Medlem
Skadestånd?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,859568,00....

Detta är vansinne. Varför så höga skadestånd? Pengar gör ingenting ogjort. Tycker det hela är larvigt.

Är detta mål ett tecken på att straffen gällande sexbrott faktiskt fått en liten höjning? Tycker denna dom var relativt uppfriskande. Varje fall är unikt, det är på tiden att ekarna i rättsväsendet frånfaller lite i sin slaviska dyrkan av diverse praxis.

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,859568,00....

Detta är vansinne. Varför så höga skadestånd? Pengar gör ingenting ogjort. Tycker det hela är larvigt.

Är detta mål ett tecken på att straffen gällande sexbrott faktiskt fått en liten höjning? Tycker denna dom var relativt uppfriskande. Varje fall är unikt, det är på tiden att ekarna i rättsväsendet frånfaller lite i sin slaviska dyrkan av diverse praxis.

Vad denna liraren får betala i skadestånd är det som stör dig med hela situationen?
De skall överklaga hörde jag på radion - hur fan kan man slå dels en ung tjej och en äldre dam medvetslösa, klä av dem in på bara skinnet och lämna dem i snön medvetslösa? Chanserna är fan större att de överlever ett knivöverfall - solklart mordförsök.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

evh
Medlem

Varför ska man låta samhället betala miljonbelopp till dessa svin? Pedofiler och våldtäksmän ska hängas med pianotråd därefter brännas. Punkt slut! kostar ingeting, dessutom blir alla glada.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Inaktiv
Skrivet av evh:

Varför ska man låta samhället betala miljonbelopp till dessa svin? Pedofiler och våldtäksmän ska hängas med pianotråd därefter brännas. Punkt slut! kostar ingeting, dessutom blir alla glada.

Word!


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Medlem

jaaaaa! bränn dom! weeeeeeee
....


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

Jag hade kunna betala en kula åt honom istället. Så jäkla mycket lättare och billigare.

Inaktiv

jag tycker skadeståndet är rätt litet, har du blivit skadad för livet är 150-200 tusen rätt lite. Sen skriver aftonbladet att det är vi skattebetalare som får betala, men till brottsofferjuren betalar typ alla som blir dömda för våldsbrott, även småsaker.

Medlem

evh, Flakkz, Tarden, astie - Den kostar mer att avrätta en fånge än att ha dem inlåsta tro det eller ej. Den circus som måste rullas igång innan man kommer till avrättning är mycket dyrare än man tror. Att bara ta ut den dömde på bakgården och sätta en kula i nacken vore ju billigt förståss men en land som opererar så vi ni nog inte bo i någon av er...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

evh, Flakkz, Tarden, astie - Den kostar mer att avrätta en fånge än att ha dem inlåsta tro det eller ej. Den circus som måste rullas igång innan man kommer till avrättning är mycket dyrare än man tror. Att bara ta ut den dömde på bakgården och sätta en kula i nacken vore ju billigt förståss men en land som opererar så vi ni nog inte bo i någon av er...

Nej för tusan, bara släpa ut dom bakom hörnet, trycka av och dumpa skiten i en sjö.

URK
Medlem
Skrivet av evh:

Varför ska man låta samhället betala miljonbelopp till dessa svin? Pedofiler och våldtäksmän ska hängas med pianotråd därefter brännas. Punkt slut! kostar ingeting, dessutom blir alla glada.

oj vi råkade ta dej istället för pedofilen och hänga dej samt bränna ner dej. för vittnet tog fel. men det gör väl inget.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av evh:

Varför ska man låta samhället betala miljonbelopp till dessa svin? Pedofiler och våldtäksmän ska hängas med pianotråd därefter brännas. Punkt slut! kostar ingeting, dessutom blir alla glada.

oj vi råkade ta dej istället för pedofilen och hänga dej samt bränna ner dej. för vittnet tog fel. men det gör väl inget.

Precis, Urk. Det har hänt flera gånger i USA att man avrättat folk som visat sig vara oskyldiga.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av URK:
Skrivet av evh:

Varför ska man låta samhället betala miljonbelopp till dessa svin? Pedofiler och våldtäksmän ska hängas med pianotråd därefter brännas. Punkt slut! kostar ingeting, dessutom blir alla glada.

oj vi råkade ta dej istället för pedofilen och hänga dej samt bränna ner dej. för vittnet tog fel. men det gör väl inget.

Precis, Urk. Det har hänt flera gånger i USA att man avrättat folk som visat sig vara oskyldiga.

Tragiskt, dock är det några som har haft tur och har bevisats vara oskyldiga precis innan avrättningen. Tänk vilken lättnad :).

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

evh, Flakkz, Tarden, astie - Den kostar mer att avrätta en fånge än att ha dem inlåsta tro det eller ej. Den circus som måste rullas igång innan man kommer till avrättning är mycket dyrare än man tror. Att bara ta ut den dömde på bakgården och sätta en kula i nacken vore ju billigt förståss men en land som opererar så vi ni nog inte bo i någon av er...

var ironisk, kanske inte nog tydligt. borde kanske ha lagt till några ......... eller lite mer weee burn burn burn burn weeeee.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem
Skrivet av Chief Red Cloud:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,859568,00....

Detta är vansinne. Varför så höga skadestånd? Pengar gör ingenting ogjort. Tycker det hela är larvigt.

Är detta mål ett tecken på att straffen gällande sexbrott faktiskt fått en liten höjning? Tycker denna dom var relativt uppfriskande. Varje fall är unikt, det är på tiden att ekarna i rättsväsendet frånfaller lite i sin slaviska dyrkan av diverse praxis.

Hm jag vet inte om jag tycker det är så mycket jag...
I de två fallen där han dömms för mordförsök så är skadeståndet 200 respektive 300 000 kronor ca. För de övriga är det ca 20 000. Det var någon som bara fick runt 8000 kr i skadestånd för. Han ska ge henne 8000kr för att han våldtog henne.. jag tycker nästan det är en kränkning i sig... Det är ju ingenting...

Men sammtidigt så kan man ju undra.. det är ju inte så att han någonsin kommer kunna betala den här summan. Varav staten får rycka in.. och det är fel tycker jag... låt den "stackarn" leva på vatten och bröd då till han betalat för sig. men det är ju ändå lite som i USA där man har rättegångar för att besluta om en dömd ska få 30 extra år utöver sina redan 450 års fängelse...

Jag är inte så insatt i Hagamannens dommar och sådär men vad jag menar är att det är alldeles för mesigt i sverige fortfarande.. 14 år är ju inget alls för det han gjort, och all den rädsla han spridit. En sån människa har enligt mig inte rätt att komma ut igen!

Inaktiv
Skrivet av Famest:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av URK:
Skrivet av evh:

Varför ska man låta samhället betala miljonbelopp till dessa svin? Pedofiler och våldtäksmän ska hängas med pianotråd därefter brännas. Punkt slut! kostar ingeting, dessutom blir alla glada.

oj vi råkade ta dej istället för pedofilen och hänga dej samt bränna ner dej. för vittnet tog fel. men det gör väl inget.

Precis, Urk. Det har hänt flera gånger i USA att man avrättat folk som visat sig vara oskyldiga.

Tragiskt, dock är det några som har haft tur och har bevisats vara oskyldiga precis innan avrättningen. Tänk vilken lättnad :).

Jajo på ett sätt kanske, men har du suttit i fängelse i 30 år och väntat på att dö, även fast du vet att du är oskyldig så är det väl inte jättelajbans att komma ut sen, inte så lätt att anpassa sig om vi säger så..


signatur

When I'm not here, people die.

evh
Medlem
Skrivet av URK:
Skrivet av evh:

Varför ska man låta samhället betala miljonbelopp till dessa svin? Pedofiler och våldtäksmän ska hängas med pianotråd därefter brännas. Punkt slut! kostar ingeting, dessutom blir alla glada.

oj vi råkade ta dej istället för pedofilen och hänga dej samt bränna ner dej. för vittnet tog fel. men det gör väl inget.

Hört talas om bevis? Våldtäkten på Ersboda blev Hagamannen inte fälld för pga brist på bevis. Dessutom var kvinnan säker på att det var han.

Sen skrev jag inte "Misstänkta pedofiler och våldtäksmän" utan pedofiler och våldtäksmän.


signatur

What Seems To Be The Officer Problem? Randy Marsh

Inaktiv

evh, du kanske vill kika lite på en dokumentär som svt tidigare sänt, som handlade som det sk fallet ulf.

i övrigt hänvisar jag till tidigare inlägg på det förra forumet, som ni inte längre kan läsa. pilutta er!


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Bränn dom på bålet!!

Inaktiv

Här är lösningen: låt han vara testforskningssubjekt. Man kan ju hoppas att det händer samma sak som med dom där stackars fattiga studenterna i england för ett tag sen där deras kroppar börja se ut som auberginer. 500 spänn per test tycker jag han kan få tills han betalat av.

Inaktiv

Han har ju en hjärnskada... inte hans fel ju.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

Oj då säger du det, han kanske ska bli frisläppt då? Och bli granne med dig kanske?. Nä men då ska han inte sitta i fängelse utan på rättspsyk. Men tror det skulle vara bra terapi med mitt förslag ändå.

1
Skriv svar