Sporetoppen vecka 36

Medlem
Sporetoppen vecka 36

Källa: Dataspelsbranschen
Speltoppen bygger på spelförsäljning inrapporterat från återförsäljare i Sverige.

Jag börjar allvarligt att fundera på om den här listan verkligen stämmer?

Medlem

Får man gissa?

SPORE, upp som en sol och sedan ned som en pannkaka...

Medlem

Verkar som många föll för hypen...

Inaktiv

Föll som en sten låter bättre.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Webhallens toplista säger detsamma så jag tror att undersökningen är korrekt. Överaskande att det sålt så bra även med alla människor som bojkottar pga skyddet/EA.

Min teori är att det är pga alla som behövt köpa en andra kopia för att de lyckats förlora sina 3 installationer och vägrades få nya av EA :).

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Får man gissa?

SPORE, upp som en sol och sedan ned som en pannkaka...

Eftersom många avskyr drm kanske, eller så blir detta som med the sims.:P


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Jag tror inte heller det här håller i sig nå länge. Har själv spelat det och det ger inte så mycket känns det som. Det verkar vara sjukt stort men inget som man orkar hålla på med då det är för repetitivt tycker jag.

Medlem

Evolution? Nej, finns inte ett spår av evolution i Spore. Intelligent design, däremot.

Inaktiv

Kul att något nytt toppar listan. Hur länge det kommer att förbli så, är dock en annan femma.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Får man gissa?

SPORE, upp som en sol och sedan ned som en pannkaka...

Skulle aldrig våga sia det om ett spel som gjorts av Will Wright... The Sims var ju också en fluga, eller hur...?

Vi måste nog hålla isär oss "vanliga" gamers och de som bara spelar de spel som tilltalar just dem. Spore kommer nog inte bara dö ut, kommer få samma sjuka försäljning som Sims haft under så många år, hur kort spelet i sig än är. Det handlar om målgruppen och Spore riktar sig till alla som är nyfikna och kreativa.


signatur

- r4z0r -

Medlem

Tror inte Spore kommer hålla lika bra som Sims-serien, känns inte lika mainstream-vänligt. Sen tröttar man mycket snabbare på Spore också då vissa nivåer i utvecklingen är riktigt sega.

Off topic: Svenskarna måste ha världens sämsta spelsmak sett till topplistorna. CS, WoW och Sims... Det är det som går hem här.

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Källa: Dataspelsbranschen
Speltoppen bygger på spelförsäljning inrapporterat från återförsäljare i Sverige.

Jag börjar allvarligt att fundera på om den här listan verkligen stämmer?

Vad är det som talar i mot att dom inte gör det? Tror du helt ärligt att det inte är mainstream spelen som säljer mest?

Medlem

Det som är mest förvånande för mig här i listan är utan tvekan hur Mercenaries 2 kan sälja så förbaskat bra när det är så otroligt kasst (och jag menar verkligen dåligt). Antar att det inte är någon av er som provat det?

edit: jag är för övrigt en av dem som köpt spore så jag kan iaf stolt säga att jag hjälper listan att se ut som den gör (är dock redan trött på det - tur att man kan ge det till flickvännen)

Medlem

Sporetoppen? För varelserna?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag tror faktiskt att det är en extrem liten minoritet som hoppar Spore för kopieringskyddet, då de flesta antagligen inte har nån anning om det (småbarnsföräldrar som köpte Sims till barnen förut)

Inaktiv

. Counter-Strike 1: Anthology (PC)
. Counter-Strike 1: Anthology (PC)
. Counter-Strike 1: Anthology (PC)
. Counter-Strike 1: Anthology (PC)
. Counter-Strike 1: Anthology (PC)

Asså vafan

Counter STrike LEVER!

Medlem
Skrivet av Boulund:

Det som är mest förvånande för mig här i listan är utan tvekan hur Mercenaries 2 kan sälja så förbaskat bra när det är så otroligt kasst (och jag menar verkligen dåligt). Antar att det inte är någon av er som provat det?

edit: jag är för övrigt en av dem som köpt spore så jag kan iaf stolt säga att jag hjälper listan att se ut som den gör (är dock redan trött på det - tur att man kan ge det till flickvännen)

till datorn är spelet hemsk ja, men om du spelar på PS3 eller xb360 som spelet var gjort till så är det förbaskat kul i co-op. Jag och tre till på jobbet har köpt det till ps3 och har hur kul som helst. Spelet har för övrigt fått bra betyg då enligt metacritic så har spelet ett samlat betyg på 75 av 100.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av dalle:

Evolution? Nej, finns inte ett spår av evolution i Spore. Intelligent design, däremot.

Vet inte om intelligent är det korrekta ordet i de flesta fallen.

Medlem

Mercenaries 2? :/ ja, det var HEMSKT till pc. Helt odödlig, jag sprintade fram till soldaterna som inte träffade ett skott, bashade ihjäl dem med 1 slag som om jag hade en nanosuit på, och sprang i cirklar runt pansarvagnar medans jag regenererade livet. -_-
Sprang fram till en fiendejeep som stannade. Gunnern kunde inte skjuta mig när jag ställde mig bakom den, så vi 3 bara stod där och såg dystra ut. Sedan ställde jag mig med huvudet precis framför maskingevärets pipa. Visst började han skjuta. Problemet var bara att skotten åkte igenom huvudet... >_<

Vet inte hur det är för PS3, men tror inte att de olika plattformarna har olika AI. Sen kanske det är kul som ett partyspel, om man är riktigt... RIKTIGT full.

1
Skriv svar