Biggest Wii Fit Loser, vecka 4: Sällan har plus varit så negativt

Redaktör
Ponny
Biggest Wii Fit Loser, vecka 4: Sällan har plus varit så negativt

[ia=22589; large]

Simon: 75.4 kg (+ 0.1 kg)
"Att det går upp med 0,1 kg är väl inte så mycket. Men och andra sidan blir det 5,2 kg per år. Om hundra år blir det 520 kilo. Med andra ord får jag en säker karriär som dokumentärstjärna i säng."
Startvikt: 74.9 kg, Målvikt: 68.0 kg

Fredrik: 85.2 kg (+0.4 kg)
"Det här börjar bli riktigt löjligt och jag börjar bli riktigt arg. Mitt BMI är löjligt nära gränsen för övervikt och själv har jag för länge sedan passerat gränsen för ett totalt sammanbrott. Jag tar tillbaka kontrollen. Nu!"
Startvikt: 83.9 kg, Målvikt: 75.0 kg

[ia=22588; large]

Veckans utmaning: Snowboard, Wii Fit Plus
Vinteridrotterna har tagit ett fast grepp om tävlingen. Efter Simons totala dominans i förra veckans slalom kändes det givet att han skulle hantera snowboarden på samma sätt. Sett till tidsdifferensen blev det snorjämnt. Simon susade in på 42.48 med Fredde bara några tiondelar bakom på 42:86. Men (och ett fasligt viktigt sådant menar Fredrik) eftersom Simon missade fem portar och Fredrik blott fyra tar den senare hem sin första utmaning.

1. Fredrik: 1:10.86
2. Simon: 1.17.48

Sedan starten har Simon och Fredrik lyckats gå upp totalt 1.8 kg. Att det inte är så lite pinsamt är ingen hemlighet. Fredrik plussar för tredje veckan i rad och Simon gör det en andra gång. Är tragedin redan fullkomlig eller kan saker och ting förändras?

#blogg


signatur

En Bamseponny av folket

Biggest Wii Fit Loser, vecka 4:

Det är väl inget fel på att vara en tjockis?

Redaktör
Ponny

Förvisso sant. Men att förlora tävlingen i vecka efter vecka svider desto mer...


signatur

En Bamseponny av folket

1
Skriv svar