Gothic 4 kontra Two Worlds 2

Medlem
Gothic 4 kontra Two Worlds 2

Vilket tror ni blir bäst? Varför?

Ish
Medlem

Inte spelat Two Worlds (ettan).. Kollade på trailern, vilket såg schysst ut, men jag vet bättre än att låta mig luras av en trailer. Hört att ettan sög.. Gothic 2+NotR är en klassiker. Ettan lika så. Trean var flopp, och jag har hört att Gothic 4 ska vara ganska mediokert.
Risen lär vara bättre om jag ska tro det jag hört.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Risens stridssystem är otroligt dåligt! Inget jag rekommenderar, men bortsett från det så är spelet otroligt bra

Gothic 4 demon testade jag och vad jag fick av det, så verkade det vara ett bra spel med mycket potential

Gothic 4 demot var ju sådär habilt, Många irritations moment men stämningen var sådär mysig som vi söker efter.

Two worlds 2 har tagit tills sig all kritik från första spelet och gjort allt bättre.
Bättre Combat och roligare magi system samt mer polerat än gothic 4.

Lyss till "Andy the movie the game" och hans intervju från PAX i år.

Two Worlds II intervju


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Gothic 4 kommer nog att sälja bättre eftersom det är en större titel än TW2 , men endast för att TW1 floppade totalt.

Men efter mina egna erfarenheter utav Gothic 3 och 4an demot så tror jag att TW2 kommer ändå vara det självklara valet här.

Gothic 4 har fortfarande Risen i sig och det är nått jag inte gillar , jag tyckte aldrig att Risen var ett höjda spel eftersom det var "skitsvårt" i början tills man fick en armor+sköld och sen efter det så gick spelet bara utför det blev genast nått kopiöst lättare.

Och efter vad jag har läst och tittat på om TW2 så ser det ruskigt bra ut med deras nya crafting system och magi system.
Så min röst ligger ju helt klart på TW2

Medlem

Och för er som inte vet så är TW2 försenat igen tills den 12/11-2010

1
Skriv svar