Diablo 3 är mer fart och mindre text, säger Blizzard

Robot
Diablo 3 är mer fart och mindre text, säger Blizzard
Medlem
Diablo 3 är mer fart och mindre text, säger Blizzard

Bra grejer

Inaktiv

Ack, ack, ack. Förra spelet var ju tragiska och monotona "bonka tomtar och troll i ultrarapid" under 99.9% av speltiden och 0.01% gick till dialog. Skämmes, blizzard!

Medlem

Precis vad jag ville se o höra angående Diablo 3, vilket jag har stora förhoppningar på


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Låter bra det här, nu längtar jag ännu mer:D

Medlem

"Ja, vi tar storyn ur ett rollspel".

Bra grejer?
Okay, Diablo är kanske mer hack'n'slash med rollspelselement, men fortfarande. Hur mycket ska man "dumma ner" för att det ska passa Den Stora Massan?

Medlem

Åhoh, undra hur mycket whine de blir i forumet nu.

Medlem

Mår illa bara man hör de typiska orbajseriet som "fast-paced combat", bara "epic storyline" som saknades...

Storyn btw, är ju hälften av ett rollspel. Tar man bort det så blir det inte mkt kvar. Hur kan _mindre_ text göra ett RPG _bättre_ ?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mindre text, mer dialog är väl bara bra för ett RPG eller? Att det är en talande dialog istället för textbaserad ser jag bara som ett steg i utvecklingen från 90-talet.


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

'never backing off'? låter som att det kommer att bli löjligt enkelt.. typ nått i stil med bf2 där vapnena är genomruttna för att alla ska kunna springa igenom värsta striderna och överleva och känna sig som hjältar..

Inaktiv

Äsch... bara onödigt o säga så mycket innan man har testat det.

Medlem

bara att höra av ordet ''fast paced'' får mig att må illa,

dåligt iniativ av blizzard, men jag blir inte förvånad, diablo serien har alltid varit ett hack and slash spel jämnfört med riktiga RPG's

Citat:

We realised there are some people who don't like story and they don't want alot of dialogue, säger Wilson i intervjun. We don't give them that. [...] If anything we look at the amount of text in Diablo 2 and go 'wow, those are long monologues, they're not very interesting

minns inte att Diablo 2 hade så låååånga monologer eller dialoger, och så måste jag erkänna att det var själva storyn som gjorde spelet intressant för mig, känns som dem gör spelet meningslöst om dem ska ta bort story byggandet

Medlem

vaddå... diablo serien har aldrig varit om "never backing off" ... det var ju inte rakt på precis... det är ju finnessen om att cirkulera sina fiender och gå på och undvika. När han säger "never backing off" låter det som Katana sade som ett löjligt enkelt spel...

Annars när det resoneras kring "mindre text" är det nog, helt enkelt färre monologer och lite mer dialog. Fast själv fann jag monologerna i d1 och d2 hur sköna som helst, var som lite sagoberättande om varje del. Vilket är definitvt intressantar imo. istället för att ha dumma dialoger för att jag ska få reda på hur världen står till...

Inaktiv

Jag vill gärna att Diablo 3 ska berätta MYCKET, hoppas inte på några billiga 10sek berättande per gång. Jag vill gärna ha en djup storyline, TitanQuest+ImmortalThrone var hyffsat bra på det, jag tycker iaf att TQ+IT är den värdiga klonen efter Diablo serien.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Värst vad korkade många verkar vara som helt har missat det faktum att Diablo aldrig någonsin varit ett renodlat RPG utan ett hack n' slash RPG med fokus på fart och action. Så vad är problemet?

Inaktiv

Najs, men det har ju alltid varit såhär väl? xD

Inaktiv
Skrivet av erge:

Värst vad korkade många verkar vara som helt har missat det faktum att Diablo aldrig någonsin varit ett renodlat RPG utan ett hack n' slash RPG med fokus på fart och action. Så vad är problemet?

Ja, det är ju verkligen urkorkat att göra väsen av sig när man är missnöjd med något. Tänk om det man är missnöjd med ändras? Tvi, hemska tanke!

Inaktiv

bra bra


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem

Låter inte så lovande men vi får väl se.
Tycker storyn i diablo alltid varit bra och en stor del i varför man spelade vidare. Hade inte gillat det lika mycket om det bara var hack n slash utan backstory.

Tycker inte det var för mycket text heller.

Aja får hoppas på det bästa

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av erge:

Värst vad korkade många verkar vara som helt har missat det faktum att Diablo aldrig någonsin varit ett renodlat RPG utan ett hack n' slash RPG med fokus på fart och action. Så vad är problemet?

Ja, det är ju verkligen urkorkat att göra väsen av sig när man är missnöjd med något. Tänk om det man är missnöjd med ändras? Tvi, hemska tanke!

Det är ju missförstånd, diablo 2 var iaf "never back off" så fort man fick lite skills bakom sig, dom cirkuleringsmoment som fanns då det plötsligt blev svårt var oerhört irriterande, inte utmanande på rätt sätt.

Bra att dom kortar ner monologerna något och gör spelaren iaf _lite_ inblandad. Kanske går att föra fram storym genom nått annat än 5-6 dialoger totalt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Diablo har väl aldrig varit tungt storydrivet RPG? Att göra det mer hjärndött är väl negativt fast det är dumt att uttala sig om något man inte spelat själv.

Medlem

Lite story har ju aldrig skadat.

Medlem

BUUÄÄÄÄÄÄ!!! JAG VILL JU HAA TEEEXT!!!

Kan ni spara gnället tills ni ser resultatet?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av HinduTimes:

BUUÄÄÄÄÄÄ!!! JAG VILL JU HAA TEEEXT!!!

Kan ni spara gnället tills ni ser resultatet?

Lika gärna som man kan spara prisandet av det tills man sett resultatet. För övrigt är det ju för sent att gnälla då.

Medlem

asa vem klagar på texten? alla man pratade med kunde man ju klicka förbi så varför ta bort för dom som vill läsa så?


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Kanske kukar in extra mellansekvenser istället vilket blizzard alltid haft en förkärlek till. EOD.

Tror folk missförstår vad de säger här nu - i tidigare intervjuer har Boyarsky (lead designer) vad jag minns pratat varmt om att det finns betydligt mycket MER fluff att tillgå i form av dialoger, bakgrund etc än tidigare, men de satsar starkt på att det fortfarande ska vara en valmöjlighet och inget de tvingar på spelaren. Som tidigare, fast utökat. Exempel (från [http://www.gamebanshee.com/interviews/diabloiii2.php] som har mer bra skit om hur de vill utöka storyelementen):

Skrivet av Leonard Boyarsky:

The main way we do this without interfering with the hack-and-slash gameplay is by making it opt-in -- if you don't care about the story, or if you?re replaying the game and have already seen the story elements, the game will still be fun, but if you do care about it, the story will bring a whole extra level of involvement to the game experience.

A central feature of this philosophy is making as few quests as possible mandatory, but having a wide variety of interesting side quests and random quests to play through if you want to. We are also doing a lot with scripted sequences and books that you can read in the game, but once again, you can completely avoid these things if they don't interest you.

Klagar folk förresten på att Diablo hypas med"fast paced combat"? Vill ni att det ska bli ett segt jäkla KotOR eller?

Edit: Många edits nu med fixar, men jag hittade i samma intervju nu detta som verkar rätt svart-vitt:

Skrivet av Leonard Boyarsky:

We're concentrating more on the story this time around, but not at the expense of the action. One of our main goals is to not force the story on the player -- it's there if the player wants it.

Boyarsky kan sin skit - han har på sin meritlista flera av de spel som har världens bäst uppbyggda storys och världar.

Inaktiv

Skall bli nice med ett nytt, hjärndött hacknslash man kan spela efter ha blivit utslängd ifrån krogen. bort med dialog, ge oss mer grind! vem behöver behöver spel som stimulerar något annat än giriga behov av lvl och items.

(edit)
Jag är helt seriös.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

"Ja, vi tar storyn ur ett rollspel".

Bra grejer?
Okay, Diablo är kanske mer hack'n'slash med rollspelselement, men fortfarande. Hur mycket ska man "dumma ner" för att det ska passa Den Stora Massan?

helst så mycket att de slipper spela..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Diablospelen är inte rollspel.

Dock så blir det säkert ett bra spel.

12
Skriv svar