Inaktiv

Jag håller med Chief Cloud. Det är 2 helt olika konflikter av helt olika anledningar.

Inaktiv
Skrivet av Sleng Teng:

Nelinho du är en ignorant fool. Hela 911 var en master plan av bush och hans gäng (Illuminati) för att få en anledning att gå ut i krig. Sen hotade USA vårat land med sanktioner om inte regeringen tog ner pirate bay Så snälla är ditt USA. Tycker du borde se lite 911 dokumentärer så kommer du inse att inte allt står rätt till. Liksom vad har hänt efter 911? Först var det Afghanistan, nu Irak (Har dom ens hittat WMD's?) Nu jiddrar dom med Syrien... Som Hideo Kojima tror jag att konstant krig kommer bli en sån stor buisness att den inte kommer kunna gå att stoppa. När USA är klara med Irak och Syrien kommer dom hitta en anledning att hoppa in i nästa arabland...

En mini-dokumentär:
http://www.pentagonstrike.co.uk/pentagon.swf

Men du stödjer väl inte PirateBay på allvar??

Medlem

leveranser av högteknoloiska bomber/vapen har nu genomförts från usa till israel.

som det ser ut nu kan jag bara längta efter ett 3e världskrig.
Usa med allierade mot hela mellanöstern och nordkorea.

nån gång måste vansinnet ta slut.
och när usa är inblandade kan det inte sluta med fred.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Inte när mellanöstern är inblandat heller. Och vilka vill ni ska "vinna" USA eller Mellanöstern?

Inaktiv

Snart kommer väll den dagen då amerikanska befolkningen får ha egna kärnvapen i hemmet för att dom är så rädda hela tiden och då lär det ju inte ta allt för lång tid innan dom spränger sitt kära land i bitar.. Den dagen kommer jag att vänta på


signatur

Rail or Die

Medlem
Skrivet av Nelinho:

Ja men de hotar inte oss!! Jag skrev ju det i ett tidigare inlägg att de enligt min åsikt inte är ett hot mot Europa för det råkar vara så att Sverige tillhör Europa.

Vadå hotar inte oss? USA håller på med vad som kan komma att bli tredje världskriget, USA är VISST då ett hot mot oss. USA är ett hot för alla länder på jorden. Det är på grund av Bush-regimen som oljan stiger i priser, herrn Bush får olja billigare medans folk runt om i världen får olja dyrare. Om USA fortsätter kriga och styra över hela världen så kommer det slutligen bli ett världskrig, vi kommer få problem och har redan problem. Och i ett tidigare inlägg sa du något om att bomba islamisterna, det är inte vanliga religiösa muslimer som håller på med sånt, det är extremister.

typ, Sveriges religion är som sagt kristendomen. Ska USA få utrota alla kristna i Sverige för att pastor Åke Green är mot homosexualitet. Ska vi utrota 90% av asien för att vissa buddister inte är fredliga utan ställer till med problem?
Det är helt fel att skylla på alla som har samma religion som terroristerna, kolla på andra världskriget, så många judar som blev mördade pga fördomar, samma sak händer nu igen. Vad händer då ? VÄRLDSKRIG! Historien upprepar sig.

Inaktiv

Men det är extremisterna vi alla vill åt såklart.

Sen kan du inte jämföra andra världskriget med det här. Hitler var sinnesjuk.

Medlem
Skrivet av Nelinho:

Inte när mellanöstern är inblandat heller. Och vilka vill ni ska "vinna" USA eller Mellanöstern?

Nelinho inget ont menat, men du verkar inte specielt påläst om situationen i mellanöstern.

plus citerat.. måste va de roligaste jag hört haha

Medlem
Skrivet av Nelinho:

Men det är extremisterna vi alla vill åt såklart.

Sen kan du inte jämföra andra världskriget med det här. Hitler var sinnesjuk.

Sen kan du inte jämföra andra världskriget med det här. Hitler var sinnesjuk.[/quote]

bush är inte sinnesjuk? saddam är inte sinnesjuk?
sharon var/är inte sinnesjuk?(han kanske blev normal i koman)

hela bunten borde hamna på psyket.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv
Skrivet av Lash:

Nu är du ute på hal is Lash. Du kan inte jämföra Palestinakonflikten med den i Tjetjenien. Eller har jag bara missuppfattat? Palestinakonflikten är betydligt mer komplex och svårlöst, dessutom så finns det historiska anlag bakom palestiniernas krav, det finns det inte bakom tjetjenernas.

Att en enda människa i världen kan sympatisera med terroristerna i tjetjenien är fruktansvärt. Innan Beslan hade man en viss förståelse för "tjetjenerna", men när man spränger ihjäl 200 barn för "frihetens skull", så tappade de i alla fall mina sympatier.

1. Tror du tjetjenierna lackade ur för att ryssarna ville höja priset på bussbiljetter? Den historiska bakgrunden till krigen i Tjetjenien går långt tillbaka, troligen längre än Palestinakonflikten.

2. De senaste 15 åren har det varit två krig i Tjetjenien följt av ett antal attacker från muslimska grupper med sympatier till tjetjenierna. Jag hoppas att du förstår att operationen i Beslan har mycket liten koppling till det första kriget i Tjetjenien (*).

(*) Innan du belastar tjetjenska separatister för 200 barns död i Beslan tycker jag att du ska gå igenom det material som har samlats ihop från händelsen. Det hela ser mer ut som ett totalt misslyckande från ryskt håll än ett medvetet massmord av terrorister. I en gisslansituation börjar man inte beskjuta det belägrade huset med artellerigranater vilket de Ryska styrkorna gjorde.

Medlem
Skrivet av Natas:
Skrivet av Lash:

Nu är du ute på hal is Lash. Du kan inte jämföra Palestinakonflikten med den i Tjetjenien. Eller har jag bara missuppfattat? Palestinakonflikten är betydligt mer komplex och svårlöst, dessutom så finns det historiska anlag bakom palestiniernas krav, det finns det inte bakom tjetjenernas.

Att en enda människa i världen kan sympatisera med terroristerna i tjetjenien är fruktansvärt. Innan Beslan hade man en viss förståelse för "tjetjenerna", men när man spränger ihjäl 200 barn för "frihetens skull", så tappade de i alla fall mina sympatier.

1. Tror du tjetjenierna lackade ur för att ryssarna ville höja priset på bussbiljetter? Den historiska bakgrunden till krigen i Tjetjenien går långt tillbaka, troligen längre än Palestinakonflikten.

2. De senaste 15 åren har det varit två krig i Tjetjenien följt av ett antal attacker från muslimska grupper med sympatier till tjetjenierna. Jag hoppas att du förstår att operationen i Beslan har mycket liten koppling till det första kriget i Tjetjenien (*).

(*) Innan du belastar tjetjenska separatister för 200 barns död i Beslan tycker jag att du ska gå igenom det material som har samlats ihop från händelsen. Det hela ser mer ut som ett totalt misslyckande från ryskt håll än ett medvetet massmord av terrorister. I en gisslansituation börjar man inte beskjuta det belägrade huset med artellerigranater vilket de Ryska styrkorna gjorde.

1:Jag får be om ursäkt. Jag brukar inte gå in på wikipedia varje gång jag diskuterar faktarelaterad historia. Förlåt.

2: "Palestinakonflikten". Eller Jerusalemkonflikten. Kalla den vad du vill. Kriget om det heliga landet är den längsta konflikten i världen. Samhällen vilar på tron om att jesus levde och korsfästes, vems fel det var, vilka som fick skulden etc. Ingenting är så komplext som kriget om den heliga staden, i det heliga landet.

3: Det som skiljer de båda konflikterna, är folkets inställning. I Tjetjenien, liksom i Baskien, så är självständighetskravet, långtifrån folkligt. IRA(väpnad gren), ETA, och de tjetjenska terroristerna kan inte jämföras med Hamas. I Palestina är suget efter en egen stat större, och mer folkligt, än någon annanstans. Det finns avsevärda skillnader.
Beskjutning eller inte, man tar inte 200 barn som gisslan, oavsett situation. Du kan inte sjunka lägre, när du blandar in ett barn i en personlig vendetta för att få fram ett krav, eller ett mål. Det går inte att försvara.

Medlem
Skrivet av Sleng Teng:

Nelinho du är en ignorant fool. Hela 911 var en master plan av bush och hans gäng (Illuminati) för att få en anledning att gå ut i krig. Sen hotade USA vårat land med sanktioner om inte regeringen tog ner pirate bay Så snälla är ditt USA. Tycker du borde se lite 911 dokumentärer så kommer du inse att inte allt står rätt till. Liksom vad har hänt efter 911? Först var det Afghanistan, nu Irak (Har dom ens hittat WMD's?) Nu jiddrar dom med Syrien... Som Hideo Kojima tror jag att konstant krig kommer bli en sån stor buisness att den inte kommer kunna gå att stoppa. När USA är klara med Irak och Syrien kommer dom hitta en anledning att hoppa in i nästa arabland...

En mini-dokumentär:
http://www.pentagonstrike.co.uk/pentagon.swf

Word, äntligen en vettigt vaken person här inne på FZ.

Detta är bara början på Tredje Världskriget. Näst är Iran och sen kommer helvetet att braka loss. USAs dröm går i uppfyllese. Håll er uppdaterade på www.infowars.com , alla här borde redan veta hur falsk median är, VÄRLDEN ÖVER!

Medlem

mm tyvärr så verkar det nästan som att USA med flit söker sig ett 3dje världs krig
hoppas verkligen att det här sen med en ny president att det blir lite lugnare, USA var ju inge större fel på när Bill styrde, han verkade mera vilja prata än herr Bush.

btw, nått jag skulle vilja se vore en mark invation ifrån USA sida, imot Kina ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av PriMo:

Word, äntligen en vettigt vaken person här inne på FZ.

Detta är bara början på Tredje Världskriget. Näst är Iran och sen kommer helvetet att braka loss. USAs dröm går i uppfyllese. Håll er uppdaterade på www.infowars.com , alla här borde redan veta hur falsk median är, VÄRLDEN ÖVER!

Och vad ska DU göra åt saken då? För jag menar, ett tredje världskrig vore ju inte så kul.

Och hade JAG varit Bush, och om jag nu planerade inför att ta över världen, så hade jag nog sätt till att sidor som infowars ligger nere, precis som, till viss del, intressen gjorde med thepiratebay, för ett tag.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Sluta länka till infowars.com och pentagonstrike.co.uk. Ni slipper skämmas för er själva om några år och vi andra slipper vada genom den typen av disinformation och nonsens som omöjliggör en seriös diskussion.

Skrivet av Nelinho:

Jag tycker vi borde stödja USA och Israel i deras krig mot alla dessa islamister och terrorister. För nu får det fan vara nog. Alltså USA fick massa kritik för att det invaderade Irak, de blev ju attackerade. Av terrorister. Sådana som gör såna grejer som de gjorde mot World Trade Center borde jagas och avrättas.:evil:

Öh, vad har eller vad hade Irak med attacken mot World Trade Center 2001 att göra? Det faktum att du inte har något svar på den frågan ogiltigförklarar ditt inlägg.

Youtube-proffs
Skrivet av IceMan:

mm tyvärr så verkar det nästan som att USA med flit söker sig ett 3dje världs krig
hoppas verkligen att det här sen med en ny president att det blir lite lugnare, USA var ju inge större fel på när Bill styrde, han verkade mera vilja prata än herr Bush.

btw, nått jag skulle vilja se vore en mark invation ifrån USA sida, imot Kina ^^

Ice, om något går fel, och det ser ut att bli ett tredje världskrig.

Då åker du och jag till amerika, och tar hand om Bush på vårat egna sätt, sniperrifle i en bil.

Dom får INTE ta oss, vi måste dö direkt.
Seriöst nu, vi kommer bli kungar om vi kommer undan med det, och helt sjukt kända om vi inte gör. alltså, det kommer nästan stå i bibeln då!

Ja menar, hur svårt kan det va? Han har ju tal på den gräsmattan hela tiden, man borde kunna bara gömma sig någonstans i ett träd eller något.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Namron:

Sluta länka till infowars.com och pentagonstrike.co.uk. Ni slipper skämmas för er själva om några år och vi andra slipper vada genom den typen av disinformation och nonsens som omöjliggör en seriös diskussion.

Skrivet av Nelinho:

Jag tycker vi borde stödja USA och Israel i deras krig mot alla dessa islamister och terrorister. För nu får det fan vara nog. Alltså USA fick massa kritik för att det invaderade Irak, de blev ju attackerade. Av terrorister. Sådana som gör såna grejer som de gjorde mot World Trade Center borde jagas och avrättas.:evil:

Öh, vad har eller vad hade Irak med attacken mot World Trade Center 2001 att göra? Det faktum att du inte har något svar på den frågan ogiltigförklarar ditt inlägg.

det var ju USA som påstog sig att iraq/saddam å alquiada skulle ha haft kontakter, vilket verkar vara långt ifrån sanningen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Citat:

The Israeli Cabinet authorized "severe and harsh" retaliation on Lebanon after Hezbollah guerillas kidnapped two soldiers and killed three others in a cross-border raid Wednesday Israel's chief of staff, Lt. Gen. Dan Halutz, told Israel's Channel 10, "If the soldiers are not returned, we will turn Lebanon's clock back 20 years."

okeeeeej?
satt mig just ner för att läsa på mig om konflikten som pågår nu i libanon och blev djupt chockad när dom säger så här,är 2 fångade soldater och 3 dödade tillräckligt för att bomba ett land(som förnekar att dom ens var inblandade i attacken) 20 år bak i tiden?
och usa skyndar på sina vapenleveranser till detta land? vad fan lever vi i för värld...


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Inaktiv
Skrivet av Tarden:
Citat:

The Israeli Cabinet authorized "severe and harsh" retaliation on Lebanon after Hezbollah guerillas kidnapped two soldiers and killed three others in a cross-border raid Wednesday Israel's chief of staff, Lt. Gen. Dan Halutz, told Israel's Channel 10, "If the soldiers are not returned, we will turn Lebanon's clock back 20 years."

okeeeeej?
satt mig just ner för att läsa på mig om konflikten som pågår nu i libanon och blev djupt chockad när dom säger så här,är 2 fångade soldater och 3 dödade tillräckligt för att bomba ett land(som förnekar att dom ens var inblandade i attacken) 20 år bak i tiden?
och usa skyndar på sina vapenleveranser till detta land? vad fan lever vi i för värld...

Skrämmande

Medlem

Låt oss titta på landet som enbart krigar för pengarna. USA, de krigar inte mot 'hotet' och 'terrorismen', de krigar för vinsten.

USA fortsätter att sälja och producera vapen helt klart, till vilka de säljer till högste budgivare som kan tros hjälpa dom att skaffa $$$ och makt.

Var fanns massförstörelsevapnen i Irak som George W. Bush och vänner pratade om?. Det var aldrig därför USA var där och det var heller inte för att få bort diktatorn från makten pga. att han utövade massmord.
Den riktiga anledningen, oljan var deras mål. Det är också därför att planerar att gå in i Iran.

Hur kommer det sig att det tog så kort tid att hitta Saddam men att inget gjordes åt Osama bin Laden?

Det är bara att inse, USA stöder alla som ger dem vinst. Vare sig det är al-Qaeda, en girig diktator eller Blair och hans parti.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Det är också kul att se Svenska regeringen så öppet kritisera Kuba med flera för deras brott mot mänskliga rättigheter mm.

Men samtidigt sätter de handen för ögat när USA sätter människor i fångenskap utan anledning i Guantanamo lägret. Visst, Sverige har kritiserat men det har endast varit då svenska fångar ska släppas.

Sverige kritiserar flera länder pga. deras dödstraff men när det kommer till USA då lägger man locket på, det finns riktigt många fega länder som inte vågar kritisera USA.

Tro inte att USA är guds gåva och ska rädda världen från "the evil forces" då är man bara jävligt dum.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:
Skrivet av Lash:
Skrivet av Nelinho:

nej, Putin är inte i krig men han diskuterar ju ganska ofta med Bush känns det som

det kan ju diskuteras.. ryska armen har slaktat på ganska bra i tjetjenien i flera år nu och gömmer sig bakom parollen "vi bekämpar terrorism" medans de mer ser sig som frihets kämpar då de vill bli fri från ryssland..

hela Ordet terrorism har ju blivit så jädra vridet.. eller glömmer du att staten Israel bygger på stora delar av terrorism när den skapades? nån som kan komma ihåg historie lektionerna va gruppen hette? iaf skillnaden var att då stog palestinerna som bodde i områdena utsatte för terrorn, men det hör man inte mycket om i dag.. why? kan det vara för de är poker polare med yenkarna?.

aje.. säger då bara de. den dagen den där muf killen får som han vill å vi får med i NATO så säger ja då bara de, går han längt fram i ledet så går ja tre steg bakom...

Nu är du ute på hal is Lash. Du kan inte jämföra Palestinakonflikten med den i Tjetjenien. Eller har jag bara missuppfattat? Palestinakonflikten är betydligt mer komplex och svårlöst, dessutom så finns det historiska anlag bakom palestiniernas krav, det finns det inte bakom tjetjenernas.

Att en enda människa i världen kan sympatisera med terroristerna i tjetjenien är fruktansvärt. Innan Beslan hade man en viss förståelse för "tjetjenerna", men när man spränger ihjäl 200 barn för "frihetens skull", så tappade de i alla fall mina sympatier.

ehm.. du missuppatta nog lite. jämför dom inte. menade mest bara på att putin är lite av en hycklare.

kan ju naturligtvis inte säga va som exakt händer i tjetjenien aldrig varit där. men ska man tro på flyktingar så går dom ganska hårt fram. ofentliga avrättningar systematiska våldtäckter Osv.

återigen bara sett de på media kan ju vara vinklat som allt annat vi blir matad med...

iaf om man nu som jag väljer att tro på vad de säger så vem skulle inte bli smått blodtörstig av att se sitt eget folk bli utsatt för det? säger inte det är rätt men våld föder mer våld *i det flesta fall då*

Pffft... aje en får väll be till jehova att det eviga riket kommer snart


signatur

jepp du gissade rätt! jag är dysslektiker.

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av IceMan:

text

Ice, om något går fel, och det ser ut att bli ett tredje världskrig.

Då åker du och jag till amerika, och tar hand om Bush på vårat egna sätt, sniperrifle i en bil.

Dom får INTE ta oss, vi måste dö direkt.
Seriöst nu, vi kommer bli kungar om vi kommer undan med det, och helt sjukt kända om vi inte gör. alltså, det kommer nästan stå i bibeln då!

Ja menar, hur svårt kan det va? Han har ju tal på den gräsmattan hela tiden, man borde kunna bara gömma sig någonstans i ett träd eller något.

Skulle inte förvåna mig ifall du har FBI/CIA agenter som är påväg hem till dig för att gripa/döda dig atm, hota bush kan inte bli possitivt

Medlem

Lugn nu, de har fullt upp med att jaga sånnadär ohyggligt elaka och kriminella fildelare.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Stödjer du fildelare? Det gör inte jag iaf.

Medlem
Skrivet av Nelinho:

Stödjer du fildelare? Det gör inte jag iaf.

Nej vart skrev jag det? Var en dos av ironi, googla om du vill ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

MFC
Medlem

Den störste terroristen idag är nog George W. Bush..


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

ne -

Däremot kan man säga att kapitalism är den största boven, och i den klubben för inbördes beundran är vi alla med i .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Nelinho:

Stödjer du fildelare? Det gör inte jag iaf.

Nej vart skrev jag det? Var en dos av ironi, googla om du vill ^^

Hahah detta är ett av de mest ironiska inläggen som har skrivits och han tror du menar allvar Purre :D. Brb måste flabba :D.

Inaktiv
Skrivet av Nelinho:

Ja men de hotar inte oss!! Jag skrev ju det i ett tidigare inlägg att de enligt min åsikt inte är ett hot mot Europa för det råkar vara så att Sverige tillhör Europa.

Men herregud. Fattar du inte att alla krig som startar/pågår påverkar oss på det ena sättet eller det andra. Att dom inte är ett direkt hot just nu fattar väl alla. Men kommer vi ivägen för deras storhets vansinne så tvekar dom nog inte en sekund. Men det är klart, Sverige vänder ju kappan efter vinden.

Skriv svar