Land och rike

Medlem

Israel ftw.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

palestina ftw


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

palestina ftw

Pfff, självmordsbombare = sploiters, ffs, banna hela bunten!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

det där är på snudd till rasism, men kan väl avfärda det som att du är för ignorant för att förstå läget

kan ju dra en härlig sak från DN för att du själv ska fatta ett jota av vad du själv just sa. efter senaste invasionerna av gaza och libanon:
"Israels anfall mot Libanon har dödat 96 civilia och fyra militanta."
"Hittills har 82 palestinier och en israelisk soldat dödats i Gaza."

.....
smaka på dom där siffrorna lille vän och var lite försiktig med vad du säger nästa gång.

de hemmabyggda raketerna som militanta falanger av diverse palestinska organisationer skickar iväg kallas t o m av israelisk militär för "fyrverkerier", för att dom knappt kan göra någon skada ens. jämför det med modernt stridsflyg som israel direkt svarar med och mördar tiotalet civila.

självmordsbombningarna måste upphöra? wtf? du förstår ju knappast ens varför dom sker!
notera att jag inte någonstans säger att israel måste upphöra, men för i helvete... du verkar inte ens veta hur israel kom till? vet du att israel ockuperar stora palestinska områden och bygger en jävla berlinmur där inne som gör varje vardag till ett helvete för palestinierna?
amnesty rapporterade om att jättamånga mödrar fött barn i de enorma meningslösa köerna genom grindarna på väg till sjukhus, folk har dött i brist på läkarvård, bara för att dom inte släpper genom ambulanser..

dom dras ner i smutsen om å om å om igen, och så fort nån blir desperat nog att utföra ett attentat, så svarar israel med en mass-slakt av civila. EN RIK OCH MODERN STAT UPPBACKAD AV USA svarar med en mass-slakt av civila. vad tror du det skickar för meddelande till palestinierna? kärlek? rättvisa?

ingen stat är oskyldig där nere, men att "israel bara försvarar sig" är sånt jävla skitsnack att jag spyr av det... du ska höra dom israeliska bosättarna, vad dom har att säga om det hela... dom anser att landet dom immigrerade till tillhör judarna allena och att dom som bodde där innan ska sticka till andra länder. israeliska bosättare asså.. några jävlar tar en ak47 på ryggen, kryper över ett stängsel till ett annat land å bygger ett jävla fort och kallar det en god religiös handling.

om palestinierna hade den militära styrka som israel hade skulle det inte existera självmordsbombare, det skulle vara ett fullskaligt krig, och då skulle världen brytt sig för längesen

vem har ansvaret att förbättra situationen egentligen? i-landet eller det splittrade u-landet med en kidnappad folkvald regering?
terroristerna du snackar om försvarar sitt land på sitt sätt, och israelerna försvarar sitt land på samma - om inte brutalare - sätt.

kolla in lite bodycounts, så skaru få se hur många civila palestinier som dött av oroligheterna versus israeler.

du lever i en annan verklighet.

edit: en rolig sak förresten! israel kräver ju hela tiden av palestinska regeringen att dom ska hitta alla terrorister å allt vad dom kallar dom och gripa dom
fast... hm.. bara ett problem...
israel har förbjudit all palestinsk polisstyrka att bära vapen. dom ska idka terroristbekämpning utan att ens vara beväpnade? på deras polisträning använder dom TRÄVAPEN :PP
situationen är ju helt bizarr

"bra land med ett bra folk" pfft.. underättelsetjänsten har bombat sin egen ambassad utomlands för att kunna skylla på muslimer.. dom är stundtals galnare än cia
killen som avslöjade för omvärlden att israel hade kärnvapen blev inspärrad på obestämd tid, när han kom ut och snackade med en svensk journalist (ordfront) å höll en intervju, så plockade dom in honom igen å fängslade honom på obestämd tid igen
härliga människor
(självklart pratar jag om styret och de som ger styret support, det finns _självklart_ skitmånga fredsaktivister och organisationer för palestinsk suveränitet osv också)

Så du tycker inte att självmordbombingarna måste upphöra för att palestinerna har det så jävla svårt? Du är ju i sånna fall helt jävla väck. Skyll FAN INTE på att palestinerna har det svårt, det rättfärdigar inte deras jävla handlingar, terroristerna då, inte 90% av palestinierna. Och dra inte det där jävla snacket om att Israel OCKUPERAR ett område i Palestina och bygger en berlinmur, du är ju så jävla sänkt! Vad är Palestina, ett land? Nej. Och varvför bygger de en mur då, jo för att skydda sig mot palestinska terrorister som dödar oskylda Israler, och till och med Israeliska araber! Om du nu bryr dig så jävla mycket, stick ner och hjälp dom då, kasta lite sten eller ntt eller dela ut vattten å skit, om du inte redan gör eller har gjort det, och stick ner till Israel = VERKLIGHETEN där man varje dag är rädd för att blir sprängd i luften av jävla palestinska självmordsbombare! Det är verkligheten Prikk. Verkligheten är också grymm för palestinerna, men visste du att Israel står för det mesta av biståndet till Palestina? Det märktes ju när Hamas vann valet och Israel drog in pengarna. Inte en jävel verkade prata om det här dock! Och de jävla arab länderna som inte bryr sig ett jävla skit om Palestina men när de får chansen slänger all skit de kan på Israel! Fint, här har vi konflikten. Läs och lär, så här bråkar man.

Och så försvarar du raketerna. Det är billigt skitfyrverki men inte desto mindre farligt, folk har ju dött av dom! Läs här.
Och mannen avslöjade ju en stadshemlighet, varför skulle han inte blir instängd?

Jag är jude men skiter fullständigt i religon och hela smörjan, men jag har släkt där nere, i Haifa. De sitter i skyddsrumm, visste du det?

Och förolämpa mig inte genom att säga att jag inte vet hur Israel kom till, släng ut lite bättre argument istället som rättfärdigar självmordsbombare, som du försvarar, indirekt genom att säga att de är desperata. Om du har några det vill säga. Självmordsbomber må vara deras sätt att försvara sig på, men då får de handskas med konsekvenserna, brutala legala konsekvenser uppbackade av USA. (Hur man nu vill säga det.)

Och:

"ingen stat är oskyldig där nere, men att "israel bara försvarar sig" är sånt jävla skitsnack att jag spyr av det... du ska höra dom israeliska bosättarna, vad dom har att säga om det hela... dom anser att landet dom immigrerade till tillhör judarna allena och att dom som bodde där innan ska sticka till andra länder. israeliska bosättare asså.. några jävlar tar en ak47 på ryggen, kryper över ett stängsel till ett annat land å bygger ett jävla fort och kallar det en god religiös handling."

Där har du rasism. Och byt ut ak47 mot M16. Och vilket jävla land?

And....

Fattigdom = Terrorister.

Hur löser man "konflikten i mellanöstern"? Jo, man slänger iväg alla IDF's vapen och aväpnar terroristerna och sätter sig ned och diskuterar, ger Palestinerna sitt jävla land med en regering, helst en helt ny utan några gamla förankningar. Drar sig bort från de ockuperade områderna och slänger iväg bosättarna. Klart. Men så enkelt är det inte. Finns en jävla massa judar som inte vill avsluta konflikten och en jävla massa araber som inte heller vill avsluta den. Det är så enkelt. Och igentligen handlar det bara om religion och traditioner allt ihop, och pengar.

Jag vill inte vara rasist, jag vill inte att det ska se ut som det. Jag har träffat mängder med muslimska tjejer, och det har ju funkat fint fint; så det går, om alla vill!


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Som jag sa, det var långtifrån en opartisk vinkel han la fram. Och jag tror mig veta varför.

Och hans vinkel var ju inte heller opartisk.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

självklart rättfärdigar inte israels övervåld självmordsbombningar mot civilbefolkningen.
Men har full förståelse för han som tar upp ett vapen och kämpar emot efter att hans småbarn/syskon/föräldrar/whatever som är helt oskyldiga blir sönder sprängda.
Israelerna måste förstå att man inte kan bekämpa dom genom att köra in med 10 stridsvagnar och stridsflyg mot en terrorist grupp som gömmer sig bland folket, dom dödar en terrorist men det stryker med ett antal civila och det stärker bara terroristerna.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

tycker det är förjävligt där nere, som trådskaparen säger, det är leka i sandlådan på hög nivå!

att de aldirg lär sig, helt otroligt.
vi i EU har efter 2stora krig och mycket skit förstått att krig bara leder till mera elände, men det verkar som att de tycker det är kul att döda eller nått eftersom att de aldirg ens försöker skapa fred
hörde att Hamas hadde planer på att erkänna Israel som stat, jag blev glad, vad hände sen? jo Israel anföll både palestina och Lebanon, mindre bra :/
synd om den kiddnappade ja visst, men sist jag kollade så skickade inte svenska armen in JAS efter Sibas VD när han var kiddnappad tex.

hoppas att allt kommer lösa sig där nere snart, är så jälva trött på att de orkar att hålla på år efter år efter år efter år.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Visst, Israel har teknologin. Visst, de har den industriella och militära kapaciteten att vinna över vilket arabland som helst, och visst, de begår säkert grymheter. I alla familjer finns det svarta får, som det heter.

Det jag irriterar mig på är när man bortförklarar Hizbollahs Katjusha(modell 42) raketer, palestiniernas självmordsbomber, som ren desperation. Det är lika fullskaliga handlingar av krig som vilken flygplansbomb som helst.

Inaktiv

Både Palestina och Israel borde invaderas av FN, till fots, så båda länders civila slipper bli bombade när dom går på sitt Konsum.

Medlem

fast nu är det ju faktiskt israel som bombar sönder beirut för att hizbollah har kidnappat militär personal. vad är det 4st totalt sätt hittils om man pratar det som sista har hänt..

hade israel uttnyttjat samma taktik hade jag inte haft problem men deras svar är att nuka civil befolkningen i tron dom kommer att kasta ut hizbollah snarare kommer bli ännu mer fanatism..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

12
Skriv svar