Spore upprör kristna *

Medlem

Som sagt tycker dom inte om evolutionen får dom göra ett eget spel som reflekterar deras bild, jävla idioter.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Dom borde ta till sig utav det religiösa sättet att kriga på i Spore, med hologram och annat och inte skjut vapen eller svärd.

Ja, dom borde spela bibel aventures istället och gräva ner sig i en djup grop


signatur

Mirrors are more fun than television

Skrivet av ptr:

jag visste att jag skulle läsa den här nyheten Att inte folk växt ifrån religion än :S

Hahaha ja man kan ju tycka det. Kristendomen är en sekt ute efter att sko sig på andras bekostnad.

PS!Hmm undrar var EliasN är han borde ju läsa en sådan här nyhet.


signatur
Medlem

Tror mer på Family Guys verison av hur allt skapades. Gud Tände eld på sin fis som exploderade till miljarder av sjtärnor *asg*.

Sålänge Religion finns på våran jord som kommer det aldrig va fred

Medlem

Måste kännas jobbigt för de kristna att någon inkräktar på deras område. Det är ju hemskt att barnen får lära sig evolutions teorier istället för indoktrineras med adam och eva.

Trams.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Problemet är för mycket fritid.

Medlem

Men Spore borde ju vara det perfekta spelet att representera "intelligent design"?!
Man skapar ju själv allting som en "Gud", i vissa fall mindre intelligent men än då.
Eller är det rymddelen som skaver i den kristna stjärten?

Inaktiv

Hm... undrar hur många det är som inte vet om att de är kristna? Döpt i svenska kyrkan? Ja, då är man kristen. ;P

Att vara troende är inte samma sak som att vara kristen/tillhöra kristendomen.

Medlem

"...riktad mot barn för att lära dem om evolution istället för kreationism eller intelligent design."

Jo det är jävligt intelligent att sätta en sekretavlösande kroppsdel precis ovanför munnen så skiten rinner rakt in i munnen.....
(citatet har jag stulit, men jag tycker det är lite småkul)

Jag börjar bli så jävla trött på troende personer som ska försöka trycka ner sin tro i halsen på mig/oss.
Har själv en svåger och svägerska som är kristna och dom har inte försökt med detta förut. Men av någon anledning så har dom dragit igång nån typ av "vår-syn-på-världen-is-tha-shit-kampanj" mot mig och min fru.
Har även insett att dom och flera i deras bekantskapskrets (Pingstkyrkan) är smygrasister så det bara sjunger om det. Ska inte dom möta alla människor med öppna armar?
Jävla hyckleri!
Tror nog jag ska uppvigla folk till ett "evolutions-jihad" (ett motsägelsefullt ord, jag vet) och rensa världen från alla dessa idioter.
Men då skulle jag inte vara bättre än dom.

...usch så förbannad jag känner mig nu!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Kristna? Inte FAN representerar personer/organisationer som säger sådan skit Kristna! De är Kristna Fundamentalister eller Extremister! Inte "kristna"... V.G. ändra. :]

Bara för att det finns idioter så ska inte hela kristna kyrkan få skit.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Inaktiv

Är väl bara att inte spela spelet om man nu har nått emot det..

Medlem

annars så är det bara för dom att inte bry sig?

Medlem

fan typiskt amerikanska kristna som ska muppa loss dem behöver inte spela spelet om dem har så mkt att klaga över det.

Medlem

Jahapp då var man 10 kronor rikare, bara visste att det här skulle ske... så jävla komiskt.

Skrivet av Shimo:

Bara för att det finns idioter så ska inte hela kristna kyrkan få skit.

Man kan vända på steken också, bara för att kristna kyrkan finns så behöver inte alla idioter få skit.

Hmm bara nu inte blixten slår ner i mig nu...AJ


signatur
Medlem
Medlem

Okej om man gnäller, men att skapa en hemsida för just det syfte att gnälla på ett spel? Då har man för mycket fritid.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Skrivet av Phat:

Puh, denna trista debatt om "intelligent design". Kristna högern i USA lobbar ju som bäst för att den ska ersätta evolutionsteorin även i skolorna. Det är inte bara i Afghanistan som det vimlar av talibaner...

Apropå intelligent design: http://science.slashdot.org/article.pl?sid=08/09/09/2211216

Hur långt tid tar det innan vi människor skapar fungerande populationer av designat liv i exprimentsyfte?

Medlem

Sådana här människor skrämmer mig.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Hm... undrar hur många det är som inte vet om att de är kristna? Döpt i svenska kyrkan? Ja, då är man kristen. ;P

Att vara troende är inte samma sak som att vara kristen/tillhöra kristendomen.

Vetifan om jag håller med.
I princip alla i Sverige är isf kristna. Jag är döpt men klassar mig inte som kristen , precis som typ alla jag känner och någonsin umgåts med. Dopet är väl bara mer av en tradition.

Har aldrig gillat religion och alltid trott på evolutionen.

Inaktiv

Jag vet att det är idiotiskt att ge sig in i en religionsdebatt på nätet, men here goes.

ATT det här händer förvånar mig inte det minsta, men att händelsen publiceras på fragzone är minst sagt märkligt. Jag antar att gruppen som framfört kritiken har Amerikanskt ursprung och jag kan ärligt talat inte förstå varför det är intressant för en svensk spelcommunity vad en, förvisso högljudd, men för kristendomen långt ifrån representativ grupp tar sig till.

Hur många kristna grupperingar i Europa tror ni skriver under den här kritiken? En liten hint kan ju vara att Big Bang-teorin som verkar vara populär att vifta med som antikristen tes framfördes av en jesuitpräst...

Inaktiv

Att dom aldrig ger sig? Kristna har stått på min hatlista som #1 i snart 1 år nu, men om de ska hålla på såhär, blir hatet mot dem ännu större. Hur orkar dom egentligen? Jag vill förbjuda all religion som har med "gud" att göra, speciellt kristendomen.

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

Att folk orkar hålla på ? Det är ett jävla spel kristna jävlar, låt det vara.

Varför säger du så där då? :S

Lugna ned dig istället. Folk har rätt till klaga!

Medlem

allvarligt.. vem fan tror på adam och eva.. lägg ner skiten

Medlem

Men va fan vad folk gnäller hela tiden


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv
Skrivet av spoj4n:

allvarligt.. vem fan tror på adam och eva.. lägg ner skiten

Nejmen då kan du isåfall berätta hur hela världen kom till. Jag tror att vi blev skapade av Gud.

Du kan ju isåfall berätta vad vi människor är och vad vår planet är? Är vi en slags bakterie?

Sluta snacka skit om kristendomen och lär dig att folk har rätt att ytra sig. Tycker att Fz crew får hålla koll på denna tråd.

Medlem

Det finns en del indikationer på att sidan är ett skämt. Jag har inte och orkar inte kolla men i hans/henns text så finns det tydligen flera citat från Rick Astleys sånger. Låter inte som en seriöst kristen hemsida...

Medlem

Spore upprör mig.

Inaktiv

Man kan vara säker på en sak, dessa fundamentalister har aldrig varit förmål för någon "intelligent design".

En annan rätt vanlig föreställning är att jorden är rund. Borde de inte ge sig på den propagandan? Ja just det, det har dom ju gjort redan. Galileo fick ju inkvisitionen på sig för sina hädiska irrläror. Dagens inkvisition utgår från USA, komiskt nog.

Amöbor.

Inaktiv

Ahem.. Läser man antispore.com ordentligt hittar man den här texten:

But the Bible teaches us that God was not done with man. For we were His creation and He then spoke to Noah in Genesis 8:21-27 after the flood. ?
21. The LORD smelled the pleasing aroma and said in his heart: ?Never again will I curse the ground because of man, even though every inclination of his heart is evil from childhood. And never gonna give you up.
22. ?Never gonna let you down.?
23.?Never gonna run around and desert you.?
24. ?Never gonna make you cry.?
25. ?Never gonna say goodbye.?
26. ?Never gonna tell a lie and hurt you.?
27.?Never truly believe anything you read on the Internet. There will always be cases of Poe?s Law.?

Antispore = fejk
Lite smårolig "hoax" ändå...

Skriv svar