Gran Turismo 5 försenas

Medlem

Allvar. . .. Fail. FAil. FAIl. FAIL. FAIL!!:down::down::down::down::down:

Medlem
Medlem

Känner mig som snubben i .gif-bilden från första posten.

Jag hade precis hypeat upp mig nu när skiten äntligen närmade sig release.
Jag bokade spelet igår och sade senast idag till en polare:
"Det blir säkert uppskjutet igen".
Nog fan blev det så också.
Aja, då kanske man får råd med en TV till dess.

Medlem
Skrivet av inK:

Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. Jag tror inte på GT5 förrän jag ser det stå i hyllorna. Har iaf redan förbokat och betalt mitt, nu är det bara invänta det.

Har du betalat för något som inte ens har släppts ut på marknaden?

Medlem

Tre alternativ tänker jag på efter den här trista nyheten.

1 - Sony förbereder en rejäl anti-ps3hack-grej och vill introducera den med det sista största spelet dom släpper på året - men hur lyckades dom påverka Hirai att säga ja till det?
2 - Releasen kolliderar med titlar så stora att det skulle orsaka betydligt sämre försäljning - känns mest troligt med tanke på CoD
3 - Perfektionisten Kaz slår till igen - men är det inte bra nog som det är? Lägger teamet till antialiasing på gummiröken?

"Den som väntar på något gott väntar ett jäkla bra tag" - Eget visdomsord


signatur

Jag är numera långhårig enbart i sinnet.

Medlem

Vafan, jag som hade ordnat racingstol, G25an och projektor för detta...

Medlem

får mig att bli sugen på att spara ihop till en 3D tv... inte bra.

Medlem
Skrivet av MrLonghair:

Tre alternativ tänker jag på efter den här trista nyheten.

1 - Sony förbereder en rejäl anti-ps3hack-grej och vill introducera den med det sista största spelet dom släpper på året - men hur lyckades dom påverka Hirai att säga ja till det?
2 - Releasen kolliderar med titlar så stora att det skulle orsaka betydligt sämre försäljning - känns mest troligt med tanke på CoD
3 - Perfektionisten Kaz slår till igen - men är det inte bra nog som det är? Lägger teamet till antialiasing på gummiröken?

"Den som väntar på något gott väntar ett jäkla bra tag" - Eget visdomsord

De kanske förbättrar skuggorna i cockpit-view.

Jag tror inte att de behöver oroa sig alltför mycket över CoD, då dessa tillhör så pass olika genrer (Nej, vänta, man får ju åka moped i Black Ops).

Medlem

gaah, Nu är snart dags att sälja PS3'an, har ju väntar för evigt på det här j*vla spelet nu :/

Medlem

det är ju TAMEJ FAN helt makalöst!!!!! jävla amatörer säger jag bara. ja ja tur att man har F1 2010 iallafall, nu hinner man ju spela igenom en fullsäsong innan GT5 kommer, eller kanske två,eller tre, eller 75


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem
Skrivet av Frux:

Jag slutade vänta för över ett år sedan, jag tror på release när jag håller spelet i handen.

Hoppas de nu bara inte försökt göra ett spel som är "bäst på allt". Det brukar sluta med att det inte briljerar på något område...

Du har inte läst mycket om GT5 och dess utveckling antar jag? "Bäst på allt" är ju precis vad de siktat på från första början. Och med tanke på det som visats upp hitills och den långa utvecklingstiden så tvekar jag inte en sekund på att det kommer vara just det, bäst på allt.

Men det gör inte väntan mer behaglig och för alla oss där GT5 var just ett av skälen till att köpa en PS3a är det riktigt jobbigt att läsa denna nyhet.

Men som sagt, jag tvivlar inte en sekund på att det GT5 kommer leverera är något utöver det vanliga och som bilspel troligen det mest omfattande vi kommer att få på många år.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av swordy:

Jaha. var ju oväntat. Men nu avbokar jag fan skiten. Är ju snart lika försenat som duke..

Å innan jul ja.. Men vilken jul? Det sa dom säkert inte..
å det skulle ha släppts 2008 har jag för mig.
men man bordr lärt sig från gt till psp. det gorde dom reklam för att det skulle komma redan innan psp´n var släppt å det tog väll ca 5 år till innan det kom xD

Om än det är drygt som faan o vänta på nått som skjuts fram gång på gång så förstår jag inte varför du skulle vilja avboka vad som troligen blir det mest omfattande, detaljerade och eventuellt bästa racingspelet någonsin?

Låter ju rätt dumt o ha väntat så länge och sen inte köpa det...


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av The_Jigsaw:

det är ju TAMEJ FAN helt makalöst!!!!! jävla amatörer säger jag bara. ja ja tur att man har F1 2010 iallafall, nu hinner man ju spela igenom en fullsäsong innan GT5 kommer, eller kanske två,eller tre, eller 75

Amatörer? Snarare sanslöst petiga experter.

Men det är jävligt drygt. Och nu får jag en chans att nöta mer WRC2010 också så inget ont som inte för något gott med sig iaf.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kan detta ha något att göra med PS3 hacket? Sony lär garanterat göra samma sak med GT5 som MS gjorde med Halo 3, lära alla pirater en läxa

Medlem

har väntat på det här skitet i evigheter nu! Fan håller dom på med?

Dom hinner ju fan släppa forza 46 innan dom släpper GT5...
Forza kommer då ha en simulator som du sitter i en riktig bil och känner motorn framför dig med lukt o kostar ca 1 kr medan gt5 kommer när forza 46 släpps. Dom som ska köra GT5 får sitta med sin handkontroll framför en GAMMAL tv och se glada ut


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Sluta för #"%£$ #"%/£@$@ att skjuta upp spel med en månad kvar till release (ÄNNU MINDRE i detta fall).......................................... Först TDU2, men då hade man ju iaf GT5 som tröst.... Va fan har man nu?? En grå trist jävla höst som snart bli slaskig vinter..

Medlem

Se det från den ljusa sidan, vi kommer nog att kunan jmföra GT5 med forza 4 (eller 5 ) vid release, och då slipper vi dessutom glasögon för att se 3D på vår TV, 40"+ är ju bara 1-2år bort
Nä men den får fasen ta och släppa spelet snart, har en massa polare som köpt Ps3 bara för GT5 och allt de fått hitintills är köpa ett glorifierat demo och veta att spelet är uppskjutet :/

Perfekt är trevligt, men tekniken har sina begränsningar och vi vill gärna se ett släpp innan nästa konsolgeneration ^^

Medlem

Haha, herregud...

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Jag tror inte att de behöver oroa sig alltför mycket över CoD, då dessa tillhör så pass olika genrer (Nej, vänta, man får ju åka moped i Black Ops).

Förvisso är det olika genrer men nog tror jag att många som spelar CoD också kan tänka sig att spela Gran Turismo. Problemet är att månadspengen för en stor del av dessa endast räcker till det ena spelet och då kan jag tänka mig att många föredrar att skjuta folk istället för att förudmjuka dem på racingbanan.

/ LordDaimos

Medlem

Men vad i h*vete... *Gråter billack*


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

som vanligt med stora spelsläpp...detta börjar dock bli lite komiskt

Medlem

Kunde dom inte sagt som blizzard brukar göra och inte släppa datum. Det är färdigt när det är färdigt.

Medlem

Kan nästan slå vad om att dessa småförbättringar dom vill göra hela tiden som skjuter upp releasedatumet är ändringar endast deras perfektionist till projektledare kommer märka av

Man undrar ju lite hur mkt Pengar Phonyphony Digital har egentligen. Nåja, GTA 4 ligger fortfarande högre i kostnad^^ Men tror även att det spelet är det enda!

Medlem

lol döp om spelet till Gran Turismo Future Edition. Tycker synd om er som är Gran Turismo fantaster och måste stå ut med alla dessa förseningar på förseningar på förseningar.....

12
Skriv svar