Forum Spooky´um. Den rysliga tipsar tråden.

Skrivet av WildThing:

Det avsnittet du beskrev btw om abort, den gjordes utav John Carpenter, som gjorde ett till väldigt bra avsnitt om en kille som jagar en försvunnen film som ska driva folk galna.

Menar du att John Carpenter, min favorit regisör, Mannen som skapade Snake Plissken, samt i min mening världens absolut bästa skräckfilm The Thing! och Mannen bakom Kult klassikern Halloween med mördaren Michael Myers, Regisserade det avsnittet.

har nån lite leverpastej?..måste locka fram hjärnan som smet in under sängen!.

Ps Shaker of salt!? jag såg ditt inlägg och letar febrilt efter var jag kan se den:up:


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Ps Shaker of salt!? jag såg ditt inlägg och letar febrilt efter var jag kan se den:up:

Cool. Borde väl finnas billigt på DVD nånstans kanske.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Läste just att Guillermo del toro förutom att regisera lovecraft filmen Mad mountain också vill ge sig in i spelbranschen, helst då vill han göra ett lovecraft inspirerat spel.

1. Woohoo!
2. Mycket möjligt ett spel baserat på filmen, wö..hou?!.

för allt i världen inte ett dråpligt filmlicens spel.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Läste just att Guillermo del toro förutom att regisera lovecraft filmen Mad mountain också vill ge sig in i spelbranschen, helst då vill han göra ett lovecraft inspirerat spel.

1. Woohoo!
2. Mycket möjligt ett spel baserat på filmen, wö..hou?!.

för allt i världen inte ett dråpligt filmlicens spel.

Not to worry, Del Toro är ju en själverkänd nörd som vet både ett och annat om TV-spel. Resultatet blir nog mer som Peter Jacksons King Kong-spel, snarare än James Camerons Avatar-spel. Hoppas jag iaf.

Hursomhelst, här kommer dagens Halloween-klipp, typ:

Så jävla klassisk film. 8)


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Kommer ni ihåg den här serien? Följde den slaviskt i mina yngre dagar!

Skrivet av 73mpl4R:

Kommer ni ihåg den här serien? Följde den slaviskt i mina yngre dagar!

Samma här! Härliga tider...
Man har väl glömt det mesta av handlingen, men vissa minnesbilder finns allt kvar från några avsnitt.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem
Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av 73mpl4R:

Kommer ni ihåg den här serien? Följde den slaviskt i mina yngre dagar!

Samma här! Härliga tider...
Man har väl glömt det mesta av handlingen, men vissa minnesbilder finns allt kvar från några avsnitt.

Kommer bara ihåg nått enstaka avsnitt, bra var det i alla fall!

Sjysta program som handlade om skräck i all ära,
men detta klipp kom från ett barn program.

Warning!
Freak-out garanti.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av Traveller in time:

Läste just att Guillermo del toro förutom att regisera lovecraft filmen Mad mountain också vill ge sig in i spelbranschen, helst då vill han göra ett lovecraft inspirerat spel.

för allt i världen inte ett dråpligt filmlicens spel.

Not to worry, Del Toro är ju en själverkänd nörd som vet både ett och annat om TV-spel. Resultatet blir nog mer som Peter Jacksons King Kong-spel, snarare än James Camerons Avatar-spel. Hoppas jag iaf.

Det här nya citatet illustrerar väl min poäng med det inlägget.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Hadde en liten funderare igår kväll, av alla klassiska monster, vem är läskigast?.

Jag tycker att det är jämnt mellan Dracula, och Frankensteins monster.

Min motivering är således:
Dracula är odödlig men kan inte njuta av solljus, ej heller finna fred efter döden. Han lever på andras blod, således måste han vara social och söka efter människor som aldrig kan acceptera hanns sanna jag. En väldigt djup och sorglig karaktär.

Frankensteins monster dras också med en social stigma, Både i personlig själslig sökning men mest till det yttre. Vad han än gör ses han alltid som ett monster, en outsider. Det var inte ens hanns val, En hybris galen vetenskapsman trotsade allt vad moral och etik heter för att bevisa att gud inte existerar.
Och att vara gjord av ett dussin människor ihopsyd är groteskt,

Vad tycker ni?

Vem eller snarare Vad är det läskigaste monstret som finns?
t.ex, Creature from the black lagoon, Tremors från hotet från underjorden, kanske "the mind beast" från Forbidden planet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Kommer ni ihåg den här serien? Följde den slaviskt i mina yngre dagar!

Shit, den där serien hade jag totalt glömt bort

Om du gillar AVGN eller Nostalgia Critic så har ni här deras överman!. Phelous heter Kanadensaren som Video reviewar skräckfilmer, Dåliga skräckfilmer, idag la han upp en video review på Anaconda 3 med david hasselhoffen. Komiken och satiren är perfekt. så om du inte är rädd för dåliga och ibland slafsiga skräckisar som går direkt till dvd, så har då en liten förmögenhet i Phelous.
www.phelous.com


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Då tycker jag att Cinema Snob är mycket bättre Aldrig riktigt gillat Phelous. CS finner verkligen dem värsta och sämsta filmerna det är helt fantastiskt vart han finner dem

http://thecinemasnob.com/categories/The%20Cinema%20Snob.aspx


signatur

Videomupp

Varken om man har eller inte har stött på den rätt så kassa remaken från 1999, så kan kanske originalet av House on Haunted Hill från 1958 vara nåt att kolla in. Sådär oläskig som såna här gamla filmer tenderar vara, men ack så charmig ändå.
Eftersom filmen nu är en del av den publika domänen kan man helt sonika se den på Google video utan att behöva skämmas det minsta.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Rekommenderar ovanstående inlägg.
Har filmen på vhs i hyllan ovanför mig, funkar knappt längre så tack till Shaker för att du upplyste mig om var jag kan uppleva filmen igen, ska bara koppla in projektorn, någon som har popcorn?.

10:30 min in är en av mina favorit scener," Remember the fun we had when you poisoned me."


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Black Christmas från 1974 är min absoluta favorit bland slashergenren.
http://www.imdb.com/title/tt0071222/

Än idag är den ganska obehaglig på ett trevligt sätt. Rekommenderas starkt till alla slasherfantaster.

Nyversionen är en annan historia, fruktansvärt dålig.

Medlem

Får väl peka på den pågående steamrean med Killing Floor och säga att det faktiskt är en ganska stämningsfull titel med massa slakt och monster för den skräckintresserade. Man tror inte att det kan vara läskigt med ett sådant MP fokuserat spel, men det blir fan panikartat (på ett bra sätt) när monsterna börjar bli för många och ammunitionen börjar tryta


signatur

Videomupp

Skrivet av WildThing:

Får väl peka på den pågående steamrean med Killing Floor och säga att det faktiskt är en ganska stämningsfull titel med massa slakt och monster för den skräckintresserade. Man tror inte att det kan vara läskigt med ett sådant MP fokuserat spel, men det blir fan panikartat (på ett bra sätt) när monsterna börjar bli för många och ammunitionen börjar tryta

Paniken blir total på de senare rundorna.

Någon som vill spela, WildThing vi måste stå back to back nån gång på Farm nivån:)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Rekommenderar ovanstående inlägg.
Har filmen på vhs i hyllan ovanför mig, funkar knappt längre så tack till Shaker för att du upplyste mig om var jag kan uppleva filmen igen, ska bara koppla in projektorn, någon som har popcorn?.

10:30 min in är en av mina favorit scener," Remember the fun we had when you poisoned me."

OK, det här läskigt på riktigt. Nu inatt bestämde jag mig för ingen särskild anledning att ta och kolla på The Hills Run Red som jag bara haft liggandes ett tag utan att jag känt för att se den. Ett klipp av exakt den där scenen är med i filmen, 9 min 9 sek in får man se Vincent Price yttra precis den där repliken, inget mer.
True motherfuckin' story. Vad är chansen, liksom?
It's all connected... är känslan man får. Löljigt, men ändå...
Brrr


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Kan nu konstatera att The Hills Run Red är en otrevlig film.
Hemskt otrevlig, till och med. Bara så ni vet.


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Säg till om ni ska spela Killing floor. Jag är På!

Medlem

Vincent Price är häftig. Får jag lov att rekommendera:

Den svenska titeln är/var: Mera blod i baljan boys.:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

MFC
Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Sjysta program som handlade om skräck i all ära,
men detta klipp kom från ett barn program.

Warning!
Freak-out garanti.

https://www.youtube.com/embed/diVqham5cKA

WTF


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Skrivet av Shaker of Salt!?:
Skrivet av Traveller in time:

Rekommenderar ovanstående inlägg.
Har filmen på vhs i hyllan ovanför mig, funkar knappt längre så tack till Shaker för att du upplyste mig om var jag kan uppleva filmen igen, ska bara koppla in projektorn, någon som har popcorn?.

10:30 min in är en av mina favorit scener," Remember the fun we had when you poisoned me."

OK, det här läskigt på riktigt. Nu inatt bestämde jag mig för ingen särskild anledning att ta och kolla på The Hills Run Red som jag bara haft liggandes ett tag utan att jag känt för att se den. Ett klipp av exakt den där scenen är med i filmen, 9 min 9 sek in får man se Vincent Price yttra precis den där repliken, inget mer.
True motherfuckin' story. Vad är chansen, liksom?
It's all connected... är känslan man får. Löljigt, men ändå...
Brrr

Vad som är mer Brrr än det, jag läste ditt inlägg samtidigt som jag lyssnade på Symphony of Science´s låt "Were all connected".

Brrr...:)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av Traveller in time:

Vad som är mer Brrr än det, jag läste ditt inlägg samtidigt som jag lyssnade på Symphony of Science´s låt "Were all connected".

Brrr...:)

Allvarligt? Så jävla sjukt!


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Måste bara berätta om polarens födelsedag som hölls igår.

Han gillar skräck i samma utsträckning som mig själv och inte den där varsågod och spy sorten.
Han har den senaste veckan ringt och stört mig och tjatat som fan om Amnesia som han plågar sig själv igenom.
Så jag med den fantastiska planen samlade några av våra gemensama vänner och smed till verket.

En av sagda vänner jobbar som fastighetsskötare och hade fixat tillstånd att använda jobbets lokaler som scen. Lokalen i fråga var ett källar komplex, så långa gångar med blottade ventilations och vatten rör i taket och vitmålade väggar i långa och många koridorer.

Ja något som här ovan. Jag och två till fixade en Amnesia inspirerad miljö i dessa valv med blod effekter på golv och vägg ( lätt att ta bort och det lämnade inga som helst spår så var lugn) de andra två sjanghajade Födelsedagsbarnet från hans lägenhet runt 20:30 på kvällen, han trodde de skulle ta ut honom till nån pub men oj så fel han hade. Han blev mistänksam när han fick ögon bindel HAHAHAHA.

De förde honom till "scenen" och allt de gjorde var att leda honom in och sa "räkna till 20 och ta av bindeln", sen gick de ut och stängde dörren som var av metal ach gav ett riktigt dån.

Vi hade släckt hela komplexet och placerat en ficklampa, en Ipod och en lapp som gav honom instruktioner.

I Ipoden hade vi fixat spöklig ambiance, inget som gick i öronen hela tiden utan iband små ljud som gjorde honom orolig. Han skulle ta sig till oss genom denna labyrint av mörka källar lokaler med blodspår som enda ledtråd. Den ena polaren hade köpt collectors edition till MW2 så han hade längtat efter att använda mörkerkikaren ( funka sådär ), Han var inne i gången med "FB" och hade som uppgift att skrämma honom.

Nåväl när han kom fram till rätt dör var han ganska skakig, kan tro det!. Han har ju Amnesia friskt i minnet trots allt. Vi överaskade genom att tända lyset i rummet och där fanns förutom gratulationer en hel del dryck av olika slag samt en riktigt smarri smörgåstårta. vi spenderade kvällen genom att äta dricka och med projektor mot den stora tomma vita väggen se på bland annat Evil Dead II.

Fan vilken hel kväll och han svor på att hämnas för "det där var ju fan nästan Silent hill".
HA ett minne för livet. Grattis igen polarn.;)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tjo grappar! Nu behöver jag lite er hjälp med en skräckrelaterad sak. Vi håller på med en liten övning på högskolan jag studerar på där vi ska undersöka något med intervjuer eller enkäter. Jag tyckte det var lite i tiden att undersöka lite om vad folk tycker om skräckfilm in general och vad folk tycker är det viktigaste i en läskig rulle.

http://www.surveymonkey.com/s/8H7X26X

Så hjälp mig gärna! Kanske kommer man fram till något speciellt i sluändan


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Måste bara berätta om polarens födelsedag som hölls igår.

Det skulle jag viljat ha sett.
Särskilt lokalen i fråga.

Travellers kompis måste varit ganska nervig när han åt smörgåstårtan, väntade sig säkert att nåt läskigt begravt i just hans bit... (Eller?)

Jag gjorde WildThings enkät. Tog ingen lång stund, jag uppmanar så många som möjligt att göra den så kan han kanske återkomma med något av resultaten senare. Kan bli intressant!


signatur

In my youth I was bitten by a girl with a rabid tooth

Medlem

Uppskattar det! Finner jag något så delar jag gärna med mig utav det, om jag får något konkret det vill säga


signatur

Videomupp

Skriv svar