på tex en PvE server och se att sex månader senare spelar alla ens polare på en PvP server och ditt enda val var att skapa en ny gubbe att levla och geara upp. Nu är det nog många som skakar liv i sina gamla klenoder och flyttar dom till sina kompisar

Medlem

Lite roligt att se folk säga att wow suger men ändå går dom in i en wow nyhet och läser och skriver om det.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

det är väl ingen skillnad på pve och pvp server på wow?

jo PVP servrarna har typ fler zoner som man kan pvpa på (world pvp) - tror inte att pve har någon alls faktiskt.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Varför måste folk gå in o hata på varje wow-nyhet...om wow vill förstöra sitt liv med det så låt dom göra det, men det finns oxå dom som kan hantera sitt spelande...


signatur

La la la lag!

Inaktiv

Bra för de som gillar PvP men sitter fast på PvE-servrar och inte känner för att börja om.

Tar en liten evighet att komma upp i lvl på PvP-servrarna när man bli ihjälslagen stup i kvarten. xD Kan inte förstå att folk tycker det är kul... men men

Medlem
Skrivet av ZereCool:

Lite roligt att se folk säga att wow suger men ändå går dom in i en wow nyhet och läser och skriver om det.

Det är för att dom själva spelar, men inte vill erkänna för någon. Då skulle ju dom inte vara lika tuffa längre. Att hata saker är tufft.

Medlem

Jag håller med att folk får fan sluta hålla på att tracka WoW spelar. Skit i nyheten då om ni inte bryr er! Lägg ner jävla småbarn!

Personligen fattar jag inte poängen med att spela det längre. Bara en massa fjantiga skandinaver som jävlas med varann. Jag mötte en bebis som var lvl 70 en gång och frågade om åldern apropå kissåbajs humorn denna gillade. 6 ÅR.....jag sade bara FAIL och loggade ur har inte spelat sedan dess.

Mycket länge sedan.


signatur
Medlem

Hur fasen kan det kosta 168kr för att få göra en transfer??
Att föra över en spelares karaktär från en server till en annan skulle jag tro går på bara några minuter, så timlönen på Blizzard måste vara gigantisk.

Det känns som det är ett ganska kraftigt överpris Blizzard suger ut.
Blizzard är ett dåligt företag. Önskar fler kunde se det.

Medlem

Lite väl dyrt är det faktiskt, men som vanligt dom har 10 miljoner användare och om bara 1 % av dom flyttar gubbs så är det en halv förmögenhet bara det.

Smart men lite sniket och dyrt.

Medlem

äntligen har de insett hur idiotiskt det var att inte tillåta flytt från PvE->PvP.
att det skulle ta längre tid att levla på PvP stämmer, men skillnaden är minimal.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem
Skrivet av BearClaw:

äntligen har de insett hur idiotiskt det var att inte tillåta flytt från PvE->PvP.
att det skulle ta längre tid att levla på PvP stämmer, men skillnaden är minimal.

Beror på. Du kan säkert förlora 24h played på att bli gankad bara 1-60 , sen är det ju GG i outland

Inaktiv

Värt...

50kr (kommer snart;)
Byt kön
Byt hårfärg

100kr
Byt namn
Byt PvP / PvE
Månadsavgift

150+
Spelet
Expansion
Expansion
Köpa account
allt annat
patcher fyllda till bredden med shiat!


signatur

a"C"RED -

Medlem

Bra att dom lägger till den möjligheten, och bra att det kostar några kronor.

själv kommer jag dock aldrig sätta mig fot på en PvP server igen.

Medlem

Nice, flera år försent dock...

Medlem
Skrivet av LeaD:

Jag håller med att folk får fan sluta hålla på att tracka WoW spelar. Skit i nyheten då om ni inte bryr er! Lägg ner jävla småbarn!

Samma gäller konsol människor som gnäller på PC och det motsatta


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Wow borde göras till konsoler, och inte PC. Barnspel hör hemma på KOnsoler


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Inaktiv
Skrivet av Emetic:

Blev du ledsen nu för att jag sa sanningen? Du kände dig tvungen att spela lite häftig inför alla andra?

Rätt patetiskt att bara skriva i en tråd för att få andra att lacka ur. Det är en sak att tycka WoW suger, men du verkar bara inriktad på att trolla.

Faktum är att dina inlägg är barnsliga, vilket enligt dig själv borde betyda att WoW är ett perfekt spel för just dig.

Medlem

Äntligen kan man ganka lowlevels utan att behöva genomlida det själva längs vägen mot lvl 70!

Kan nog var skoj för dom som har lvl 70 gubbar, värdelöst för dom som skapar nya gubbar på servern.

Lätt sätt för blizzard att tjäna en extra slant, att göra PvP servrarna ännu värre än vad dom redan är med ännu fler gankande lvl 70 nissar är smällar man får ta tydligen.

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av Emetic:

Blev du ledsen nu för att jag sa sanningen? Du kände dig tvungen att spela lite häftig inför alla andra?

Rätt patetiskt att bara skriva i en tråd för att få andra att lacka ur. Det är en sak att tycka WoW suger, men du verkar bara inriktad på att trolla.

Faktum är att dina inlägg är barnsliga, vilket enligt dig själv borde betyda att WoW är ett perfekt spel för just dig.

Jag fick ett skoj hotbrev från Emetic också, ganska sorgligt faktiskt. För mycket fritid, tid spenderad på forumet och för lite tid ägnad åt en psykriatisk klinik.

Sitta här och spela allan för att ingen bryr sig om den stackarn i verkligheten.

Medlem
Skrivet av Segas:

Jag fick ett skoj hotbrev från Emetic också, ganska sorgligt faktiskt. För mycket fritid, tid spenderad på forumet och för lite tid ägnad åt en psykriatisk klinik.

Sitta här och spela allan för att ingen bryr sig om den stackarn i verkligheten.

Ett hett jägartips är "anmäl"-knappen ner till höger på inlägg. Det finns rätt aktiva moderatorer här på forumet, ett par av de tidigare inläggen som var olämpliga saknas.

Inaktiv
Skrivet av Segas:

Jag fick ett skoj hotbrev från Emetic också, ganska sorgligt faktiskt. För mycket fritid, tid spenderad på forumet och för lite tid ägnad åt en psykriatisk klinik.

Undrar om det inte är någon annan som kommit åt hans konto kanske. Med tanke på de spel han har i profilen m.m. borde han vara lite mer vuxen i beteendet.

Medlem

Var verkligen på tiden! Har levlat upp gubbar på både PvP och PvE-servrar och aldrig fattat varför man inte skulle kunna flytta sin karaktär mellan servertyperna. Tar lite längre tid att levla upp på PvP bara eftersom man blir påhoppad då och då, men sett till totaltiden så är skillnaden inget märkvärdigt. Däremot jävligt störigt om jag får säga det själv.

Tröttnade helt på att levla upp på Pvp-server, gick över till PvE-servrar och har inte kunnat spela med kompisarna sen dess.

Skrivet av ForrestFox:

Hur fasen kan det kosta 168kr för att få göra en transfer??
Att föra över en spelares karaktär från en server till en annan skulle jag tro går på bara några minuter, så timlönen på Blizzard måste vara gigantisk.

Inte alls säkert att det tar några minuter bara, kan vara en hel del manuellt arbete som behövs bakom. Sen vill de väl också hålla nere antalet transfers för att hålla serverpopulationerna stabila.

12
Skriv svar