Identifiering av växt

Medlem
Identifiering av växt

Okej, alltså förra veckan pallade jag inte diska. Sköjlde ur allt lite snabbt och lät det stå i fukten. Äckligt? Bara lite
Men idag så skulle jag ta tag i det och såg till min förvåning dessa små plantor växa ur vasken. wtf?!
Vad säger ni? Växer det rosor i min vask? Har vi någon på forumet som är insatt i den svenska vaskfloran?

Det här kan inte vara bra...

Inaktiv

Solros!!!!!111


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Inaktiv

.....jag finner inte ord

Inaktiv

jag brukar själv lämna kvar disk en längre tid.
men efter detta skräck exempel så ska jag nog ta o diska..typ nu!

Inaktiv

herregud va äckligt
Pluspoäng för fint foto dock!

Inaktiv

Berätta för Aftonbladet, du hamnar i tidningen. De skriver om vad som helst.

Inaktiv

"Den nya vaskväxten CHOCK-sprider sig igenom svergie! ÄR DIN VASK INFEKTERAD? GÖR TESTET PÅ SIDA 3!"


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

^^. Men för att vara seriös, jag känner sannerligen igen växten men kan inte komma på namnet. Dock så är det en i min släkt som är sån där, ja hon håller iaf på med blommor och hon kan typ skitmånga namn. Ska fråga när hon kommer hit(vilket hon troligen gör idag)

Medlem

Haha, detta gjorde min dag.

Låt din disk ej bli bestående. Synd att det inte var Vallmo eller dylikt, kunde du startat en business.

Inaktiv

Groddar? Cannabis? Vallmo?

Inaktiv

Vettefan vad det är för växter. Jag har också växter i min lägenhet. Dom växer ut från väggen och golvet :). Jag har snackat med bovärden....men han gör inte ett skit.
Ska ladda upp bilderna när jag kommer hem.

Medlem

Vallmo och cannabis är rätt lätt att odla eftersom det är bara att skrapa av frallan, respektive slänga lite fågelfrö omkring sig. Dock så får man väl oftast fel vallmo från frallorna om man nu vill göra opium. Dessutom tror jag inte att opium-vallmo-odling i vasken är någon lukrativ affärsidé. Jag menar, en vacker dag kommer amerikanerna och napalmbombar dig.

Hursomhelst lyckades jag med samma sak på den tiden jag var student, utan att lämna disk, så du behöver inte känna dig ensam och lessen iaf.

Inaktiv
Skrivet av m0rfar:

Vallmo och cannabis är rätt lätt att odla eftersom det är bara att skrapa av frallan, respektive slänga lite fågelfrö omkring sig. Dock så får man väl oftast fel vallmo från frallorna om man nu vill göra opium. Dessutom tror jag inte att opium-vallmo-odling i vasken är någon lukrativ affärsidé. Jag menar, en vacker dag kommer amerikanerna och napalmbombar dig.

Hursomhelst lyckades jag med samma sak på den tiden jag var student, utan att lämna disk, så du behöver inte känna dig ensam och lessen iaf.

Värst vad du kunnde da 8)


signatur

Rail or Die

Medlem

Låt de växa sig större nästa gång De där är ju bara groddblad, svårt att se vad det är.

Inaktiv

Jo, nog är det någon sort av groddar! Och så himla äckligt är det nog inte, skulle jag tro. I värsta fall kan du upprepa det där och starta en egen grodd-odling och sälja till folk, dvs så länge du inte säger HUR du odlar dom!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

Medlem

Precis som med allt annat Dreadnaughty, precis som med allt annat...


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Youtube-proffs

Vet inte var de växer ifrån, men en gång när jag diskade så kom det fram någon matbit som hade en sån halv cm lång växt på sig. Men att de växer ut från din vask betyder bara en sak, kaostiksoda. Det fräser bort den REJÄLT!

Vill gärna ha en dokumentation!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Flakkz: Vore inte helt fel med en solros, men det är nog inte det heller. Något annat måste ha fröat av sig där.

Chief Red Cloud: Men vallmofrö kan det mycket väl vara! Mina favoritbullar och rostmackor är alltid täckta med massor av frön. Ju mer desto bättre

Modemis: Jag skannade bladen. Har ingen digitalkamera Tack ändå för pluspoängen!

Hypnosos: Aftonbladet var utanför min dörr idag. Längre än så kom de inte

Polish: Jag har plaströr i köket. Är osäker på om jag vågar köra med Kaustiksoda. Klanteri och fel dosering kan leda till oönskat läckage/vattenfall under diskbänken (har jag hört).

Nu skall jag röka bladen.. baj baj

Medlem

Hamster - Även jag hade en stadig hög med halvsunkig disk i köket, efter att ha sett din post var den borta rätt fort kan jag meddela... Växtliv i slasken *Brrrr*


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Haha den här var bara för tufft. Om man väntar med att ta bort groddarna så har du ju chansen att få tallriksmodellen utan att köpa grönsaker

Medlem

vad fan, jag vill också ha blommor??? hur jag än försöker så växer inget i min lägenhet... inte ens från vasken ...

Medlem

Ja jag kommer iaf diska upp min hög imorrn... fan ta dig! ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

SeniiL: Det brukar väl heta "Tack"?

misaer:
Inte ens i vasken!? Otroligt
Plantorna här hemma har dött och återuppstått väldigt många gånger.
Men nu senast gick det helt åt skogen med Fikusplantan (tror i.a.f. att det är en fikus). Stammen blev mjuk och ruttnade förmodligen innifrån. Fanns en hel del vatten i den också. Vart kom det ifrån förresten? Jag som vattnar så sällan...
Händig som man är så sågade jag av det som fortfarande var grönt och tryckte ner delarna i krukan. :>

Plastväxter kanske vore något.

Castor: Kul att jag kunde motivera dig lite

Fardion: Du får gärna komma förbi och äta upp de gönsaker (eller gröna saker) som ploppar upp ur vasken, men jag avstår helst

Medlem

ostmjuk hamster: skulle kunna ge mig fan på att plastväxterna också skulle dö... på ett eller annat sätt... fast om man började odla seriöst i vasken så :D...

Inaktiv

Det är nog ingen fara att köra Kaustiksoda om man är rädd för att det fräter sönder avloppet, tror det bara fräter på organiskt material och det reagerar kraftigt med kontakt av aluminium !beware!
När vi nu redan är inne på växter så såg jag att det växte nån form av alger i polarens toalett så när man spolade så kunde man se dom svaja och hans handfat stank av kattpiss för där pissade katten.
Va ett tag sen jag va där om man säger så =/

Inaktiv
Skrivet av ostmjuk hamster:

Händig som man är så sågade jag av det som fortfarande var grönt och tryckte ner delarna i krukan. :>

Plastväxter kanske vore något.

Haha! Du är min hjälte, efter att ha dödat en kaktus är jag mottaglig för alla tips :\


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

1
Skriv svar