Make each day count

Redaktör
Ponny
Make each day count

Märklig, omvälvande men på hela taget en riktigt bra dag. Sambo Simon är numera arbetslös och, ja, det borde vara en dålig nyhet. Men inte riktigt. Lägenheten har drypt av ångest den senaste månaden och det har inte direkt varit det glada livet som vi är vana vid. Att han kastade in handduken (hamburgaren?) och lämnade slavhaket Max är därför en riktigt fin sak. Att sedan ekonomin snärjs åt rätt rejält är i och för sig en tuff biverkan. Men, hey, så länge vi har spel och choklad klarar vi oss.

Men, hör och häpna, så har vi faktiskt lyckats skramla ihop 12 000 kronor på vårt lilla sparkonto. Med andra ord har vi numera råd med den hett eftertraktade PC Gamer-riggen. Och som skribent för PC Gamer krävs det en burk värdig namnet.

Ja, är det någonting jag lärt mig är att göra någonting bra av varje dag. Den här dagen kommer inte att minnas som arbetslöshetens dag. Inte ens kanelbullens dag. Nej, detta var dagen då vi äntligen hade råd med en ny fin burk vi så länge sparat till. Kanske tycker somliga att låter det ytligt och materiellt? Jag tycker mest att det låter skojigt.

[ia=22533; large]
Tänk vilka sköna nya världar som väntar oss...

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Make each day count

Grattis till datorn! Game on

Redaktör
Ponny

Tackar! Will do!


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar