Wii dåligt val för tredjepartstillverkare?

Robot
Wii dåligt val för tredjepartstillverkare?
Medlem
Wii dåligt val för tredjepartstillverkare?

Inte förvånad där. De flesta som köpte Gamecube köpte den bara för Nintendos spel. Zelda, Mario och Metroid.

Samma gäller väl med Wii. Och den "nya" målgruppen, pensionärerna osv, de är väl nöjda med Wii Sports och köper inget annat.

Inaktiv

Så eftersom många tillverkare slutar ge ut spel på PC pga dålig försäljning, är det inte dags att sluta ge ut spel på Wii då också?

Buio:
Det utbredda piratkopierandet till pc kan också vara en viktig anledning att pc-utgåvor ibland slopas. Helt enkelt för att utvecklarna är rädda att folk skall välja att pirata spelet till pc istället för att köpa det legitimt.

Inaktiv

Stämmer bra. Men samtidigt finns det knappt några tredjepartsutvecklade spel som är bra på wii ändå. Och ja, jag äger en wii.

Inaktiv

Piratkopiering eller inte så är det ändå försäljningen som gäller i slutändan.

Ska bli intressant att se hur t.ex. LucasArts Force Unleashed går på Wii med tanke på att de valt att inte utveckla någon PC-version (med löjliga undanförklaringar istället för att säga rakt ut att det beror på piratkopiering och dålig förtjänst).

Medlem

Tror 3djeparts-stödet för Wii kommer öka och öka ju längre tiden går! Ser redan nu en skillnad mot Gamecube. Att säga att Wii är ett dåligt val för 3djepartsutvecklare är bara löjligt, idagsläget så visst. Men allt fler "unika" Wii-titlar börjar dyka fram från 3djepartsutvecklarna.

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Att säga att Wii är ett dåligt val för 3djepartsutvecklare är bara löjligt, idagsläget så visst.

Wii är inte ny på marknaden nu, och den leder antalet sålda enheter med cirka 50% över nästa konsoll (enligt wikipedias siffror). Räknar man bara USA har den sålt lika mycket som 360.

Då är det väl inte konstigt att man diskuterar försäljning för tredjepartstillverkare när den bäst sålda titeln för dem sålde 80-90 procent sämre än på 360/PS3?

Medlem

Wow vilken extremt bra undersökning. Kontrollera försäljningen av ETT spel och börja dra slutsatser. ._.

Medlem

Jag köper minst ett par spel varje månad. Dock har jag inte köpt ett enda spel till min Wii på ett år nu (förra spelet jag köpte inhandlade jag i början på förra sommaren). Medans jag köper minst ett spel till min PC varje månad, och ofta minst ett spel till min Xbox 360.

Jag vet inte hur ni andra har det, men personligen är jag ganska missnöjd med utbudet till Wii'n.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Jag köper minst ett par spel varje månad. Dock har jag inte köpt ett enda spel till min Wii på ett år nu (förra spelet jag köpte inhandlade jag i början på förra sommaren). Medans jag köper minst ett spel till min PC varje månad, och ofta minst ett spel till min Xbox 360.

Jag vet inte hur ni andra har det, men personligen är jag ganska missnöjd med utbudet till Wii'n.

Det lär väl finnas några som gillar utbudet eftersom det är den mest sålda konsolen denna generation med råge.

Medlem

Siffrorna är från NPD, nordamerika det rör sig om. Källa

De kanske borde kolla på hur många procent av konsollens install base som är intresserade av spelet i fråga. Jag tror att Madden riktar sig mer till amerikanska män 15-35, samma grupp amerikanare som av ren slump tilltalas lite mer av de lite kraftfullare 360/PS3 konsollerna? Någon borde undersöka vart pengaspåret leder, gissar på att någon av de andra konsolljättarna har ett finger med i leken.

Jag skulle också vilja se samma "undersökning" gjord i japan på något Brainage-liknande spel.

Inaktiv

AF08 kanske inte är det bästa spelet för 3e wii partsdel. Tycker det ser väldigt grötigt ut och skiten vill inte kasta bollen när man själv vill det vilket leder till plågsamma hårryckningar

Skrivet av Sebastian Lind:

Buio:
Det utbredda piratkopierandet till pc kan också vara en viktig anledning att pc-utgåvor ibland slopas. Helt enkelt för att utvecklarna är rädda att folk skall välja att pirata spelet till pc istället för att köpa det legitimt.

Offtopic
ZOMG en newbi creware med mindre inlägg än mig!
Välkommen

Medlem

Madden? Är väl bara "fratboys" som spelar det?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv

Wii är väl "ogästvänlig" för tredjeparts tillverkare på så sätt att det inte bara är att porta över sina spel - det krävs mer jobb och nya idéer för att få titlarna bra till Wii.

Inaktiv

inte för att de spelar så stor roll för nintendo just nu... håvar ju in pengar på konsolerna hur som helst..

1
Skriv svar