Diablo 3 är mer fart och mindre text, säger Blizzard

Medlem

tycker det ska vara som 2an - där var lagom text - å Voice acting ftw ^^


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Låter jävligt vettigt Monologerna är så jävla trista och oengagerande i Diablo2.

Medlem

Att ta bort monologer och göra spelaren mer engagerad i dialogen låter bara bra tycker jag. Men vi får se var det landar i slutändan. Än är det långt kvar tills spelet landar i butik.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Avstängd

Jag tycker det låter bra. Var det någon som spelade handlingen i Diablo 2?

(^ Retorisk fråga.)

Medlem

Mycket text i diablo 2? Tänker dom på något annat spel eller? Första gångerna jag lirade igenom spelet lyssnade jag på alla dialoger och titta på alla filmer. Tyckte det var i minsta laget.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Storyn i Diablospelen känns inte spec relevant, man är där för att banka skiten ur monster

Avstängd

Du menar nog monologer.

Jag lästa aldrig någon text, fast när jag skaffade det var det i och för sig inte för handlingen utan bara för actionmomentet.

Nä, jag tycker att det känns lite drygt att stå och läsa en massa text på en dator när man istället kan lyssna på dem. Deras monologer var ju inte heller särskilt interaktiva.

Medlem

Jäklar vad vilsen jag är. Vad är skillnaden på monolog och dialog? Är det så att en dialog är en konversation mellan 2 personer eller fler och en monolog är när någon läser upp något?


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Jäklar vad vilsen jag är. Vad är skillnaden på monolog och dialog? Är det så att en dialog är en konversation mellan 2 personer eller fler och en monolog är när någon läser upp något?

jaa

Medlem

Äsch! Och jag som in i det längsta hoppades på att dem skulle göra det till ett gammalt hederligt textadventure.

Medlem

Som många redan påpekat tycker även jag att handlingen i D2 är i minsta laget. Det enda man såg av den/brydde sig om den var ju i filmsekvenserna mellan akterna?


signatur
Medlem

Problemet med Diablo 3, Fallout 3, Red Alert 3 och StarCraft 2 är att pga deras arv, så KAN DE INTE. INTE. INTE. Misslyckas, oavsett vad kommer i stort sett alla se mellan fingrarna och tycka det var bra p.g.a att deras föregångare var utomordentligt bra spel. Folk är fanboys längst in, så är det bara!

Men jag hoppas, och jag hoppas att jag kan veta det också, att alla dessa spel blir superduperuberbra!

Medlem

Undra hur många det är som verkligen har lirat D2?
När du har varvat spelet för den 100 gången så är du jävligt trött på quest text och cut scenes. Diablo är och förblir en hack&slash du varvar, varvar och åter varvar bara för att det är så jäkla kul att döda fi och samla saker. Storyn är kul det första varvet.

Inaktiv

Det är bra att Blizzard tar bort mer text. Snart kan de konkurrera med spel som Progress Quest som också tagit bort onödig text.

Medlem

Var grymt negativ när jag började läsa artikeln men ändrade mig mot slutet.. tycker själv dialogerna var långa å tråkiga i 2an..

Medlem

Förstår inte det jobbiga med monologerna i D2, det är ju bara att hoppa över om man inte gillar det? Dessutom är dom ju inte såå långa heller.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Förstår inte det jobbiga med monologerna i D2, det är ju bara att hoppa över om man inte gillar det? Dessutom är dom ju inte såå långa heller.

Precis.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:

Förstår inte det jobbiga med monologerna i D2, det är ju bara att hoppa över om man inte gillar det? Dessutom är dom ju inte såå långa heller.

Kan ju slita ut tryckfingret. Till skillnad från när man grindar runt i resten av spelet. Diablo 2 två slet ut min ctrl-tangent på tangentrbordet jag hade då för att jag vägrade "always run".

Medlem

kanonbra ju, mindre läsning och mer krossande. detta ser jag fram emot.


signatur
Medlem
Skrivet av blesserad:

Tänk om det man är missnöjd med ändras? Tvi, hemska tanke!

Ja för det gick ju så himla bra när folk klagade på grafiken, så ditt missnöje lär ju säkert få Blizzard att tänka om

Som sagt, Diablo är hack and slash. Ni som vill ha dialog och skit får vända er till Bioware.

Medlem

tycker ju att det är ändå roligt att läsa storyn bland sakerna som händer runt omkring och just om personerna,, tyckte de va bra att de va så mycke text i D2

Skrivet av dosman:

Det är bra att Blizzard tar bort mer text. Snart kan de konkurrera med spel som Progress Quest som också tagit bort onödig text.

Ta bort allt jävla klickande också så är de snart där!

Medlem
Skrivet av asdf2:

Undra hur många det är som verkligen har lirat D2?
När du har varvat spelet för den 100 gången så är du jävligt trött på quest text och cut scenes. Diablo är och förblir en hack&slash du varvar, varvar och åter varvar bara för att det är så jäkla kul att döda fi och samla saker. Storyn är kul det första varvet.

Är det svårt att trycka på ESC?


signatur

STEFFE?!?

Medlem

Gaah.. spela Angband istället.. Ingen text i quest alls, du hittar på dina egna quests. Fienden har minst lika bra AI som Diablo 2 och det är 100 levels som är unika varje gång.
Massor av loot och monster

Inaktiv

Det vore perfekt om de gjorde storyn mer inbakad i själva spelandet så både inlevelse och action ökar.

Medlem
Skrivet av RazorShard:

Äsch! Och jag som in i det längsta hoppades på att dem skulle göra det till ett gammalt hederligt textadventure.

Skrivet av dosman:

Det är bra att Blizzard tar bort mer text. Snart kan de konkurrera med spel som Progress Quest som också tagit bort onödig text.

Sköna kommentarer i den här tråden, kan bara hålla med!

Nej, vill man ha mycket story och karaktärer så ska man spela de gamla BioWare / Black Isle / Interplay spelen!

Inaktiv
Skrivet av Alarcron:

Problemet med Diablo 3, Fallout 3, Red Alert 3 och StarCraft 2 är att pga deras arv, så KAN DE INTE. INTE. INTE. Misslyckas, oavsett vad kommer i stort sett alla se mellan fingrarna och tycka det var bra p.g.a att deras föregångare var utomordentligt bra spel. Folk är fanboys längst in, så är det bara!

Men jag hoppas, och jag hoppas att jag kan veta det också, att alla dessa spel blir superduperuberbra!

tänkte bara nämna att i fallouts fall, så är inte fallout 3 det första försöket att göra det i 3D, det kom till konsol X antal år sedan och fick riktigt usla betyg, men det är sant till en viss grad det du säger.

och så länge jag får hjärndött hack n slash med taskig B story (som jag älskar) så e jag nöjd.
bara jag slipper all denna jäkla mmo skit sörja, det måste vara det bästa med diablo spelen, det känns som ett mmo på social nivå men man slipper de hemska vänte tiderna (afk members,queues etc)

Medlem

Det är ju precis vad de som spelar Diablo-spelen vill ha? Ingen text och en jävla massa monster som tål en skill!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

12
Skriv svar