Kunskap leder till skönhet!

Ambassadör
League of Legends
Kunskap leder till skönhet!

Som titeln säger vill jag påstå att kunskap leder till skönhet.

Så fort man lär sig något kan man se världen med nya ögon.
Jag diskuterade med en tjej för ett par månader sen, hur vi såg på världen. Hon är väldigt intresserad av psykologi så hennes syn byggde till största del på detta.
Jag är också intresserad, eller rättare sagt fascinerad av psykologi men jag hade tidigare inte fått den syn på världen och mänskligheten som hon besatt.
Jag däremot påstår att jag har goda grundkunskaper i fysik och liknande vetenskap så jag berättade min syn. Hon slutade snart att lyssna på mitt tjat och hon fattade inte hälften av vad jag pratade om. Hon kunde inte förstå hur jag kunde tycka dessa fenomen var fascinerande och "vackra".

Efter att ha haft detta i bakhuvudet har jag nu insett att detta kan anpassas till de mesta. Olika saker som jag tidigare tyckte var trams och tråkigt har efter mer kunskap i ämnet blivit fantastiskt och vackert. Personer som kan uppfattas enligt olika fördomar kan efter lite mer kunskap om deras personlighet bli riktigt fina personer.

Jag har lärt känna mycket folk den senaste månaden och där detta resonemang har kunnat kopplas. Personer som jag vid första anblick såg med sneda ögon har blivit helt motsatsen till vad jag tidigare trodde om dem.

Jag babblar mest på men slutsatsen jag vill komma till är att inte ta för snabba beslut om hur du ser på olika saker utan ge allt nytt en chans och var beredd på att öppna ögonen för det oupptäckta.

#blogg

Medlem
Kunskap leder till skönhet!

I live by this code

1
Skriv svar