Vad lyssnar du på?

Medlem
Vad lyssnar du på?

Tjena, tänkte att det vore kul och veta vad ni andra FZare lyssnar på för slags musik.. Har laggt till lite förslag på några.. Själv lyssnar man på hårdrock, punk, "hårdare än hårdrock" och techno..

Medlem

Lite blandat för mig. Lyssnar på rap för att jag är uppväxt med en släkt där nästan alla är gangstrar osv. Men lyssnar också mycket på rock, på mp3n har jag väl just nu lite Soil, Lacuna Coil och sånt.

Medlem

Ok, lyssnade på hip hop ifrån 5an till 7an sen kom punk in i mitt liv.. Dock uppvuxen med rock.. xD

Medlem

Metallica :evil:


signatur

Videomupp

Medlem

lyssnar på det mesta förutom punk och metal, men hip hop är nog det som jag alltid lyssnat på. men lite synd att du skriver 50 cent och eminem, för dem två är så mainstream som det går att vara :P, håller mej till dem lite mer okända artisterna

Medlem

Jag har den något udda blandningen av typ trance (mycket åt euro-hållet, och nej, då menar jag inte e-type! och house och sånt där ni vet). Men den andra halvan av min playlist är mycket 'Ska och skatepunk' (men inte vanlig ordinär punk). Det är ganska så långt ifrån varandra man kan komma, men så lyssnar jag. Fast sen är det inte mycket som går upp mot en riktigt bra Uggla eller Lena PH-dänga
Det enda jag verkligen inte lyssnar på är typ death-metal och hiphop/rnb, klarar bara inte av det


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

Lyssnar på det mesta utom hårdrock, men hiphop är väl det jag lyssnar mest på. Personlig favoritartist är nog Tupac.

Inaktiv

Iron Maiden, The Kristet Utseende och Dimmu borgir är mina typer av band 8)

Inaktiv

Gorgoroth, Gorgasm, Gigantic Brain, Dying Fetus, Lord Gore, Cock And Ball Torture, Fuck... I'm Dead, Vital Remains, Zyklon, Opeth, Vintersorg, Slayer, Neurosis, Behemoth osv. Lite blandat. Hårdare än hårdrock...

Men Throwdown å Hatebreed ibland, å Qntal.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Mest hiphop o reaggae. Dock varken 50 eller Eminem
Har på senare tid glidit mer o mer åt rock/håradre än rock. Är väl lite av en allätare men min mp3disk består dock fortfarande mest av hiphop..


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Hum den där listan känns helt fel för mig, jag är en hårdrockare, jag lyssnar på nästan all sorts rock utom den där poprocken som kommer från amerika, samt att jag lyssnar på en hel del punk också, aja klickade I hårdare än hårdrock då metallica va listad på hårdrock

Medlem

Dream Theater all the way, de är helt enkelt otroliga!

Tool, Shadow Gallery, Sonata Arctica, Toto, Queen, Muse, Evergrey, Masterplan, Pain of Salvation, Porcupine Tree är några av de jag lyssnar på just nu!

Progressive Metal/Rock blir det mycket.

Allt ifrån rock till hårdrock plus diverse härliga soundtracks av soundtracks är det också de lite mer alternativa Silent Hill-spelens som står för största delen av lyssnandet.

Favoritband: Slayer, Pantera, Iron Maiden, Kamelot

Inaktiv

Trance, är jäkligt förvånad över hur många som lyssnar på techno.. AJA


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Främst hårdrock och extremare former av metal. Men jag är ingen ljusskygg insnöad stereotyp, jag kan lyssna på alla former av musik så länge jag anser att det låter bra. Mitt mp3-arkiv är som en enda stor blandning egentligen, men det är dödsmetall och diverse hybrider jag brinner för främst som sagt.

Medlem

Röstade på övrigt även om min uhm "huvudgenre" i brist på bättre ord är metal (eller hårdare än hårdrock i detta fallet) så lyssnar jag mycket på folk, soundtracks, klassiskt och en del reggae. Har till och med blivit en del hiphop (timbuktu) på senaste. Det som går mest i stereon just nu är At the gates, Opeth och Pain of salvation.

Btw, någon som kan upplysa mig, vad som är skillnaden på trance och techno? Är inte speciellt inne på genren men ändå kul att veta.

Inaktiv

Reggae


signatur

Rail or Die

Medlem

Metal (främst death metal), hiphop (inte 50 cent och sån skit dock), trance (psy/goa), reggae, ambient, chillout, drum and bass.

Lite gott och blandat med andra ord.

Medlem
Skrivet av Ophe:

Btw, någon som kan upplysa mig, vad som är skillnaden på trance och techno? Är inte speciellt inne på genren men ändå kul att veta.

Orkar inte dra allt som skiljer dom åt. Men kolla gärna: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Medlem

typ Hårdrock å lustig musik som anna är en bot osv.. sånt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Klickade i allt förutom dansbands musik

Just nu inne på Children of bodom sköna som fan.

annars lyssnar jag mesta på psykadelisk trance typ
encephalopaticys_-_intellectual_homons


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag lyssnar mest på Hiphop, Inte 50 cent dock... Har jätte svårt för hans musik och börjar även tröttna på Eminem... Gillar mest old school och typ underground.... Ibland händer det att jag lyssnar på R&B, Reggae och Soul också men det är inte ofta

Medlem
Skrivet av astie:
Skrivet av Ophe:

Btw, någon som kan upplysa mig, vad som är skillnaden på trance och techno? Är inte speciellt inne på genren men ändå kul att veta.

Orkar inte dra allt som skiljer dom åt. Men kolla gärna: http://www.di.fm/edmguide/edmguide.html

Tackar tackar, bra sida. Verkar som om killen som gjorde den var milt sagt subjektiv, kul att svenskarna är gudar iaf
Kände faktiskt igen en del av det, framförallt Progressive trance (en polare som håller på med det) och Hardstyle (många polare som springer runt och lyssnar på det).
Tyckte väl att trancen för betydligt mer lättlyssnad än technon för en non-elektronic musiklyssnare som migsjälv, framförallt Eurotrance genrerna.

Medlem

mest death/black/industrial/doom/goth metal fast det enda jag verkligen inte kan lyssna på utan att bli tokig är pop(det mesta som spelas på nrj rix fm etc etc) blir verkligen tokig av det och vill slå sönder radion om jag är fast med det


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Inaktiv

Rammstein just nu, sköna såhär på natten


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Medlem

Det har väll blitt rätt mycket deathmetal på sista tiden.
Men annars spelas det rätt mycket rock/metal/punk/ska/reggae och nån enstaka rap artist.

en del country har det också blivit faktiskt. Typ Roger Miller, Johnny Cash.

Medlem

Metal är väl det som går mest i lurarna/högtalarna men jag har kvar en hel del gammal musik från 90-talet som kommer igång ibland när jag bara vill slapna av. Blir även en hel del Ayumi Hamasaki med jämna mellanrum oxå.


signatur
Medlem

Här i grottan lyssnas det mest på hip-hop och reggae. Hip-Hop ska vara hip-hop och inte någon jävla crunk (Lil' Jon) eller gangster(gorilla)-rap (50 Cent). De rappar ju inte ens, de öppnar ju fan knappt munnen. De står ju bara där med sina jävla glitterkedjor, -byxor, -tänder och all den där skiten. Nej fy fan! Det ska vara "riktig" hip-hop.

Hip-Hop med jazzinslag är skönt att lyssna på, t.ex. A Tribe Called Quest, The Roots och Pete Philly & Perqusite. Looptroops grejer sitter heller aldrig fel.

Som sagt, det ska vara "riktigt" hip-hop och inte en massa sån där bullshit som man oftast ser på MTV och liknande kanaler.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Youtube-proffs

Damn, inte en ända synthare här.

Själv lyssnar jag mestadels på synth (70%)
Resten är en blandning av hårdrock, rock, gammal 80tals musik, hip hop, trance och techno.

På synthfronten blir det oftast , Project Pitchfork, Covenant, Apoptygma berzerk, VNV Nation, Depeche, Colony 5 samt lite andra godbitar.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

http://last.fm/user/rpdrake

Ikväll blir det Thåström här i stan.

12
Skriv svar