Robot
Facebreaker

Yikes. Vilket jäkla namn detta spel har. Redan där får man veta att spelet handlar om att förstöra någons ansikte. Det känns lagom ödmjukt och trevligt.

#ea-sports-freestyle


Medlem
FZ svingar nävar i Facebreaker

Facebreaker demot sög verkligen.

Nä, tackar vet jag Super Punch Out. Bästa boxningsspelet någonsin!

Medlem

Jag har inte testat spelet så jag skall inte uttala mig kring huruvida spelet förtjänar denna sågning eller inte men efter att ha läst speltestet är jag inte alls övertygad om att det rör sig om ett skitspel. Läsningen var lite som att lyssna på tjejer prata om varandra bakom ryggen, inga direkta påhopp men välriktade småpikar och dolda motiv bakom varje uttalande.

Skrivet av Tomas Nilsson:

Men ? där slutar plusen. Spelet är fjantigt, på många sätt. Här är några:

*De dåliga skämten

*Boxarnas repliker

*Speakerrösterna, som låter som Trey Parker (South Park-skaparen) när han gör narr av andra speakerröster

*Tjejerna som visar upp en skylt med vilken rond det är och samtidigt fnittrar och visar rumpan lite väl tydligt

*Många (alla?) av låtarna på soundtracket

En tecknad karaktär visar för mycket av rumpan?Vem bestämmer om ett skämt är kul eller inte? Om musik är tilltalade eller inte? Vad är dåligt med replikerna, det är ju inget debattspel? Och namnet, facebreaker, är det verkligen något att anmärka på?

Som sagt jag vet inte om spelet är bra eller inte men allt som sades vara dåligt med spelet i detta test (exklusive de begränsade möjligheterna att styra sin boxare) verkade passa mer i svensk damtidning eller i missionsskyrkans veckobrev.

Våldsam titel, för mycket naket tecknat, southpark och dåliga skämt. Detta hade höjt betyget i min bok.

Med vänliga hälsningar från någon som avskyr när man jämför nya spel med 8-bitar nintendo och tycker att det nya är dåligt och det gamla är bra. Underskatta inte nostalgi och dess krafter, PunchOut var kul då och har haft sin tid, denna tid är dock förbi. Tack och lov.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

har endast testat demot och inte har jag läst recensionen. tycker det inte är värt att läsa om ett sånt skitspel

Trekant - högt slag
Fyrkant - mittemellan
X - Lågt slag
Det är något sånt, typ 3 olika knappar, skitspel

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

JMed vänliga hälsningar från någon som avskyr när man jämför nya spel med 8-bitar nintendo och tycker att det nya är dåligt och det gamla är bra. Underskatta inte nostalgi och dess krafter, PunchOut var kul då och har haft sin tid, denna tid är dock förbi. Tack och lov.

Jag älskar moderna spel. Jag spelar mer spel nu än vad jag gjorde förr. Jag pissade inte på Facebreaker för att det är nytt, jag sa att demot sög för att det var verkligen förjävligt. Har inget med att det är nytt att göra.

Jag spelar fortfarande Super Punch-Out och började spela det för inte särskilt länge sedan. Jag gillar det för att det är ett grymt kul spel, inte för att det är gammalt. Jag spelade inget av Punch-Out spelen när jag var ung, det är först fören för två år sedan som jag blev introducerad och jag sitter fortfarande och tävlar med min brorsa om vem som kan sätta de bästa tiderna.

Jag är inte en gammal nintendo fanboy som bara gillar dem gamla spelen och hatar allt nytt om det är det du tror.

Medlem

Helt klart ett spel som är inriktat till att sitta med kompisar och spela eftersom att det är lätt att lära sig och ger snabb och lite komiskt överdriven action.

ptr
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag har inte testat spelet så jag skall inte uttala mig kring huruvida spelet förtjänar denna sågning eller inte men efter att ha läst speltestet är jag inte alls övertygad om att det rör sig om ett skitspel. Läsningen var lite som att lyssna på tjejer prata om varandra bakom ryggen, inga direkta påhopp men välriktade småpikar och dolda motiv bakom varje uttalande.

Skrivet av Tomas Nilsson:

*Tjejerna som visar upp en skylt med vilken rond det är och samtidigt fnittrar och visar rumpan lite väl tydligt

En tecknad karaktär visar för mycket av rumpan?Vem bestämmer om ett skämt är kul eller inte? Om musik är tilltalade eller inte? Vad är dåligt med replikerna, det är ju inget debattspel? Och namnet, facebreaker, är det verkligen något att anmärka på?

gametrailers recensionen summerar det där rätt bra, spelet är lite kluvet, först "roligt" och cartoonigt som att inrikta sig mot barn, sen brudar med tajta arslen som ååååååmar sig som att de vill suga dase känns ju lite så där dock har inte jag något emot kåta sexiga pixelbuntar!

Medlem

Har inte läst eller sett en enda bra recension från spelet

Medlem

spelet verkar sjukt tråkigt ^^


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av CastorFiber:

Med vänliga hälsningar från någon som avskyr när man jämför nya spel med 8-bitar nintendo och tycker att det nya är dåligt och det gamla är bra. Underskatta inte nostalgi och dess krafter, PunchOut var kul då och har haft sin tid, denna tid är dock förbi. Tack och lov.

Jag älskar moderna spel. Jag spelar mer spel nu än vad jag gjorde förr. Jag pissade inte på Facebreaker för att det är nytt, jag sa att demot sög för att det var verkligen förjävligt. Har inget med att det är nytt att göra.

Jag hade faktiskt inte ens läst din kommentar när jag skrev min, jag tänkte på punchout-referensen i speltestet. Spel är definitivt inte bra endast för att de är nya eller använder ny teknik men att det finns ett 8-bitars spel på samma tema är ingen anledning att elda upp det nya.

Skrivet av Whimsical:

Jag är inte en gammal nintendo fanboy som bara gillar dem gamla spelen och hatar allt nytt om det är det du tror.

Jag har själv haft otaliga nintendo-konsoller och jag har haft mycket kul med dem genom åren, jag säger inte att spelen är dåliga - jag menar att det är ohållbart att sänka nya spel med motiveringen "Ice Climber är roligare".

...men som sagt, jag hade inte ens läst din kommentar.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

...men som sagt, jag hade inte ens läst din kommentar.

Hehe, hoppsan :). My bad, trodde det var min kommentar du syftade på.

Medlem

Snarare en suckerpunch

Medlem

Tjejerna som visar upp en skylt med vilken rond det är och samtidigt fnittrar och visar rumpan lite väl tydligt

Läser din flickvän vad du skriver eller?

Medlem

Som vanligt, extremt pk med att kommentera på hur kvinnor framställs, men jag börjar vänja mig vid det. Hur håller spelet om man sitter några i soffan och varför ingen bild för att visa hur ett uppladdat foto blir?

Redaktör

Arvid (och andra): jag blir mer förvånad över att det blir sån uppståndelse av att en skribent kommenterar den kassa roll kvinnor har i vissa spel. Tänk er ett spel med en huvudperson som under mellanspelet får lämna över huvudrollen till en manlig, icke spelbar figur (alternativt, en ful kvinna) vars enda uppgift är att flexa kroppen i tio, tjugo sekunder. Jag har svårt att tro att skribenten skulle få skäll för den kritiken.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Arvid (och andra): jag blir mer förvånad över att det blir sån uppståndelse av att en skribent kommenterar den kassa roll kvinnor har i vissa spel.

Kan inte Linda Skugge bevaka den sidan av vår tillvaro, det är ju inte EA som hittat på att lättklädda damer skall springa runt med rondposters. Det blir som att sänka ett bilspel baserat på att man inte gillar audis nya bilmodell eller reklamskyltarna längs vägen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Märker att kommenterarna på FZ till större delen fortfarande består av fjortisar, med tanke på hur långt de kommit i sin jämställdhetsutveckling....

Kan bli mörkrädd för mindre


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Vad är det du tänker på för kommentarer, hybris?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

1
Skriv svar