Helium - så skoj som det verkar?

Medlem
Helium - så skoj som det verkar?

Funderar på att köpa lite helium att ta fram för komisk effekt på diverse tillställningar. Men är det värt pengarna (förutsatt att man har ett barnsligt sinne för humor) och lika effektivt i verkligheten som på film?


signatur

Aj, dina ögon!

Inaktiv

Nog är de roligt med helium men ta de bara försiktigt, känner en som vart medvetslös och slutade andas när han lekte med helium. Men se bara till att andas vanlig luft imellan åt så är de ingen fara, han tog helium konstant.


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Medlem

Hur ball röst snackar vi här? 400 kr-ball?


signatur

Aj, dina ögon!

Youtube-proffs

Var kan man köpa helium någonstans överhuvudtaget?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

kombinationen helium och lustgas, det ni!

Medlem
Skrivet av Polish:

Var kan man köpa helium någonstans överhuvudtaget?

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...


signatur
Medlem
Skrivet av noaxark:

Hur ball röst snackar vi här? 400 kr-ball?

Hur mycket får du för 400 spänn då? det kanske inte är värt för 1 "snack dos" men om det är rätt mycket så är det nog värt det rösten blir iaf helt pshycho

Haha såg denna "För ett fullskaligt luftskepp a la Hindenburg krävs knappt 800 000 flaskor. Kontakta kundtjänst för paketpris och leveranstid."


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Youtube-proffs

kanske är värt det, känns skumt o köpa sånt o sitta och andas bara

Fast det kan va riktigt ballt iofs.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

För 400 kronor får han en tub som kan ta 30 ballonger, alltså VÄLDIGT mycket helium, man skulle ju dö om man tar för mycket i sig. Så den är värt det, kan användas många gånger också :). Tänk bara på att inte ta för mycket i dig, jag svimmade av helium en gång på en fest och vaknade senare på kvällen och märkte att jag var på sjukhuset. Mina vänner trodde jag hade dött :|. Men för att göra en lång historia kort, fyfan vad kul det var med helium ^^.

Inaktiv

När ni ändå håller på så kan ni ju prova med tändare också, så kanske vi får läsa om er i Aftonbladet imorrn


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Måste köpa och prova alltså.. xD

Medlem
Skrivet av Qrush:

Måste köpa och prova alltså.. xD

Räcker ju med en ballong annars Malmöfestivalen snart så det blir massor med gratisballonger med helium

Medlem

Helium är en outtömlig källa till ren glädje.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Stod och sjöng lite inne på Punkt i Västerås, om nån av er vet vad det är, för några år sedan! det var uppskattat!

Med helium då ofc ^^


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

det enda farliga med helium är ju att den tränger bort syret.. så se till å inte hiva massa helium hela tiden utan andas lite mellan
det är för övrigt ganska jävla kul, särskilt ihop med förfriskelse

det roligaste är att man skrattar åt sig själv för det låter så jävla dumt, och SKRATTET låter så jävla dumt att man skrattar ännu mera.. osv.. ond cirkel


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Youtube-proffs
Skrivet av prikk:

det enda farliga med helium är ju att den tränger bort syret.. så se till å inte hiva massa helium hela tiden utan andas lite mellan
det är för övrigt ganska jävla kul, särskilt ihop med förfriskelse

det roligaste är att man skrattar åt sig själv för det låter så jävla dumt, och SKRATTET låter så jävla dumt att man skrattar ännu mera.. osv.. ond cirkel

Snarare en god cirkel ^^

Blev sugen på att köpa de nu


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

Ja fy fan, helium är nog en av dom roligaste substanserna som går att få tag på nu för tiden! Fasen... Nu fick jag f.ö. lust att skaffa lite själv och andas in!


signatur

I would rather be infamous than not famous at all!

1
Skriv svar