FZ.tv testar Spore

Robot
Medlem
FZ.tv testar Spore

de va ett tag sen hade till o me glömt bort dessa .. varför har de inte blivit så mycket ?

Medlem

Tycker det var en ganska bra recension

Redaktör

Prof: sommar, semestrar, spelmässor. Vi är en liten redaktion och videorecensionerna tar mycket tid. Men vi kommer leverera mer regelbundet framöver.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Prof: sommar, semestrar, spelmässor. Vi är en liten redaktion och videorecensionerna tar mycket tid. Men vi kommer leverera mer regelbundet framöver.

Mycket trevligt. Bra gjort!

Medlem

Verkar coolt. Bra recension.

Medlem

Gillade inte den här recensionen speciellt mycket.

Speakern kändes tråkig och det här kunde lika gärna varit en recension utav Aftonbladet, 5an, Metro eller liknande.

Kändes också som att det läste rakt av en skriven artikel, och även om språket som används i era text recensioner ofta är bra och ambitiöst så funkar det inte riktigt på "TV".

Gör det mer ledigt, sätt några framför mickarna (kanske t om en kamera) och låt de snacka om spelet istället för att ha någon otroligt stel person med" tv-vänlig röst" (som bara stör sig på för att den känns så tråkig) läsa upp en recension rakt av.

Medlem

Bra recension jag gillar dessa video saker.. för att jag orkar sällan läsa texten om det inte är ett spel som verkligen intresserar mig... då tittar jag oftast direkt på betyget..

Medlem

Bra recension - å coolt spel - har "mobil versionen" på min Iphone ^^


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Trevlig recension av ett kul spel


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Gör det mer ledigt, sätt några framför mickarna (kanske t om en kamera) och låt de snacka om spelet

Håller med detta.

Att låta flera prata och föra en dialog mellan olika vinklar (gärna mellan någon som gillar spelet och någon som inte gillar spelet) är mer intressant och något som inte görs lika bra på papper.

Denna videorecension säger egentligen inget nytt och känns mest som en pappersrecension med en trailer. Dock inte dåligt, men det kan göras bättre

Medlem

Vackert klipp vid 1:47->1:49. Hack i ljudet. =O

Medlem

Bra recension!

Jag förstår inte riktigt den här kritiken mot berättarrösten, jag är så trött på alla dessa klämkäcka recensenter i olika websändningar. Nä, kör på i samma stil och hoppas det blir mera videorecensioner framöver!


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Att låta flera prata och föra en dialog mellan olika vinklar (gärna mellan någon som gillar spelet och någon som inte gillar spelet) är mer intressant och något som inte görs lika bra på papper.

Frågan är om det finns folk, pengar och tid till att göra det så seriöst.

Gillar videorecensionerna, känns skönt att kunna luta sig tillbaka och slippa läsa ett textstycke för omväxlings skull.

Att föra en diskussion med en annan person är en intressant idé, kanske över Skype eller liknande?
Men frågan är som sagt hur mycket tid ni har över till detta.

Antikvitet

Jag säger så här: Vi har hittat ett format på videorecensioner som vi och många läsare tycker om. Vi kommer inte förändra det avsevärt inom den närmaste framtiden.

Vill man ha flera personer, studio, soffa, flera vinklar och så vidare så kan man kolla på de som har det tillvägagångssättet i sina videoproduktioner. Det har inte vi, i alla fall inte nu.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Gött att videorecensionerna är tillbaka. Då slipper man nästan hänga på gamespot och gametrailers

Medlem

Gillade rösten som jag tyckte lät mycket professionell. Väldigt snyggt producerat!

Medlem

Jag tycker detta fungerar bra. Videorecensionen känns ganska ytlig, men informativ. Vill man ha ännu mer information kikar man på textversionen.

Inaktiv

Tack FZ för en bra recension! Riktigt kul att videorecensionerna är tillbaka.

Medlem

Mycket bra recension.

Jag jobbar själv inom radio som radiopratare och tycker Recenten får toppbetyg, lugn, klar och tydlig röst och sen pratar han i lagom takt.

Ha flera personer i en soffa som snackar om spelet gör det hela mer till en debatt och skulle kunna vara på 20-30minuter.

Är inte ett dugg intresserad av att se vem som recenserar, jag vill se ingame videos.

Medlem

Tycker de tär lite synd att spore inte har lagt mer vikt vid de inledande faserna som verkar vara det intressantaste. Är ju själva utvecklingen som är skoj. När man väl är ute i rymden kan man ju lika gärna spela något annat rymdstrategi spel. Så skulle gärna sett mer krut i fas 1, 2 och 3.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Tycker de tär lite synd att spore inte har lagt mer vikt vid de inledande faserna som verkar vara det intressantaste. Är ju själva utvecklingen som är skoj. När man väl är ute i rymden kan man ju lika gärna spela något annat rymdstrategi spel. Så skulle gärna sett mer krut i fas 1, 2 och 3.

efter att ha suttit och spelat lite mer i rymdfasen (kanske kommit halvvägs på min progressbar där) så börjar jag tycka samma sak. Rymden känns rätt trist i min mening. Visst det är coolt när man kan zooma från stjärnsystem till planeter men hela ekonomisystemet känns lite skumt och det blir ganska repetitivt tycker jag. Föredrog nog de tidigare faserna (kände en hint av detta redan i tribe-fasen men ingenting jag fäste så mycket tankeverksamhet vid då man mest sprang igenom den delen)

Medlem

Tanken var ju god, men det ser ju verkligen skittråkigt ut och otroligt barnsligt ut, som ett konsolspel.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem

Trevlig recension, tack


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Trevligt att FZ.tv är tillbaka! Bra recension också, även om jag kanske inte håller med om betyget.

Medlem

Tack FZ att ni har tagit tillbaka videorecensioner. Det är väldigt uppskattat, mycket roligare att höra er prata. Och om Spore dessutom som jag vill bilda mig en bättre uppfattning om

Medlem

Huhu, kollade Fz.wtf nyss, "Bortklippt från FZ.tv: Spore". Kanske borde ha kvar sånt så alla som klagar på att det känns som om ni läser från ett färdigskrivet manus blir glada

Fin videorecension annars \o/

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Gillade inte den här recensionen speciellt mycket.

Speakern kändes tråkig och det här kunde lika gärna varit en recension utav Aftonbladet, 5an, Metro eller liknande.

Kändes också som att det läste rakt av en skriven artikel, och även om språket som används i era text recensioner ofta är bra och ambitiöst så funkar det inte riktigt på "TV".

Gör det mer ledigt, sätt några framför mickarna (kanske t om en kamera) och låt de snacka om spelet istället för att ha någon otroligt stel person med" tv-vänlig röst" (som bara stör sig på för att den känns så tråkig) läsa upp en recension rakt av.

Den gammla klassikern, gör det bättre själv då?


signatur

Nämen!

Medlem

Är det sådär fult? Eller hade maskinen ni spelade in recensionen på ett väldigt enkelt grafikkort?

1
Skriv svar