Fotoprojekt - Jag och mitt tv-spel.

Inaktiv
Fotoprojekt - Jag och mitt tv-spel.

Hej!
Jag heter Markus Brandefelt och är fotograf. Nu är det dags för ett nytt fotoprojekt och den här gången handlar det äntligen om tv-spel!.

Allt från gameboy till 360 och dator. Här vill jag gärna täcka in många plattformar. Här pratar vi istället favoritspel, spelminnen etc. Bilder på din/dina konsoller och på dig när du spelar etc. Alla som ställer upp får självklart bilder.

Målsättningen är en bok.
För smakprov på tidigare grejer jag gjort: www.brandefelt.com

Medlem

Coolt, tror jag har läst om din bok i någon tidning kommer inte ihåg var. Har nog rätt många bilder när jag dampar vid xboxen :D.

Medlem

Gah, om man bara hade en kamera värt något att ta bilder med:P

Men något spelminne ska man nog kunna leta upp


signatur

Videomupp

Medlem

tips, skaffa någon som fixar en bättre hemsida åt dig. Om du inte redan hade tänkt på det. Lycka till med att hitta bra bilder iallafall

Medlem

Vill du ha bilder mailade till dig eller hur hade du tänkt dig? Jag har nog några jag skulle kunna dela med mig av.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Kul med lite svar!
Jag ska förtydliga, det är alltså jag som kommer att fotografera folk när de spelar på sin konsol.

Jag bor i Stockholm så det är i första hand där det är mest aktuellt, men jag kommer eventuellt göra en del resor i landet också.

Drunken_monkey_boxer: Jag tar gärna emot tips på hur min hemsida kan bli bättre.

Medlem

Tja, om du ska semestra i Sälen eller hälsa på i falun är du välkommen att komma förbi


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

tips, skaffa någon som fixar en bättre hemsida åt dig. Om du inte redan hade tänkt på det. Lycka till med att hitta bra bilder iallafall

Jag hitta bara ett litet fel med den och det var att det inte gick att kopiera mejlen. Men annars funka den riktigt bra som sagt inte mycket innehåll.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Kom ner till götet så kan du få knäppa av ett par stycken.
jag ser rätt kul ut då jag spelar tydligen


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

nostalgi... har ett kort på mig och min kompis när vi varvat ett svårt nes spel när jag var liten men vart den är har jag ingen aning :/

MFC
Medlem

höhö, synd att man lagt spelandet nästan på hyllan (förutom lite oblivionani ibland..).. gura för hela slanten nuförtiden jue!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Kul idé, lycka till med detta

Inaktiv

Jag har ändrat lite på projektet. Nu fotar jag bara tjejer/kvinnor som spelar. Boken kommer fortfarande heta något i stil med "Mitt tv-spel och jag". Det blir kul att driva lite med folks fördomar och förväntningar. "Va! Inga killar?"

Hör av er!

Medlem

hua, nu börjar du göra mig nervös nästa steg? mindre kläder? :X
ta det lung nu mannen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det som kommer driva mest med folk är när du presenterar en bok med 5 bilder/tjejer i

Nä, men mer allvarligt; är det fortfarande så att folk generellt tycker att tjejer och datorspel är märkligt, eller något uppseendeväckande? Jag känner till en hel del, och har spelat i klaner med en del, även om det naturligtvis är en överrepresentation av killar.

Inaktiv

Jag tror det kommer bli runt 15 st i boken

Jag tror inte att folk tycker det är märkligt eller uppseendeväckande. Hade jag märkt projektet "Tjejer som spelar" så hade det varit en annan sak, men eftersom det kommer heta något allmänhet, kanske "vi spelar tv-spel" så tror jag de flesta blir förvånade. Även du hade nog räknat med lite bilder på killar. Jag hade gjort det.

Medlem

Jo, det hade man ju gjort. Som sagt, de flesta som spelar är ju killar.

Vad är det som gör boken intressant enligt dig? Vilket syfte fyller den?

Inaktiv

Jag tycker boken blir intressant av flera anledningar. Dels för att den driver med folks förväntningar och fördomar och dels för att tv-spel inte uppmärksammas tillräcklgt. Sen har vi hela grejen med att det blir ett tidsdokument. För 30 år sedan hade ingen tv-spel. Hur ser det ut om 30 år? Kommer dagens maskiner vara bortglömda och skrotade, eller kommer t.ex 8-bits retro vara lika stort?

Inaktiv

Din idé om bara tjejer är väldigt rolig. Men just FZ-forumet känns välidgt Tjej-snålt =/

Jag hoppas ni sörjer med mig :<


signatur

Dr. SkruMp <3 #komsi

Medlem

Jag tycker det låter som en kul och rolig idé.

Lycka till med ditt project och skriv gärna en rad när din bok finns ute för allmän beskådning.


signatur

Konsol is tha shite, pc naah crap

Inaktiv

Liten uppdatering. Nu har jag fotat 8 st i åldrarna 13-46. Min förläggare gillar bilderna han sett och vill ge ut boken under våren!

Medlem

Hehe, grattis^^ Måste fråga, var det någon från FZ med i bilderna?


signatur

Videomupp

Inaktiv

Tack! Jag glömde skriva att jag siktar på att ha runt 15 st i boken så den är lite mer än halvklar. Än så länge ingen från FZ...

Medlem

Jag kräver att någon med FZ t-shirt eller liknande är med i bilderna ffs!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Medlem

låter kul skall följa detta.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem

Kul idé, jag såg något liknande på 1337 där de intervjuade en fotograf som tagit bilder på MMO spelare och deras virtuella motsvarighet, det var ett ganska nice kollage av bilder faktiskt.

Lycka till med boken


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Nu är bokkontraktet påskrivet. Boken kommer att heta "Game on!"

Någon som vill vara med?

Känner ni någon som är 50+ som spelar?

Medlem

återigen, nån med FZ t-shirt eller liknande MÅSTE vara med ju!
så ragga upp folk på 50+ som ni känner och spelar, tvinga på dom t-shirten och kalla dit fotografen!
Tyvärr känner jag ingen som är 50+ och spelar, sen har jag inte heller en FZ t-shirt :/


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv
Skrivet av fotokungen:

Jag har ändrat lite på projektet. Nu fotar jag bara tjejer/kvinnor som spelar. Boken kommer fortfarande heta något i stil med "Mitt tv-spel och jag". Det blir kul att driva lite med folks fördomar och förväntningar. "Va! Inga killar?"

Hör av er!

Tycker du har fördomar om folk som har fördomar.

12
Skriv svar