Vad lyssnar du på?

Inaktiv
Medlem

Ingen som lyssnar på dansband då?

Medlem

50cent är rap inte hiphop


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Äh, same shit different name..

Inaktiv

Allt som går att headbanga till är vad jag lyssnar på! :evil:


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Det mesta som är hårt, men även lite käft/käng-punk och även lite lugnare men inte mindre hårt för det. Blivit mycket progessiv rock dock de sista dagarna. Col ligger varmt om hjärtat ska tillläggas också.

Eller... [http://www.last.fm/user/mullz0n/]

Inaktiv

Lyssnar mest på Synth/EBM/Industri.


signatur

War never changes.

Medlem

Hårdrock, men även andra genrer så länge soundet tilltalar mig. Dock aldrig dansband, hip-hop, rap eller schlagerdynga.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

hårdare än hårdrock, hårdrock och övrigt
då jag lyssnar på det mesta förutom hiphop, rap och techno/trance.

Typ lite bitpop då och då sen band jag inte kan definera som the gorillaz ^^

annars är jag som sagt ganska mycket en allätare. Jag gillar BRA musik helt enkelt


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag lyssnar på allt som faller mig in, alltifrån In Flames till mozart


signatur

Nämen!

Medlem

Från J-pop till "New-age" till Hip Hop till Drum & Bass m.m.

Ganska all-around med andra ord.

Medlem

lyssnar mest på punk/ska/skinhead reggae/rockabilly/lite sillybilly etc... lite namedropping: condemned 84, headhunters, blue bloods, 4 skins, cock sparrer, laurel aitken, desmond dekker, specials, judge dread, etc...

Medlem

E mycket techno och trance för tillfället... Lyssnar mycket på den GRYMMA radiostationen NERadio

Inaktiv

Nationalteatern lyssnas det också bra mycket på.

Vi Fortsätter Spela Rock'n'roll Men Vi Håller På Att Dö!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Hmm, skinhead reggae? Om det ska vara nått med skinhead/vikingarock så ska det ju klart vara Pluton Svea, Odium, Ultima Thule och HEL...

Inaktiv

Muse, Spelmusik, Bitpop, Radiohead. Mansun. Vill lyssna mer på hård mörk "drumnbass cut-beat breakbeat grindcore drumnbass electro" :>

Inaktiv

Lyssnar mest på Metal av den extema skolan. Men lyssnar även på Jazz, blues, reggae lite 70 tals funk, soul mm.

Försök att få tag på lite musik från jazz pianisten Keith Jarrett, speciellt improvisations konserten i Köln. Det är så jävla skönt.
Eller Skivan; Jazz på ryska av Jan Johansson

Medlem
Skrivet av Qrush:

Hmm, skinhead reggae? Om det ska vara nått med skinhead/vikingarock så ska det ju klart vara Pluton Svea, Odium, Ultima Thule och HEL...

mm, lite trevligare reggae... kan hålla med om thule, och deras sidoprojekt headhunters är riktigt bra... de andra kan vara skoj att lyssna på pga deras patetiska texter, men inga höjdare, och åsikterna är ju helt åt helvete...

Medlem

Jo, men gillar hur dom hanterar gurorna..

Medlem

har aldrig ansett att nån utav dom är särskilt skickliga musiker...

Medlem

Har väl tre direkta favoritband: The Clash, Queens of the Stone Age och Popsicle.

Har en del skivor jag helst inte slänger i stereon så ofta eftersom de betyder alldeles för mycket, som Marit Bergmans "From now on EP", Jeff Buckleys "Grace" och Streetwaves "This is the midnight EP".

Andra riktigt, riktigt bra band och artister jag lyssnar på är Pearl Jam, Alice in Chains, Mark Lanegan, Elliott Smith, Ryan Adams och The Cure.

Medlem

Just nu Social Distortion och Lars Winnerbäck. Lugn sommarmusik helt enkelt


signatur

En styck signatur.

Medlem
En klassiker

Skraekoedlan - El Monstro

Bra jävla grejjer


signatur
Releasehästryttare
Medlem

Lyssnar på det mesta men beror på vad jag gör, sitter och och kodar blir det mest Metal, Synth och EBM (mest FLA), lirar jag spel blir det ofta spelets musik, men suger den så kanske jag lyssnar på något annat.

I övrigt så beror det mesta på hur jag mår. Kan bli allt från Enya till Slayer alltså...

Medlem

Mest olika varianter av metal. (Symphony metal, folk metal, powermetal, melodic death metal osv.)

Men även annan musik. Det viktigaste för mig är att musiken huvudsakligen går i moll.

Hip hop och liknande skit väljs bort.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

12
Skriv svar